cgi script (help!)

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Marcellalouise
Bead Starter
Contacteer:
cgi script (help!)

Bericht door Marcellalouise » di 25 jan 2005 14:42

Dag allemaal,

ik ben bezig met een sieradensite. Het schiet al aardig op, maar nu ben ik bij het volgende aangekomen en kan wel wat hulp gebruiken :wink:

Ik heb een bestelformulier gemaakt in HTML. Nu wil ik dat deze verstuurd wordt naar mijn het info-adres van mijn site. Ik geloof dat ik hiervoor een cgi script nodig heb, maar weet iemand waar je die gratis van kan gebruiken? Of zo niet tegen een kleine vergoeding?

Ik gebruik trouwens budgetwebhosting als hosting-partij en daar werd onderstaande wel genoemd, maar ik weet niet of dit is wat ik bedoel...

Simple CGI Wrapper
This is a CGI Wrapper that will allow you to run CGI Scripts with your User ID.

Kan iemand mij helpen?????

Groeten Marcella

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 25 jan 2005 14:47

sorry, ik heb cgi nooit gebruikt, maar je kan eventueel kijken op de site van je hosting, vaak geven zij daar gratis scripts. groot kans dat het als volgt werkt:
- je maakt een formulier aan. daar moet je instellen dat het naar een bepaalde url gesubmit moet worden. verder moet je waarschijnlijk 'hidden' je mailadres aangeven (de bezoeker kan de info niet zien,want het is hidden opgeslagen), de script moet nl weten naar welk mailadres je mailtje moet.
- waarschijnlijk krijg je dan een mailtje van:
naam=marie
achternaam=louise
opmerking=hallo dit is een test

snappie? als je een formulier maakt, moet je aangeven hoe de waarde heet die ingevuld wordt. de naam van de waarde met de waarde wordt dan vervolgens gemaild.

dat denk ik tenminste....wie weet gebruikt iemand anders het wel en heeft die nog tips?

Gesloten