welke tangen heb je nodig

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
welke tangen heb je nodig

Bericht door Sandra » vr 13 jun 2003 18:54

C?lestine schreef:Kunnen jullie mij vertellen wat voor soort tangen ik nodig heb?

En waar ik die eventueel zou kunnen kopen?
er zijn allerlei soorten tangen, waaronder 3 belangrijke:

- Rondbektang. Deze kun je gebruiken voor het kettelen en voor het dichtbuigen van bijvoorbeeld kalot
- Platbektang. Dit heb je nodig voor het vastknijpen van knijpkralen. Ook is het handig als hulpmiddel als je iets speciaals wil buigen, dan kan je het goed vasthouden met de platbektang.
- Kniptang. Dit kan je gebruiken voor het knippen van staaldraad en kettelstiften of nietstiften. Bij kettelstiften heb je het sowieso nodig. Staaldraad kan je op zich misschien nog met een schaar knippen, maar de schaar wordt er niet mooier van en ik denk dat het nog vrij lastig zal gaan.

Je kan alle 3 bij mij bestellen. De rondbektang staat er nog niet op maar die kan je wel bestellen door onder opmerking erbij te zetten dat je die ook wil, dan zal ik een e-mail sturen wat het totaalbedrag is. Alle tangen kosten even veel.

Mocht iemand anders nog een tip hebben wat tangen betreft dan hoor ik dat heel graag.
groetjes,
Sandra

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » za 14 jun 2003 11:20

Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd mijn knijpkralen dichtknijp met een rondbektang, maar dat is maar een detail ;).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 14 jun 2003 11:54

dat deed ik eerst ook stephanie, maar heb je niet weleens dat het niet in 1x goed lukt, dat je de knijpkraal dan zo verpest dat je het maar weg moet gooien? dat had ik tenminste. sindsdien gebruik ik goede platbektang en nu lukt het in 1x perfect. :)

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » za 14 jun 2003 17:37

Dat is me eerlijk gezegd pas 2x overkomen, toen had ik zo hard geknepen dat ik de knijpkraal + het draad brak ;). Maar verder gaat het altijd wel goed :).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Gast

Bericht door Gast » wo 09 jul 2003 18:27

Ik heb een vraagje, lees net over het verpesten van je knijpkralen. Ik heb dat ook, ik knijp ze wel dicht met een platbektang. Sommige lijken wel niet te willen en gaan inderdaad kapot. Wat doe ik hier tegen?

Groetjes Inge

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » do 10 jul 2003 18:45

Ik hoorde vorige week in het elfenatelier iemand dezelfde vraag stellen. Ik vrees dat je er weinig aan kunt doen, ik heb om eerlijk te zijn nog niet veel knijpkralen kapot geknepen, maar ik denk dat als ze kapot gaan dat de enige optie wegsmijten en een volgende nemen is.
Maar ik hoop voor jou dat iemand anders wel een oplossing weet!

Jolanda
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do 10 jul 2003 22:06

Het kapotknijpen van knijpkralen is ook afhankelijk van de kwaliteit.
Sommige knijpkralen zijn te 'hard' waardoor je ze vooral als je maar een enkele draad gebruikt erg snel kapot knijpt.
Als het je vaak overkomt zou ik ze eens ergens anders kopen.
Gr Jolanda

Gesloten