Bijou-Evita

Voor degenen die graag hun hobby terug verdienen door sieraden te verkopen via een website: start hier een topic over je website, wellicht krijg je verbetertips.
Forumregels
- Het is niet toegestaan reclame te maken indien je website een kralen(internet)shop is.
- Heb je iets gewijzigd aan je website en wil je graag feedback? Post dat bij je reeds bestaande topic, dus niet een nieuwe topic aanmaken.
Evita
Bead Discoverer
Re: Bijou-Evita

Bericht door Evita » vr 02 jan 2009 23:43

[D]a.n.a. schreef:Hoi Evita! Je site ziet er netjes uit, je hebt dus volgens mij een hoop veranderd sinds de vorige reacties. Je kleurgebruik vind ik erg goed en het lettertype ook! Het enige wat ik je nog kan aanraden is misschien er voor te zorgen dat de ogen maar 1 keer te zien zijn (in mijn browser zie ik 2 keer je ogenbalk). Ik denk dat als je je banner 1 keer laat zien en je pagina tot daar 'afsnijdt' je een mooier geheel hebt. Om je pagina niet leeg te doen lijken kan je altijd het hele zaakje centreren. Toen ik je sieraden ging bekijken zag ik wel dat als je op een foto klikt, de foto buiten het gele vlak valt, misschien kan je daar nog wat aan doen?
Ik begrijp niet wat je bedoelt met dat je de ogen 2 keer ziet.
We kunnen het hier op verschillende pc's opstarten en zien het altijd maar 1 keer.
Zal dus echt aan je pc liggen dan.
Als de foto groter moet worden om het beter te zien is het heel normaal dat het buiten het gele vlak valt.
Dat hoor zo.
Evita

Emberlynn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » za 03 jan 2009 00:37

Ik zie het logo met de ogen ook 2 keer; naast elkaar wel te verstaan en dat is niet zo mooi. (hoort volgens mij niet zo). Het komt denk ik door de grootte van het beeldscherm; ik heb een breedbeeld en zoals D.a.n.a beschreef; door te centreren kun je dat dus voorkomen.
Verder vind ik eerlijk gezegd de ogen niet zo mooi als logo voor een sieradensite, maar misschien zijn ze van een bekende en hebben ze voor jou een speciale betekenis, enne smaken verschillen nou eenmaal :wink:
Ook vind ik de groene kleur niet zo mooi bij het blauw, maar ook dat is persoonlijk.
Zoals eerder gezegd zou het slim zijn om duidelijkere foto's (meer close ups) te proberen te nemen en misschien is het een tip om in de beschrijving ook de lengte te vermelden.
Ik vind het zelf altijd mooi (en het trekt klanten) als er een of meerdere foto's van je sieraden op de homepage staan.
Tenslotte staan er hier en daar wat schrijf fouten in de tekst; dat zou ik nog eens goed controleren. (bv Als je parfum op doeet)
Onthoud dat smaken verschillen en dat je uiteindelijk moet doen wat je zelf mooi vindt!
Veel succes ermee.
Groetjes Emberlynn

Evita
Bead Discoverer

Bericht door Evita » za 03 jan 2009 12:04

De ogen is mijn handelsmerk.
Ze staan ook op mijn visitekaartjes, flyers, posters ed.
Die blijven dus ook gewoon op mijn website staan.
Ik heb meer aan kritieken waar ik echt wat aan heb.
Zoals bv als je ergens een schrijffout ziet.
De foto's zijn heel duidelijk.
Als je er op klikt worden ze groter zodat je het sieraad nog beter kan zien.
Wij hebben die website zelf gemaakt en hebben het niet door profs laten doen.
Toevallig kreeg ik vanmorgen weer een mailtje met hele andere kritieken.
Dit is zo'n mailtje:

-Hoi Evita

-IK VIND DE SITE HELEMAAL SUPER
-ECHT TOPPIE
-GEFELICITEERD

-Mooi layout, makkelijk te lezen en mooie foto
-die duidelijk te zien zijn als je er opklikt
-echt heel mooi

-Ik heb uiteraard jouw link bij die van mij gezet
-en zo maar een 6 tal foto,s van jouw site gehaald
-en die als apart mapje onder inspiratie gezet
-met dan daar weer jouw website erbij
-Gemiddeld kijken 500 mensen per week naar de inspiratie
-op mijn website dus proberen kunnen we het altijd toch?

-ik wens je heel veel succes met de verkoop van je sieraden moet wel lukken want ze zien er
-prachtig uit
-mijn complimenten

-Hartelijke groeten van Jeannine

Hier wordt ik alleen maar afgekraakt.
Laat een mens eens in zijn waarde en geef kritieken waar je wat aan hebt.
Het hoeft heus niet altijd lof te zijn maar zoals het hier is, is ook weer niet nodig.
Evita

Emberlynn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » za 03 jan 2009 12:17

Als je goed gelezen hebt zie je duidelijk staan dat ieder zijn eigen smaak heeft, ik heb er zelfs een knipoog bij gezet om het niet een negatieve lading te geven!!!

Als je op een forum om een reactie op je website vraagt kun je erop wachten dat mensen een eerlijk oordeel geven. Wat je ermee doet is aan jou. Je kunt het positief opvatten en er wat mee doen of het negeren en je eigen weg volgen. Toen ik net begon kreeg ik hier ook veel kritiek op mijn website en daar heb ik heel veel mee gedaan waardoor het nu beter is en (belangrijk als je wat wil verkopen!!) bij meer mensen in de smaak valt.
Als je zelf je website niet voor verbetering vatbaar vindt vraag dan ook niet om eerlijke meningen die zo positief mogelijk (door mij dan zo bedoeld) zijn opgeschreven.
Wat betreft de foto's wil ik je laten weten dat ze op zich wel scherp zijn, maar je ziet de kralen niet goed omdat er geen close ups van zijn en dat is voor mij vaak reden om niet iets aan te schaffen (ongeacht of het sieraden zijn of wat anders) en ook dat is alleen een tip!!
Hier wil ik het bij laten. Succes ermee.
Groetjes Emberlynn

[D]a.n.a.
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door [D]a.n.a. » za 03 jan 2009 16:06

Het kan inderdaad aan mijn beeldscherm liggen, maar dat is toch iets waar sommige mensen rekening mee willen houden. Net zoals de meeste mensen ook willen dat hun site in andere browsers dan internet explorer werkt ;) Over het gele vlak bedoelde ik alleen maar te zeggen dat je misschien dat vlak even groot als de foto kan maken, maar als jij dat niet mooi vindt moet je het vooral niet doen. Ik denk dat er niemand hier is die met opzet kritiek geeft. we proberen je goede adviezen te geven, dat betekent niet dat je het hoeft te doen!! Voor taalfouten kan je misschien direct je teksten in word controleren. Dat zijn juist die kleine dingetjes die je kan voorkomen, ik denk dat je er meer aan hebt als we bijvoorbeeld zeggen dat een link niet werkt (niet dat ik dat heb gezien op je site, maar ter illustratie). Misschien is het handig als je aangeeft waarop we moeten letten? Dan krijg je denk ik wel de dingen die je aan de kaak gesteld wilt zien worden te horen....

Veel succes met de site!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 04 jan 2009 11:06

Je kan het beste een tabel maken met een vaste breedte of je kan het beste het plaatje met de ogen wijzigen, bv links het plaatje en rechts nog een lange stuk wit. Ikzelf heb nl wat grotere beeldscherm en zie nu 3 ogen. ;)
Ikzelf vind de opmerkingen en tips van Emberlynn netjes uitgelegd. Ze noemt gewoon opties op waarmee de site wellicht mooier zou zijn; het is je eigen keuze daar wat mee te doen. Ikzelf kan iig geen kwetsende opmerkingen vinden...

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » zo 04 jan 2009 11:17

Evita schreef: Hier wordt ik alleen maar afgekraakt.
Laat een mens eens in zijn waarde en geef kritieken waar je wat aan hebt.
Het hoeft heus niet altijd lof te zijn maar zoals het hier is, is ook weer niet nodig.
Meid wat jammer dat je dat zo voelt. Als ik het topic teruglees, zie ik bij iedereen positieve punten staan. En als mensen op/aanmerkingen hebben, heel vaak wordt gemeld dat dat ook met persoonlijke smaak te maken heeft.

Jullie hebben natuurlijk een stoot werk gehad met het maken van de site, en dan ben je stiktrots erop. Heel logisch. Maar als je dat alleen wil delen, moet je dit gewoon juichend melden en een punt erachter....punt. En niet vragen om een kritische blik :oops: :) .
En zoals Sandra al meldt, ik vind ook dat iedereen zijn punten netjes vermeldt, en jou de keus laat of je er iets mee wilt doen.
Dus voel je niet persoonlijk aangevallen, want dat is helemaal niet nodig :!:
Groetjes Ellen.

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 04 jan 2009 14:43

Heb je site ook nog even weer bekeken en ik heb mijn mening, mijn bevindingen en mijn smaak. Opbouwende kritiek en feedback is daarmee mijn bedoeling. Ik wil toch even zeggen dat ik deze feedback nu niet meer wil geven door je reactie hierboven. Mijn ervaring is dat zoals hier al eerder gezegd, iedereen hier reageert met de beste bedoelingen, mensen nemen de tijd om je site te bekijken, gaan er voor zitten om er iets van te vinden en willen je van dienst zijn met tips en nemen ook nog eens de moeite om dat hier voor je op te schrijven, dit is niet vanzelfsprekend.....

Bovenstaande komt misschien wat hard en ongenuanceerd over, hiervoor dan meteen oprecht mijn excuses, maar ik ben gewoon van mening dat je aan de opmerkingen hier meer hebt dan de loftrompet en laat even mijn hart spreken nu :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » ma 05 jan 2009 10:05

Ik ben het eerlijk gezegd helemaal met Marjo eens! Ik heb met dezelfde reden niet meer gereageerd op deze topic.

Groetjes, Simone

Evita
Bead Discoverer

Bericht door Evita » ma 05 jan 2009 13:20

Ik heb het ook op een ander forum gezet.
Daar komen ook wel dingen naar voren die niet goed zijn op de website.
Maar daar wordt het wel heel anders gezegd.
Het zijn puur technische mankementen.
Daar wordt je in je waarde gelaten over je smaak.
Evita

Annemie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Annemie » ma 05 jan 2009 20:59

Over smaak valt niet te twisten, maar ook daar mag je je mening over geven.
De dames die hier gepost hebben met feedback voor jou en over jouw site, hebben hun mening eerlijk en oprecht gegeven. Ze hebben de moeite genomen om naar je site te gaan, deze te bekijken, foto's te bekijken en links te proberen. Ze schrijven vervolgens wat hen opvalt. Het is aan jou om hier iets mee te doen, of niet.
De dames die hier hebben gepost, hebben er speciaal voor jou en je site tijd in gestoken! Het enige wat je dan te zeggen hebt, is dat je afgekraakt wordt?
Als je alleen oppervlakkige reacties wil lezen (meestal van mensen die amper je homepage hebben gezien...) als: "mooie site", vraag het dan niet!

Gesloten