belastingdienst

Voor degenen die graag hun hobby terug verdienen door sieraden te verkopen via een website: start hier een topic over je website, wellicht krijg je verbetertips.
Forumregels
- Het is niet toegestaan reclame te maken indien je website een kralen(internet)shop is.
- Heb je iets gewijzigd aan je website en wil je graag feedback? Post dat bij je reeds bestaande topic, dus niet een nieuwe topic aanmaken.
sam
Bead Fanatic
Contacteer:
Re: belastingdienst

Bericht door sam » do 08 apr 2010 20:03

"vroeger" mocht je verkopen als hobbyist. Je mocht dan een bepaald bedrag verdienen.
Je moet dit wel altijd opgeven, als overige inkomsten, ook al is het erg weinig.

Wat verandert is, sinds wanneer weet ik niet precies, is dat je nu blijkbaar altijd in moet schrijven, als je producten via internet verkoopt.
Ik wist dat ook niet hoor. Lijk nu wel heel "verstandig" maar dat komt alleen omdat ik er de laatste maanden erg mee bezig ben geweest.
Er zijn zoveel regels, dat het soms moeilijk te zien is, wat voor wie geld enzo.
Er was ook altijd verschil, in zelf gemaakt spulletjes, en echt doorverkoop van dingen. Hoe dat nu precies zit, weet ik ook niet.

Misschien vertel ik het ook niet goed, en kunnen anderen het beter uitleggen :oops:

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 08 apr 2010 20:40

Misschien kunnen we over het belasting verhaal verder gaan in het daarvoor bedoelde onderwerp en de topics die daar staan ;) Naar ik begrepen heb ging het hier om meningen over de nieuwe site, vandaar dat het uiteindelijk ook bij show je eigen website staat ;)

@Nathalie, volgens mij staat er veel in het onderwerp "Sieraden verkopen" viewforum.php?f=22" onclick="window.open(this.href);return false;
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » vr 09 apr 2010 08:35

Sorry Marjo, dat had ik niet begrepen. Omdat het hele topic erover ging .

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 09 apr 2010 12:01

sam schreef:Sorry Marjo, dat had ik niet begrepen. Omdat het hele topic erover ging .
Snap ik hoor ;) ik had het eerst ook niet door :D zie mijn eerdere berichtje :mrgreen: Dus geeft niet!
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » vr 09 apr 2010 12:14

Je site ziet er netjes uit!
Woon jij in België of in Nederland? Ik vind dit nl. zo on-nederlands klinken dat de belastingdienst onaangekondigd op de stoep staat?
Groetjes Els,

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 09 apr 2010 12:36

@Els: ik heb weleens eerder gehoord dat ze ineens voor de stoep kunnen staan. Als het om een officiele belastingcontrole gaat bij bedrijven wordt het ruim op tijd aangekondigt. Maar ze doen ook soms onverwachts bezoek, bv om te kijken of werkomstandigheden goed zijn en of alle werknemers wel geregistreerd zijn, dat er zeg maar niet zwart gewerkt wordt. Ik weet niet hoe het bij particulieren is maar bij bedrijven kan er dus onverwachts gecontroleerd worden.

Lian

Bericht door Lian » vr 09 apr 2010 13:12

ha ha,nee hoor ik woon in nederland,midden limburg.
Ze hadden een tip gekregen vandaar deze actie.Maar ze lopen wel 3 jaar achter met het controleren van webwinkels.Ze hebben er extra personeel voor aangenomen(ik had twee man die eerder bij de duane werkten).Ze doen dit omdat er mensen met webwinkels zijn die erg veel verdienen,maar dat zijn de meeste van ons niet toch?Tenminste ik niet.

Gesloten