tangetjes

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
wendy007
Bead Interested
Berichten:108
Lid geworden op:vr 29 okt 2004 13:39
Locatie:eindhoven
tangetjes

Bericht door wendy007 » di 30 nov 2004 20:11

Hoi allemaal,

Ik ga een workshop voor maar liefst 15 personen geven.
Nu wil de helft hiervan zelf tangetjes aanschaffen zodat ze thuis ook kunnen kralen.
Ik wil hen wel de goede info geven welke tangetjes ze moeten kopen.
Zelf gebruik ik de platbektang en halfrondbektang (volgens mij heet ie zo. Het ziet eruit als de rondbektang, maar onder loopt ie recht. Snappen jullie wel he)
Dit gebruik ik ook om te kettelen, maar ik weet dat je dan beter de rondbektang kunt gebruiken om het oogje mooier te krijgen. Wat vinden jullie:
Zelf vind ik de halfrondbektang makkelijker omdat je ringetjes enz makkelijker opent, ik vind deze makkelijker in gebruik.
Gebruiken jullie altijd de rondbektang voor het kettelen? Welke tang is het meest nuttig en veelzijdig voor het maken van sierdaden?Waar is ie eigenlijk nog meer goed voor?
Sorry voor mijn vragen, maar ik zit er nogal mee omdat ik al tegen een paar mensen heb gezegd die tangetjes aan willen schaffen dat ze een platbek en halfrondbektang nodig hebben.
Liefs, Wendy

La Moon
Bead Producer
Berichten:1082
Lid geworden op:vr 22 okt 2004 12:13
Locatie:Dordrecht
Contacteer:

Bericht door La Moon » di 30 nov 2004 20:18

Rondbek tang, makkelijk met kettelen en is openen.. ook handig met kleine knijpkraaltje dichtknijpen...
Groetjes Mirjam


Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » di 30 nov 2004 20:20

rondbektang, platbektang zonder ribbels en kniptang
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » di 30 nov 2004 21:15

Ik ben het met Pee eens :wink:

wendy007
Bead Interested
Berichten:108
Lid geworden op:vr 29 okt 2004 13:39
Locatie:eindhoven

Bericht door wendy007 » di 30 nov 2004 21:21

Oke,
bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga voor de rondbektang en platbektang.
(kniptang zouden ze ook aanschaffen)

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » di 30 nov 2004 22:28

Ik gebruik altijd een rondbektang. (hoe kan jij werken met een HALVE rondbektang: dan krijg je toch geen mooie ronde ringetjes ?)
Verder heb ik een smalle platbektang en een brede. De brede gebruik ik niet zo veel.
Dan heb je ook nog een zijkniptangetje nodig.

Dus idd precies zoals Pee het al zei.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

wendy007
Bead Interested
Berichten:108
Lid geworden op:vr 29 okt 2004 13:39
Locatie:eindhoven

Bericht door wendy007 » wo 01 dec 2004 01:20

Toch krijg ik rondjes, maar idd, soms worden de rondjes niet mooi rond. Moet ik een ander stiftje pakken en het overnieuw doen. Ik denk dat wanneer ik de rondbektang gebruik, ik zal denken: waarom heb ik dat niet eerder gedaan? Maar ik moet zeggen; met de tang die ik altijd gebruikte kon iik toch goed mee overweg!!Ik heb het zo geleerd van iemand die een workshop gaf en zo heb ik het altijd gedaan. Nooit verder bij nagdeacht. Stom he!
Tot vandaag dan.
Voor de rest gebruik ik wel het goede gereedschap!!!
Ik heb weleesn een rondbektang gebruikt bij een vriendin. Het lukte me toe niet om ringetjes mooi mee dicht te maken, maar ik zal het nog eens proberen, want als ik de reacties zo zie, lag dat dan aan mij.
Nogmaals bedankt.

Gebruikersavatar
tinus
Bead Designer
Berichten:959
Lid geworden op:ma 11 okt 2004 11:25
Locatie:Heerhugowaard

Bericht door tinus » wo 01 dec 2004 11:43

Pee schreef:rondbektang, platbektang zonder ribbels en kniptang
Sluit ik me bij aan!!!!

Gesloten