Beginnende webshop

Voor degenen die graag hun hobby terug verdienen door sieraden te verkopen via een website: start hier een topic over je website, wellicht krijg je verbetertips.
Forumregels
- Het is niet toegestaan reclame te maken indien je website een kralen(internet)shop is.
- Heb je iets gewijzigd aan je website en wil je graag feedback? Post dat bij je reeds bestaande topic, dus niet een nieuwe topic aanmaken.
Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:
Re: Beginnende webshop

Bericht door Jewel » wo 20 apr 2011 20:48

DarkYuna schreef:Juist! en wie bepaald of jij een resultaat genieter bent? De belastingdienst....
Dus inschrijving bij kvk is verplicht als je spullen verkoopt.
Is dat zo...? Op welke gronden dan? Alleen omdat ik eens in de 3-4 jaar misschien iets verkoop?
Nee hoor.... kijk maar even hier op de site van de KvK zelf: http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschr ... schrijven/" onclick="window.open(this.href);return false; en dan de laaste link waar staat:

Moet ik me inschrijven als ik verdien aan mijn hobby?

Dan krijg je dit als antwoord: Of u zich moet inschrijven hangt ervan af of uw bedrijf voldoet aan de criteria voor een onderneming.

Volgens de KvK, die ik daar meermaals over gesproken heb, voldoe ik niet aan de criteria.
In mijn geval geen KvK nodig.
Eén van de belangrijkste criteria is dat je regelmatig deelneemt aan het normale economische verkeer. Hier schiet ik al mijlenver tekort!

Lees ook dit maar eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Freelance" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaat niet alleen om freelance, maar ook gewoon mensen zoals ik en andere hobbyïsten die dergelijke inkomsten gewoon wit willen verdienen. Voorbeelden staan op de site.

Nog een aanvulling:
De Kamer van Koophandel beslist of ik een ondernemer ben. De belastingdienst beslist of ik ondernemer ben voor de belasting. Als ik door de KvK niet als ondernemer aangemerkt word, kan de belasting mij niet als ondernemer voor de belasting aanmerken. Doch zal de belastingdienst mijn aangifte van inkomsten niet weigeren, ik kan alleen geen gebruik maken van de voordeelregelingen die je als ondernemer hebt.
Laatst gewijzigd door Jewel op wo 20 apr 2011 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
vlinder79
Bead Believer
Berichten:228
Lid geworden op:ma 17 mei 2010 11:20
Contacteer:

Re: Beginnende webshop

Bericht door vlinder79 » wo 20 apr 2011 21:31

ik vind de logo heel mooi, lekker simpel, duidelijk

ik heb altijd geleerd dat hobbymatige winst tot 500,= per maand niet vermeld hoeft te worden

Cassandra
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:di 01 mar 2011 12:53
Contacteer:

Cassandra's Sieraden

Bericht door Cassandra » zo 05 jun 2011 17:57

Hallo Allemaal,

Nu de hobby wat uit de hand begint te lopen heb ik besloten alles wat ik maak in een webwinkel aan te bieden. Wie weet leverd het wat op voor nieuwe kralen e.d. :lol:

Kom gerust een keertje kijken en uiteraard zijn alle tips en opmerkingen welkom!
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/cassandrasieraden/
Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Cassandra's Sieraden

Bericht door JMHols » zo 05 jun 2011 18:12

Je webwinkel ziet er goed uit, met aantrekkelijke prijzen. Veel succes.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Beginnende webshop

Bericht door Sandra » zo 05 jun 2011 19:14

hi Cassandra,
Ik hoop dat je het niet erg vind maar ik heb wegens de volgende regel:
- Heb je iets gewijzigd aan je website en wil je graag feedback? Post dat bij je reeds bestaande topic, dus niet een nieuwe topic aanmaken.
je topic samengevoegd met de vorige topic.

Gesloten