Houten kralen verven
ik vroeg me af waarmee je houten kralen kan verven.
ik ben bezig sierraden te maken voor een hobbybeurs, maar heb nu reeds zoveel natuurgekleurde sierraden, en ik zou graag een deel van mijn kralen in felle kleuren beschilderen
ik heb nog acryl staan, maar weet niet of dit gescvhikt is? mischien dat dit zou afgaan als het regent of je zweet ofzo...
weet iemand wat ik het best kan gebruiken? het zou zo goedkoop moeten zijn, dus niet van die superdure mini potjes uit de hobbywinkel...
alvast bedankt
ik ben bezig sierraden te maken voor een hobbybeurs, maar heb nu reeds zoveel natuurgekleurde sierraden, en ik zou graag een deel van mijn kralen in felle kleuren beschilderen
ik heb nog acryl staan, maar weet niet of dit gescvhikt is? mischien dat dit zou afgaan als het regent of je zweet ofzo...
weet iemand wat ik het best kan gebruiken? het zou zo goedkoop moeten zijn, dus niet van die superdure mini potjes uit de hobbywinkel...
alvast bedankt
Het is misschien een heel raar idee maar zou je het niet kunnen verven met natuurlijke materialen zoals spinazie, rode kool etc.? Je krijgt dan gewoon een heel vaag effect maar je weet wel zeker dat het 'gezond' is. Ik weet niet of je ook kinderkettingen maakt maar als een kind een zelfgeverfde kraal in z'n mond stopt... lijkt me niet echt goed.
Maar de kralen moeten niet al gelakt zijn dan pakt het natuurlijk niet...
Maar de kralen moeten niet al gelakt zijn dan pakt het natuurlijk niet...

Hallo
Verven
Dat kan je ook met die tinnetjes kleding verf (wel de koudwater versie gebruiken) Dus gewoon bij de drogist kijken en dan wel een paar uur de kralen in het mengsel van water met de verf laten liggen.
Met veel water naspoelen en dan op keukenrol of zo laten drogen.
Verder kun je ook Paaseieren verf gebruiken. Dat spul wat je ook oplost in water en dan je eieren in laat liggen.
Wel plastic handschoenen aandoen
Veel succes.
Trouwens voor mensen die kralen maken van zoutdeeg werkt het hetzelfde !

Dat kan je ook met die tinnetjes kleding verf (wel de koudwater versie gebruiken) Dus gewoon bij de drogist kijken en dan wel een paar uur de kralen in het mengsel van water met de verf laten liggen.
Met veel water naspoelen en dan op keukenrol of zo laten drogen.
Verder kun je ook Paaseieren verf gebruiken. Dat spul wat je ook oplost in water en dan je eieren in laat liggen.
Wel plastic handschoenen aandoen

Veel succes.
Trouwens voor mensen die kralen maken van zoutdeeg werkt het hetzelfde !
" Gelukkig zitten mijn kraaltjes.....
niet allemaal op een rijtje ":-)
niet allemaal op een rijtje ":-)
- Fairy
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik had zelf ook (saaie, lelijke) houten kralen en die heb ik opgeleukt met nagellak. Tweede laagje nagellak met glittertjes. Ging goed. Ik denk alleen dat je ze niet tegen elkaar moet rijgen i.v.m. slijtage. Je hebt tegenwoordig kleine potjes nagellak in allerlei kleuren. Ik had eens zo'n setje van 5 kleurtjes voor een paar centen. Zat ook groen en paars bij. Wel lollig hoor.
Lieve groet van Fairy