Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
rijggaren lijkt me handig voor rijgpatroontjes, zoals kleine bloemetjes ofzo, net zoals hennie altijd c-lon gebruikt, denk ik dat rijggaren ook wel te gebruiken is.
en de nylonelastiek lijkt me prima, hoewel ik er niet veel ervaring mee heb.
ik verplaats dit wel naar benodigdheden, daar past het wel bij.
Ik denk dat dikker elastisch nylondraad niet zo snel breekt, mijn ervaring is dat dun elastisch nylondraad best snel breekt (zelfs als je het knoopje er in legt...).
Ik heb 0,5 mm van dat doorzichte elastische spul gebruikt, die had jij voor me van Kasteelen meegebracht, daar had ik geen problemen mee.... maar misschien wel als je zware kralen gaat gebruiken.....
Ik gebruik meestal ook elastisch nylon, maar doe bijna altijd met dubbeldraad rijgen bij die kinderen. Ze kunnen er dan namelijk aan trekken wat ze willen, maar breken doet het dan niet!
Mijn elastische nylondraad is nog nooit gebroken, maar het rekt wel best snel uit! Tenminste de mijne dan he! En ik rijg altijd dubbel dus dan zou je zeggen dat het minder snel uitrekt toch?