Veterklemraadsel

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Ezther
Bead Professional
Veterklemraadsel

Bericht door Ezther » za 15 jan 2005 11:16

Wie kan mij uitleggen wat de gedachte is achter het kleine driehoekje dat onderaan een veterklemmetje zit? :oops:
Ik dacht dat het was om de veter beter te kunnen klemmen, dat hij eigenlijk IN de veter kwam, maar bij mij buigt het naar buiten en dan zie je zo'n driehoekje opeens. Dat staat niet mooi.
Of moet je eerst het driehoekje IN de veter knijpen en dan de zijkantjes dichtvouwen?
Maar dat heb ik geprobeerd en dat lukt niet. Is er een truc voor??
Bye bye, Ezther.

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » za 15 jan 2005 12:19

Leuke vraag :) Ik buig zelf het driehoekje een klein beetje naar binnen toe, dan de veter erin en de klemmetjes dichtvouwen. Het driehoekje 'prikt' dan een beetje in de veter. Ik weet niet of het zo hoort trouwens :wink: Maar het stoort mij niet. Als je het echt lelijk vind kun je ook klemmetjes kopen zonder zo'n driehoekje, ik heb ze pas nog ergens gezien in elk geval.

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » za 15 jan 2005 12:27

ik leg de veter erin en knijp de zijkanten naar elkaar dan maak ik hem plat en dan zit het 3hoekje in het klemmetje
Groetjes Kruimel

Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » zo 16 jan 2005 13:26

Ik buig altijd eerst het driehoekje een klein stukje naar binnen, zodat als je hem dicht knijpt hij inderdaad een beetje ?n de veter prikt. Volgens mij is dat de bedoeling... denk ik....

Gesloten