De nieuwe Twinkelbell site :)

Voor degenen die graag hun hobby terug verdienen door sieraden te verkopen via een website: start hier een topic over je website, wellicht krijg je verbetertips.
Forumregels
- Het is niet toegestaan reclame te maken indien je website een kralen(internet)shop is.
- Heb je iets gewijzigd aan je website en wil je graag feedback? Post dat bij je reeds bestaande topic, dus niet een nieuwe topic aanmaken.
alida
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door alida » do 21 jun 2007 15:05

Ik heb je onder mijn favorieten gezet.
Groetjes
Alida

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 21 jun 2007 15:19

Mooie site, echt heel leuk. maar paar kleine tips:
je knopjes bij het menu http://home.planet.nl/~twinkelbell/collectie.html" onclick="window.open(this.href);return false; zijn .bmp plaatjes...zonde, maak er .gif of .jpg van. Ze zijn nu iets van 70 kb, zou 7 kb kunnen zijn, laadt dan veel sneller.

je kan eventueel proberen ipv E de euro teken te tonen, staat net wat mooier. ;) weet niet hoe je het bij het programma doet, maar stel je kan de broncode wijzigen, € geeft het euro teken.

de informatie pagina vind ik heel netjes zo met de koppen. wat je evt kan doen is het volgende: onder de kop een tabel maken, zonder strepen zeg maar, en dat je dan in linkerkolom het sterretje doet en rechterkolom de tekst, dan loopt het net wat mooier gelijk.

voor de rest geen tips hoor, dit was me niet opgevallen als ik je site zomaar was tegen gekomen, maar probeerde nu kritisch te kijken. ;)

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 21 jun 2007 15:25

Dat van die tabel is een goede tip van je zeg :!:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » do 21 jun 2007 15:35

Dank je wel Sandra!!!!
Dat euro teken, kon ik maar niet vinden, maar ik probeer het nu in de broncode, dank je wel :D

De kolom zou ik ook eens moeten proberen, hij staat nu in 1 grote..... omdat de plaatjes er anders niet bij konden.
Maar ik ga het eens uittesten, hopen dat het lukt!

De bitmap plaatjes, waren eerst JPEG. Maar de paarse teksten, vervormen dan heel erg en worden heel lelijk. Daarom heb ik ze weer terug verandert. Vind de grootte ook zonde, maar de letters werden echt lelijk. Heb er nog niks op kunnen vinden :(
Zal nog wel eens verder zoeken naar een oplossing heb nu een nieuw programma, wie weet dat JPEG daar mooier word, ik probeer het weer eens.

Dank je wel voor de tips, is heel fijn!

En leuk Alida :D

borger
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door borger » do 21 jun 2007 15:58

Heej,
De bitmap plaatjes, waren eerst JPEG. Maar de paarse teksten, vervormen dan heel erg en worden heel lelijk. Daarom heb ik ze weer terug verandert. Vind de grootte ook zonde, maar de letters werden echt lelijk. Heb er nog niks op kunnen vinden
Zal nog wel eens verder zoeken naar een oplossing heb nu een nieuw programma, wie weet dat JPEG daar mooier word, ik probeer het weer eens.
Bij de meeste programma's kun je bij JPG de kwaliteit instellen, meestal staat deze kwaliteit standaard op 80 maar deze kun je ook verhogen naar 100.

of een andere mogelijkheid,
ik gebruik ook vaak .png bestanden om de kwaliteit mooi te houden deze zijn kleiner als bitmap maar van evengoede kwaliteit!

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » do 21 jun 2007 16:01

Dat ga ik eens proberen! PNG had ik ook gedaan, maar dat pakte in het programma niet goed. Maar misschien deed ik dat verkeerd hoor :oops:

ga het zeker eens proberen, denk je wel voor de tip :D

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 21 jun 2007 20:04

:!: Je zou naar http://www.webpicturecreator.com" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen gaan en die downloaden. Je kan je foto's dan erheen slepen (naar het programma, als je die heb geinstalleerd), linksonder stel je kwaliteit in en dan klik je op iets van copy images. Dan zijn ze met goede kwaliteit als .jpg maar wel stuk kleiner! Ik gebruik dat programma voor http://www.kralen.com/vb_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; , zodat het allemaal in dezelfde formaat getoond wordt.

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » do 21 jun 2007 20:21

O Sandra, die heb ik meteen gedownload en dat ga ik proberen.
Van het weekend denk ik...
Helemaal geweldig als dat lukt :D

Super bedankt voor de tip!! Word er helemaal blij van, ben zo blij met deze site, dan is het fijn als hij helemaal goed werkt.
Dank je wel! :D

Gesloten