Site voor verkopen zelfgemaakte producten

Voor degenen die graag hun hobby terug verdienen door sieraden te verkopen via een website: start hier een topic over je website, wellicht krijg je verbetertips.
Forumregels
- Het is niet toegestaan reclame te maken indien je website een kralen(internet)shop is.
- Heb je iets gewijzigd aan je website en wil je graag feedback? Post dat bij je reeds bestaande topic, dus niet een nieuwe topic aanmaken.
Gesloten
phofstra
Bead Anonymous
Site voor verkopen zelfgemaakte producten

Bericht door phofstra » ma 06 jul 2009 13:46

Ik zit er over na te denken een site op te zetten waar mensen zelfgemaakte producten kunnen kopen en verkopen. Hiervoor ben ik op zoek naar mensen die hun zelfgemaakte producten via internet willen verkopen. Misschien een beetje een schaamteloos oproepje (helemaal omdat het mijn eerste bericht is op deze site), maar ik probeer het in ieder geval even op deze manier. Ik zal eerst even wat meer over mij en mijn ideeën vertellen.

Ik ben Pieter Hofstra en ben vanaf mei 3 maanden vrij van mijn werk. Oorspronkelijk was ik van plan deze tijd te gebruiken om een winkel op internet te beginnen. Jammer genoeg bleek al vrij snel dat de ideeën die ik had lastig te realiseren waren. Met name bij het inkopen kwam veel meer bij kijken dan ik vooraf had verwacht. Nadat ik tot deze conclusie was gekomen ben ik (helaas) gestopt met mijn plannen.

Tijdens deze periode kreeg ik veel reacties van mensen die het een erg leuk idee vonden en zelf ook met het idee speelden een winkeltje via internet te beginnen. Onder deze mensen waren toevallig (?) een aantal mensen die allemaal het idee hadden hun zelfgemaakte producten (zelfgemaakte kettingkjes, kleding, etc.) via internet te verkopen. Omdat ik ze hiermee wilde helpen wees ik ze op Etsy.com. Via deze site kunnen mensen zelfgemaakte dingen kopen en verkopen.

Later dacht ik hier nog eens over na en bedacht me dat Etsy weliswaar een goede site is, maar voor deze mensen niet ideaal. Het is namelijk een internationale site. Er zijn wel een flink aantal Nederlandse verkopers, maar als je zelf je producten wil verkopen kan ik me voorstellen dat het lastig (en kostbaar) is de producten naar het buitenland te verzenden.

Zo kwam ik op het idee zelf een site op te zetten waar mensen zelfgemaakte spullen kunnen kopen en verkopen. Voordat ik hiermee begin wil ik natuurlijk wel zeker weten of er genoeg interesse is voor een dergelijke site. Vandaar dit oproepje.

Ik ben op mijn site een klein onderzoekje gestart om te kijken of er interesse is voor een dergelijke site. Dus, heb je interesse en wil jij ook zelfgemaakte producten via internet verkopen?

Doe mee met mijn onderzoekje (4 korte vragen) op http://www.pieterhofstra.com/onderzoek/ ... sid=5266BC.

Wil je niet meedoen met dit onderzoek, maar ben je wel benieuwd naar mijn plannen? Reageer gewoon op dit bericht, dan kan ik nog iets meer toelichting geven.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Site voor verkopen zelfgemaakte producten

Bericht door Sandra » ma 06 jul 2009 14:53

Er is toevallig al iemand bezig met zoiets want ik had ooit een nieuwsbrief over een site die binnenkort de lucht in gaat. Het is beetje hetzelfde zoals Etsy en Marktplaats, maar dan dus Nederlands en alleen zelfgemaakte dingen. Het heette iets van pakhuis, weet precieze url helaas niet.

Verder zijn er al veel gratis webshopsites waar mensen eenvoudig hun creaties op kunnen zetten. Wel is het natuurlijk zo dat ze dan zelf voor zoekmachine-optimalisatie moeten zorgen, dus op zich wel leuk idee. Wel ben ikzelf al bezig met http://www.mijnsieraden.com" onclick="window.open(this.href);return false; , zodat je bv kan verwijzen naar pieter.mijnsieraden.com en ze daar je eigen portfolio zien.

phofstra
Bead Anonymous

Re: Site voor verkopen zelfgemaakte producten

Bericht door phofstra » di 07 jul 2009 10:50

Sandra schreef:Er is toevallig al iemand bezig met zoiets want ik had ooit een nieuwsbrief over een site die binnenkort de lucht in gaat. Het is beetje hetzelfde zoals Etsy en Marktplaats, maar dan dus Nederlands en alleen zelfgemaakte dingen. Het heette iets van pakhuis, weet precieze url helaas niet.

Verder zijn er al veel gratis webshopsites waar mensen eenvoudig hun creaties op kunnen zetten. Wel is het natuurlijk zo dat ze dan zelf voor zoekmachine-optimalisatie moeten zorgen, dus op zich wel leuk idee. Wel ben ikzelf al bezig met http://www.mijnsieraden.com" onclick="window.open(this.href);return false; , zodat je bv kan verwijzen naar pieter.mijnsieraden.com en ze daar je eigen portfolio zien.
Je hebt inderdaad gelijk dat dergelijke initiatieven al bestaan. Naar mijn idee kan het nog wel een stukje beter dan deze initatieven (dat wil niet zeggen dat ik iets beters kan opzetten natuurlijk :wink: )

Daarnaast is het natuurlijk ook niet erg als er meerdere sites zijn waar je dezelfde soort artikelen kan kopen. Zoals je zelf al aangaf zijn er al heel veel mensen die zelf hun eigen webshopje hebben opgezet.

Gesloten