Vraagjes over eigen website

Voor degenen die graag hun hobby terug verdienen door sieraden te verkopen via een website: start hier een topic over je website, wellicht krijg je verbetertips.
Forumregels
- Het is niet toegestaan reclame te maken indien je website een kralen(internet)shop is.
- Heb je iets gewijzigd aan je website en wil je graag feedback? Post dat bij je reeds bestaande topic, dus niet een nieuwe topic aanmaken.
Ilona87
Bead Anonymous
Vraagjes over eigen website

Bericht door Ilona87 » do 23 jul 2009 12:31

Hallo allemaal,

Ik ben zelf ook aan het overwegen een eigen website te beginnen, maar ik had nog even wat vraagjes :wink:
Hebben jullie de website zelf gemaakt of heb je dat door iemand laten doen? In dat laatste geval, mag ik vragen wat je er ongeveer voor betaald hebt? Het is niet mijn bedoeling om brutaal te zijn hoor, maar bij mijn weten is het best prijzig om een website te laten bouwen!
Gebruiken jullie een gratis host of betalen jullie ervoor?

Ontzettend bedankt alvast!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Vraagjes over eigen website

Bericht door Sandra » do 23 jul 2009 13:13

Het leuke van internet is dat er veel mogelijk is, voor ieders wat wils. :)
Sommigen maken website zelf, sommigen laten het maken, sommigen maken gebruik van gratis software (dit forum is bv van gratis software http://www.phpbb.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ), ook wel opensource genoemd, en sommigen maken gebruik van gratis webwinkels (weet zo gauw geen voorbeeld).

Wat je moet betalen voor een ontwerp varieert ook erg, kan soms bv al voor 100 euro (zie bv http://www.moshi-moshi.nl/banner.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ) , er komt dan wel vaak nog kosten bij voor het maken van de site, dus het plaatje overzetten naar een site. Het is maar net hoe veeleisend je bent en door wie je het laat doen...

Hosting kan soms ook gratis, maar dan is het wel vaak met reclame. Op zich kan hosting tegenwoordig al snel voor 20 euro per jaar ofzo.

Kortom alles is mogelijk, het is maar net wat je wil en hoeveel je ervoor over heb. ;)

Overigens, als het meezit kan je over ongeveer 1,5 maand ook een site aanmaken bij Kralen.com, bv ilona87.mijnsieraden.com . ;) Dat is dan om creaties te showen die ook eventueel verkocht kunnen worden.

neal_01
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door neal_01 » wo 29 jul 2009 13:12

Hoi hoi!
Sinds 2 maandjes hoogstens heb ik ook 'n website. Deze heb ik gemaakt bij http://www.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en zag daarvan het voorbeeld van bij iemand op het forum.. ik moet even opzoeken bij wie.
Zelf heb ik er nu ook één. Het is gratis deze site te maken, maar is meer 'n blog dan 'n verkoopsite. Zelf wil ik niet een pure verkooppagina..
Op http://www.web.com" onclick="window.open(this.href);return false; zie ik ook mogelijkheden, Marinda heeft hier 'n website van (ook zonder verkoop).

Ik zal dat voorbeeld nog even opzoeken en hier posten!

Groetjes Nelleke
Close your eyes .. and dream

Cariina-
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Cariina- » wo 29 jul 2009 13:56

Ilona87 schreef:Hallo allemaal,

Ik ben zelf ook aan het overwegen een eigen website te beginnen, maar ik had nog even wat vraagjes :wink:
Hebben jullie de website zelf gemaakt of heb je dat door iemand laten doen? In dat laatste geval, mag ik vragen wat je er ongeveer voor betaald hebt? Het is niet mijn bedoeling om brutaal te zijn hoor, maar bij mijn weten is het best prijzig om een website te laten bouwen!
Gebruiken jullie een gratis host of betalen jullie ervoor?

Ontzettend bedankt alvast!
Het laten maken van een eigen website is alleen maar prijzig door de vele uren die er al snel in gaan zitten.
Dan betaal je een uurloon en waarschijnlijk een vast bedrag voor het ontwerp en een vast bedrag voor het coderen.
Bij elkaar opgeteld is 200 / 250 voor een goede uitgebreide website niet duur..

marindasnippe
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door marindasnippe » wo 29 jul 2009 20:47

neal_01 schreef:Hoi hoi!
Sinds 2 maandjes hoogstens heb ik ook 'n website. Deze heb ik gemaakt bij http://www.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en zag daarvan het voorbeeld van bij iemand op het forum.. ik moet even opzoeken bij wie.
Zelf heb ik er nu ook één. Het is gratis deze site te maken, maar is meer 'n blog dan 'n verkoopsite. Zelf wil ik niet een pure verkooppagina..
Op http://www.web.com" onclick="window.open(this.href);return false; zie ik ook mogelijkheden, Marinda heeft hier 'n website van (ook zonder verkoop).

Ik zal dat voorbeeld nog even opzoeken en hier posten!

Groetjes Nelleke

Ik denk dat je webs.com bedoelt ;-)... mijn broertje was zo lief om mij op gang te helpen... tenminste nam aan dat je mijn site bedoelde ;-)

Randi
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Randi » wo 29 jul 2009 21:15

Ik heb mijn website zelf gebouwd en gebruik een gratis host (dot.tk).
Ik betaal dus 0,0 noppes voor mijn website.

neal_01
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door neal_01 » do 30 jul 2009 10:08

marindasnippe schreef: Ik denk dat je webs.com bedoelt ;-)... mijn broertje was zo lief om mij op gang te helpen... tenminste nam aan dat je mijn site bedoelde ;-)

Ja klopt, thnx!
Close your eyes .. and dream

stuffbysteefy
Bead Anonymous

Bericht door stuffbysteefy » do 06 aug 2009 12:01

Ik heb mijn site (http://www.stuffbysteefy.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) op http://www.mijnwebwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gemaakt, heel makkelijk en gratis! Je kun ook de betaalde versie nemen, die is 19 euro per maand, dan heb je wat meer opties maar de gratis versie werkt ook goed! Een vriend van mij is nu nog een header aan het ontwerpen om t wat origineler te maken.

Juffrouw Juul
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Juffrouw Juul » do 06 aug 2009 22:15

Ik heb mijn webwinkel via http://www.mijnwebwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; !
Werkt echt super , ik heb wel de proffesionele versie en dat kost 19,- pm maar dan kan je ook onbeperkt artikelen plaatsen en veel meer opties bv ook zonder reclame.
Ik ben er erg tevreden over.
Ik heb ook een gratis versie van webwinkel.nl speciaal voor mijn sieraden die ik bij mijn collectie's ga verkopen maar die gaat pas aan het einde van de maand online.
Groetjes Miranda

stuffbysteefy
Bead Anonymous

Bericht door stuffbysteefy » ma 10 aug 2009 08:47

Ik heb ook nog een vraagje, wat doen jullie allemaal om je website te promoten? Ik ben net begonnen en heb nu 1 bestelling gehad maar zou er wel wat meer willen krijgen :)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 10 aug 2009 09:01

Als je even rondsurft onder sieraden verkopen of websites maken kan je zonder te wachten meteen tips te lezen krijgen. :)

Helina
Bead Interested

Bericht door Helina » wo 21 okt 2009 19:03

Het laten maken van een eigen website is alleen maar prijzig door de vele uren die er al snel in gaan zitten.
Dan betaal je een uurloon en waarschijnlijk een vast bedrag voor het ontwerp en een vast bedrag voor het coderen.
Bij elkaar opgeteld is 200 / 250 voor een goede uitgebreide website niet duur..
Je zult bedoelen 2000/2500...
Een goeie webdesigner (niet iemand die een websiteje in kladblok maakt) is zeker een maand bezig met een uitgebreide website, dan ben je echt niet klaar voor 250 euro.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 21 okt 2009 20:41

Ze zijn soms best te vinden hoor, voor een paar honderd euro. Kijk het scheelt of het een uitgebreide webshop moet zijn of alleen een eenvoudige website met wat pagina's met info. Maar er is tegenwoordig heel veel software waarmee je eenvoudig 'n interactieve website kan maken. Dit forum is bv software (phpbb3) die je gratis kan downloaden waarmee je binnen 10 minuten 'n forum kan maken. Zo bestaat er ook gratis software om eenvoudig 'n website of zelfs webshop te maken. Stel je vraagt aan iemand dat voor je te installeren en mooie lay-out te maken, dan kan dat soms best voor 250,- , simpelweg omdat het niet maandenlang werk is.

Helina
Bead Interested

Bericht door Helina » wo 21 okt 2009 20:50

O ja, als het om een kant en klaar script gaat dan is dat wat anders. Maar degene waarop ik reageerde had het over een "eigen website". dus ik was even in de veronderstelling een website die vanaf de grond af aan opgebouwd werd.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 21 okt 2009 20:55

Begrijp ik ;) alleen weten mensen vaak niet het verschil tussen een kant-en-klare of een speciaal in opdracht gemaakte website. ;)

Gesloten