Voor degenen die graag hun hobby terug verdienen door sieraden te verkopen via een website: start hier een topic over je website, wellicht krijg je verbetertips.
Forumregels
- Het is niet toegestaan reclame te maken indien je website een kralen(internet)shop is.
- Heb je iets gewijzigd aan je website en wil je graag feedback? Post dat bij je reeds bestaande topic, dus niet een nieuwe topic aanmaken.
-
marielle23
- Bead Lover
-
Contacteer:
Bericht
door marielle23 » wo 14 mar 2012 16:04
Ik vind dat je een mooie overzichtelijke site hebt! het enige dat me opvalt is dat de foto's niet echt scherp zijn helaas! maar voor de rest ziet het er super uit!
groetjes marielle 
-
Bianc
- Bead Fan
-
Contacteer:
Bericht
door Bianc » wo 14 mar 2012 16:38
Ziet er mooi uit, zou de lettertype op de voorpagina iets groter maken... verder inderdaad zijn de foto's wat onduidelijk!
-
jewelryheart
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door jewelryheart » wo 14 mar 2012 16:49
@ Marielle: dankje wel. De foto's kunnen vergroot worden door erop te klikken en dan zijn ze behoorlijk scherp. Maar in het klein is het wat lastig om ze helemaal scherp te krijgen, tenminste vind ik
@ Pure Be: bedankt voor de tip. Ik zal er nog eens naar kijken! En wat de foto's betreft had ik het al uitgelegd aan Marielle (hierboven).
-
Renske53
- Bead Discoverer
Bericht
door Renske53 » do 29 mar 2012 09:37
Mooie website!
Maar inderdaad de foto's stellen niet scherp, ook niet in het groot. Ook is soms de helderheid / contrast te hoog. Zoals de zilveren oorstekers (ZIL001) Die zijn bijna niet te zien.
-
jewelryheart
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door jewelryheart » zo 08 apr 2012 18:35
Renske53 schreef:Mooie website!
Maar inderdaad de foto's stellen niet scherp, ook niet in het groot. Ook is soms de helderheid / contrast te hoog. Zoals de zilveren oorstekers (ZIL001) Die zijn bijna niet te zien.
Ik weet niet hoe het zit met contrast enzo.. Ik maak ze in de keuken, want ik heb niet echt een andere geschikte plek.. Had wel eens een mini fotostudiootje gezien, maar helaas geen plek.. Misschien heb je nog tips of iets??
-
Bianc
- Bead Fan
-
Contacteer:
Bericht
door Bianc » do 12 apr 2012 19:19
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor fotocamera je hebt
Ik weet niet of je evt. ruimte kunt maken op het moment dat je foto's maakt, maar ik zou ze ergens maken waar natuurlijk zonlicht direct binnen komt, let er wel op dat je het niet in direct zonlicht neerplaatst...
Zelf maak ik mijn foto's meestal overdag, als het weer wat helder is (lastig in de wintermaanden...) en met alle luxeflexen omhoog en ik verander altijd van plekje om foto's te maken...
Nog even gauw een editje: kheb net nog even een aantal foto's bekeken van je oorbellen en het valt mij op dat je oorhaakjes altijd prima scherp erop staan... probeer te richten op de sieraden zelf en niet op de haakjes... misschien helpt dat!
Veel succes!!

-
jewelryheart
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door jewelryheart » zo 15 apr 2012 09:13
Pure Be schreef:Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor fotocamera je hebt
Ik weet niet of je evt. ruimte kunt maken op het moment dat je foto's maakt, maar ik zou ze ergens maken waar natuurlijk zonlicht direct binnen komt, let er wel op dat je het niet in direct zonlicht neerplaatst...
Zelf maak ik mijn foto's meestal overdag, als het weer wat helder is (lastig in de wintermaanden...) en met alle luxeflexen omhoog en ik verander altijd van plekje om foto's te maken...
Nog even gauw een editje: kheb net nog even een aantal foto's bekeken van je oorbellen en het valt mij op dat je oorhaakjes altijd prima scherp erop staan... probeer te richten op de sieraden zelf en niet op de haakjes... misschien helpt dat!
Veel succes!!

dankje wel voor je tips

Ik maak altijd mijn foto's in de keuken op het aanrecht. Misschien moet ik inderdaad de plek aanpassen zoals jij zegt. De foto's maak ik sowieso overdag, dus daar ligt het niet aan

Een ruimte waar direct zo een weernlicht binnen komt dat heb ik wel tot mijn beschikking. Elke dag staat de zon hier op de woonkamer dus dat is gelukkig geen probleem. Ik richte ook altijd op het sieraad, maar omdat ik de flitser gebruik kreeg ik altijd een weerkaatsing, maar ik moet dus gewoon geen flitser gebruiken en voldoende daglicht, begrijp ik dat goed?

-
Bianc
- Bead Fan
-
Contacteer:
Bericht
door Bianc » zo 15 apr 2012 10:41
Flits geeft altijd een slechte weergave van je sieraad als de camera er niet geschikt voor is.
Tenminste, ik ben geen expert hierin maar toen ik in het begin foto's maakte met macro stand... gebeurde dat haha
Voldoende daglicht en zonder flitser zou prima moeten werken... hoewel dat ook wel aan je instellingen ligt van je camera. Evt. een fotobewerkingsprogramma kun je ook gebruiken om het iets meer helder te krijgen. Let er wel op dat de kleuren van je sieraad wel zo echt mogelijk blijven.
Ik zelf heb een lichttentje bij de Xenos toen gekocht, ook zeer behulpvol op wat bewolktere dagen en in de winter... ik ben er superblij mee maar het zal nooit mijn foto's overtreffen die ik in het daglicht maak.
-
jewelryheart
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door jewelryheart » zo 15 apr 2012 20:50
Pure Be schreef:Flits geeft altijd een slechte weergave van je sieraad als de camera er niet geschikt voor is.
Tenminste, ik ben geen expert hierin maar toen ik in het begin foto's maakte met macro stand... gebeurde dat haha
Voldoende daglicht en zonder flitser zou prima moeten werken... hoewel dat ook wel aan je instellingen ligt van je camera. Evt. een fotobewerkingsprogramma kun je ook gebruiken om het iets meer helder te krijgen. Let er wel op dat de kleuren van je sieraad wel zo echt mogelijk blijven.
Ik zelf heb een lichttentje bij de Xenos toen gekocht, ook zeer behulpvol op wat bewolktere dagen en in de winter... ik ben er superblij mee maar het zal nooit mijn foto's overtreffen die ik in het daglicht maak.
Ik zal er binnenkort eens mee aan de gang gaan

Dat lichttentje bij de Xenos heb ik ook gezien en zou ik ook graag willen, maar ik heb er hier helaas geen ruimte voor. Woon erg klein en dan zou ik hem elke keer moeten opbouwen en afbreken, wat niet erg handig is! Maar het is zeker iets wat ik in mijn gedachten hou voor als ik groter ga wonen

Meestal gebruik ik ook een fotobewerkingsprogramma, paint shop pro gebruik is.. dan maak ik de achtergrond mooi wit en zet mijn naam erbij (hier wil ik overigens ook een iets makkelijkere idee voor hebben dan mijn complete naam)...
-
Bianc
- Bead Fan
-
Contacteer:
Bericht
door Bianc » zo 15 apr 2012 21:09
Het opzetten valt reuze mee hoor, van het tentje... omdat ik ook niet altijd de ruimte heb moet ik deze ook iedere keer opzetten en weer terug doen en wegzetten.
Succes, ik ben benieuwd naar het resultaat

-
jewelryheart
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door jewelryheart » ma 16 apr 2012 09:56
Pure Be schreef:Het opzetten valt reuze mee hoor, van het tentje... omdat ik ook niet altijd de ruimte heb moet ik deze ook iedere keer opzetten en weer terug doen en wegzetten.
Succes, ik ben benieuwd naar het resultaat

Hmm als dat zo is dan moet ik er maar eens serieus over na gaan denken om er misschien 1 aan te schaffen

Het resultaat zal nog wel even duren, want ben behoorlijk druk momenteel haha
-
kralenvoordesier.nl
- Bead Anonymous
Bericht
door kralenvoordesier.nl » wo 18 apr 2012 09:52
Ik zou de namen van je sieraden zo benoemen dat mensen gelijk weten waar het om gaat. Ik weet bijvoorbeeld niet wat er wordt bedoeld met ' easy switch'
Wat ik erg mooi vind is dat de foto's naar voren komen wanneer je er klikt. Foto's zijn idd wel een beetje klein. Verder mooie strakke website!
-
Irene van der Maas
- Bead Producer
-
Contacteer:
Bericht
door Irene van der Maas » wo 18 apr 2012 14:30
Ik zou ook je achtergrond veranderen, het is nu wel heeeeeeeel rustig (beetje saai).
En inderdaad de foto's, maar daar is al veel over gezegd.
En als je wilt verkopen zul je toch echt moeten zorgen voor betere foto's, dus het tentje kopen, mensen hebben er natuurlijk niets aan om te weten dat je het tentje eigenlijk niet kwijt kunt en daardoor geen goede foto's hebt....hahahahaaha
Een eigen webwinkeltje kost eenmaal een hoop moeite en je zal er echt iets voor moeten doen wil je het lekker druk gaan krijgen....maar, ik wens je heeeeeeeeeeel veel succes met de verkoop !!
Irene van der Maas
-
jewelryheart
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door jewelryheart » do 19 apr 2012 18:44
kralenvoordesier.nl schreef:Ik zou de namen van je sieraden zo benoemen dat mensen gelijk weten waar het om gaat. Ik weet bijvoorbeeld niet wat er wordt bedoeld met ' easy switch'
Wat ik erg mooi vind is dat de foto's naar voren komen wanneer je er klikt. Foto's zijn idd wel een beetje klein. Verder mooie strakke website!
Kan je eens een voorbeeld geven met wat je er mee bedoelt?? (namen van de sieraden) Ik heb het nou eigenlijk gewoon wat makkelijk is voor mijzelf!
De foto's daar ga ik nog mee bezig. Ik wil nu eerst zien dat ik eindelijk eens een fijn concept krijg voor de website die ook overzichtelijk is. En ik heb zelf het idee dat ik al aardig op weg ben

Als je het nieuwe met het oude vergelijkt dan.