Zwevende ketting
Hallo allemaal,
Ik heb al geprobeerd met de zoekfunctie een antwoord op m'n vraag te vinden, maar dat schiet nog niet zo op...
Ik wil een zwevende ketting maken met geslepen parels, maar daarvoor wil ik een zo dun mogelijke draad gebruiken, omdat ik 'm heel fijntjes wil houden. Wat voor materiaal raden jullie me aan?
Bedankt alvast!
Groetjes Astrid
Ik heb al geprobeerd met de zoekfunctie een antwoord op m'n vraag te vinden, maar dat schiet nog niet zo op...
Ik wil een zwevende ketting maken met geslepen parels, maar daarvoor wil ik een zo dun mogelijke draad gebruiken, omdat ik 'm heel fijntjes wil houden. Wat voor materiaal raden jullie me aan?
Bedankt alvast!
Groetjes Astrid
Neem me mee...
Met jou!
Met jou!
Dankjullie wel voor de reacties!Pee schreef:Ik ook met gecoat staaldraad, daarin heb je ook allerlei kleurtjes.
Weet je toevallig ook welke dikte ik het beste kan gebruiken? Ik had een hele dunne (volgens mij niet-gecoate) staaldraad gebruikt, maar die gaat knikken en het ziet er nogal "goedkoop" uit nu. Zijn de gecoate beter?
Neem me mee...
Met jou!
Met jou!
- dutch_dayz
- Bead Producer
Gecoat staaldraad kan ook knikken, dus daar moet je ook voorzichtig mee zijn!
Maar omdat je zegt dat het fijntjes uit moet zien, misschien kun je het op dunne nylondraad maken? Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar heb wel eens foto's gezien van parels zwevend geregen op nylon, de draad lijkt een beetje onzichtbaar waardoor het er heel elegant en fijntjes uitziet. Misschien heeft iemand anders dit al eens gedaan?
Maar omdat je zegt dat het fijntjes uit moet zien, misschien kun je het op dunne nylondraad maken? Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar heb wel eens foto's gezien van parels zwevend geregen op nylon, de draad lijkt een beetje onzichtbaar waardoor het er heel elegant en fijntjes uitziet. Misschien heeft iemand anders dit al eens gedaan?
Voor zwevende kettingen gebruik ik altijd 0,5 mm of 0,6mm als ik het met 1 draad maak. Bij dunner draad kan het snel knikken bij de knijpkralen en dat vind ik lelijk. Bij meer draden gebruik ik wel dunner omdat het dan niet zo opvalt. Op nylondraad zou ik geen knijpkralen gebruiken je loopt kans dat het draad stuk gaat. Je kunt ook natuurlijk kralen lijmen dit heeft al eens bij technieken gestaan.
je kan ook op een andere manier een zwevende ketting maken, w?l met nylondraad... Ik heb het eens gezien met heel veel draden en dan rocailles, en dat was echt mooi
Je rijgt dus een kraal op de draad (voor de makkelijkheid: je steekt de draad bovenin de kraal en komt er onderaan de kraal weer uit), dan neem je het uiteinde van je draad en je steekt die er nog eens van boven in de kraal in, en er weer uit natuurlijk
Zo zit je kraal vast! Het geeft een leuk effect, en je ziet het niet omdat je draad doorzichtig is... Ik hoop dat je het snapt, anders zeg je maar en dan probeer ik het anders uit te leggen 

- dutch_dayz
- Bead Producer
- dutch_dayz
- Bead Producer