Mijn nieuwe opzet---> website

Voor degenen die graag hun hobby terug verdienen door sieraden te verkopen via een website: start hier een topic over je website, wellicht krijg je verbetertips.
Forumregels
- Het is niet toegestaan reclame te maken indien je website een kralen(internet)shop is.
- Heb je iets gewijzigd aan je website en wil je graag feedback? Post dat bij je reeds bestaande topic, dus niet een nieuwe topic aanmaken.
moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » zo 04 jul 2004 21:39

Heej een hele nieuwe frisse wind. Een erg vlot en fris ontwerpje. Past inderdaad beter bij je kleurrijke sieraden. Niks te wit hoor, ik hou daar wel van. Maakt het juist helder en omdat je zulke frisse steunkleuren gebruikt wordt het witte toch niet saai.
Ik weet niet of het bewust is gedaan maar op 800x600 krijg je een zijscrollbalk. Dat kun je bij het menu iig voorkomen door dat menuframe een vaste maat in pixels te geven.
Komen die andere illustrator (of iig vector) illustraties er niet op?

(Heej als je wil (durft ;)) kun je em ook even als sitecheck op CG posten. Zitten een paar webdesigners die hun oog er weer op een andere manier over laten gaan.)

Al met al ben ik trots op zo'n sponsor ;)

denzign
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door denzign » ma 05 jul 2004 12:16

piep schreef:Heeee! Gave site!
Verbaast me eigenlijk niks, ik had door je manier van fotograferen en bewerken al ingeschat dat je geen hobby-ontwerper bent, maar duidelijk geschoold of extreem getalenteerd. En inderdaad, ik las op je site dat je dit jaar je opleiding afgerond hebt. Gefeliciteerd nog daarmee.

Dankjewel!

Ik heb zelf ook in Rotterdam mijn opleiding gedaan, maar dan ?s avonds aan het Mediacollege. Da?s in hetzelfde gebouw als het GLR, maar andere docenten. Ook grappig: we zijn op dezelfde dag jarig :-)

haha idd grappig, ook hetzelfde jaar?

Ik vind je witte achtergrond goed gekozen, juist omdat dan niet de achtergrond maar het ontwerp (de vulling zeg maar) het aangezicht van je site bepaalt. En zoals je zelf al aangeeft, je foto?s komen dan het mooiste uit.

Ik ben zelf ook een site aan het ontwerpen en heb al met diverse achtergrondkleuren gespeeld. Als je dan je foto?s goed uit wilt laten komen moet je al je objecten vrijstaand gaan maken, zodat de ruimte eromheen transparant wordt. Buiten dat het vrijstaand maken dit soort gedetailleerde foto?s een hels karwei is, heb ik ook gemerkt dat de achtergrondkleur veel meer invloed op het kleurbeeld van een sieraad heeft dan je zou willen. Wit is dus ook mijn keuze geworden, alleen werk ik hier en daar met gekleurde vlakken.

Je kunt idd al je foto's wel vrijstaand gaan maken, maar dat is geen doen nee, ook moet je er dan een gifje van maken zodat de achtergrond transparant blijft (of de goeie achtergrond kleur kiezen), maar dan word het bestand hoger en de foto niet mooier.

Anyway, ik hoop dat je site een succes wordt. Hij?s nog een beetje leeg, maar het bekijken zeker waard. Ik heb ?m bij m?n favorieten gezet en hou je in de gaten ;-)
Leuk! en bedankt! Ben benieuwd naar jouw site![/b]

denzign
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door denzign » ma 05 jul 2004 12:21

moshi-moshi schreef:Heej een hele nieuwe frisse wind. Een erg vlot en fris ontwerpje. Past inderdaad beter bij je kleurrijke sieraden. Niks te wit hoor, ik hou daar wel van. Maakt het juist helder en omdat je zulke frisse steunkleuren gebruikt wordt het witte toch niet saai.
Ik weet niet of het bewust is gedaan maar op 800x600 krijg je een zijscrollbalk. Dat kun je bij het menu iig voorkomen door dat menuframe een vaste maat in pixels te geven.
Komen die andere illustrator (of iig vector) illustraties er niet op?

Eigenlijk heb ik heel weinig verstand van websites maken, ik weet hoe ik een frame neerzet en hoe je daar iets in plaatst en linken eraan geeft en hoe je iets moet uploaden, maar verder weet ik er echt niks van jammergenoeg, en ben ook een beetje lui om het uit te vinden :lol: misschien is het makkelijk te vinden, ik zal eens kijken!! wat voor maat zou ik hem moeten geven dan? M'n andere illustraties komen er ook nog op (heb er maar weinig haha) maar ik probeer eerst al m'n sieraden erop te krijgen (heb alles al opnieuw gefotografeerd)

(Heej als je wil (durft ;)) kun je em ook even als sitecheck op CG posten. Zitten een paar webdesigners die hun oog er weer op een andere manier over laten gaan.)

doe maar niet, dan krijg ik misschien allemaal tips enzo, maar ik weet toch niet hoe ik ze uit moet voeren :lol:

Al met al ben ik trots op zo'n sponsor ;)
:lol: haha bedankt! :)

piep
Bead Discoverer

Bericht door piep » vr 09 jul 2004 11:15

denzign schreef:
piep schreef: Ook grappig: we zijn op dezelfde dag jarig :-)
haha idd grappig, ook hetzelfde jaar?
Nee, ik ben van '72
denzign schreef:
piep schreef:
Ik ben zelf ook een site aan het ontwerpen en heb al met diverse achtergrondkleuren gespeeld. [...]

Anyway, ik hoop dat je site een succes wordt. Hij?s nog een beetje leeg, maar het bekijken zeker waard. Ik heb ?m bij m?n favorieten gezet en hou je in de gaten ;-)
Leuk! en bedankt! Ben benieuwd naar jouw site!
Ha, dat gaat nog wel even duren. Mijn prioriteiten liggen even elders. Maar reken maar dat iedereen het te weten komt als ik zover ben :-)

Gesloten