bewaring toho - miyuki kralen

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18
bewaring toho - miyuki kralen

Bericht door mailokarenronny » zo 11 sep 2016 21:26

ik heb een vraag...

weet er iemand praktische hulpmiddelen voor bewaring van toho en miyuki kralen?

alle tips zijn welkom...

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: bewaring toho - miyuki kralen

Bericht door Ingeborg76 » ma 12 sep 2016 09:21

Alles in fliptop doosjes, kijk eens hier bij Marca, https://www.dimarca-online.com/flip-tops-storage.html
Laatst gewijzigd door Ingeborg76 op ma 19 sep 2016 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Ingeborg

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: bewaring toho - miyuki kralen

Bericht door AnitaD » ma 12 sep 2016 10:05

Ik heb een kunststof ladenkastje op wieltjes. Er zitten 6 lades in, daarin heb ik de kleuren grofweg verdeeld. Tot nu toe is het voldoende voor mijn kralenvoorraad... Het geheel is gemakkelijk te verrijden en te tillen. Voor het overige materiaal (draad/tangen/ringen etc) heb ik zo'n zelfde kastje met 3 diepe lades.
Creadream en Czech leveren de kraaltjes in zakjes en dat vond ik wel erg handig. Voordeel is dat de maat, bestelnr en leverancier er gewoon op staan.
Dus op internet heb ik een aantal maten zakjes besteld en zo nodig verpak ik de kralen hierin. De gegevens noteer ik dan op het zakje.
Tijdens het kralen schud ik wat kralen in een vierkant amuseschaaltje (lijkt op de schaaltjes van beadalon tray). Door het schuine randje schud je de kralen zo weer terug in het zakje.
Verder gebruik ik een klein dienblad (met rand) als ik aan het kralen ben. Hierop kan ik dan wat schaaltjes met kralen zetten en het geheel zet je gemakkelijk even aan de kant.

Bij een kleine voorraad kun je ook denken aan een koffer of vakjes doos. Voor loombandjes werden ze ook gebruikt.

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: bewaring toho - miyuki kralen

Bericht door mailokarenronny » ma 12 sep 2016 10:30

dank je wel. dat zijn wel heel veel super goede tips... :-)
voor men kralen heb ik een letterkast die ik helemaal gebruik voor grote kralen maar met kleien kraaltjes wist ik momenteel geen blijf.
Hier ga ik zeker wat tips uit meenemen. dank je wel.

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: bewaring toho - miyuki kralen

Bericht door mailokarenronny » ma 12 sep 2016 10:30

Ingeborg76 schreef:Alles in fliptop doosjes, kijk eens hier bij Marca, Afbeelding
wat zijn fliptop doosjes?

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: bewaring toho - miyuki kralen

Bericht door AnitaD » ma 12 sep 2016 10:46


mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: bewaring toho - miyuki kralen

Bericht door mailokarenronny » ma 12 sep 2016 11:28

dank je wel. :-) vond het via google niet.

nu snap ik het. :)
merci

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: bewaring toho - miyuki kralen

Bericht door JMHols » wo 14 sep 2016 10:28

Ik heb van alles geprobeerd, naar zweer nu bij de fliptop doosjes, die vind ik ideaal. Mijn man heeft een ladekastje gemaakt waarbij de lades precies de juiste maat hebben voor de doosjes. Het kastje was ook op maat gemaakt voor in de woonkamer, naast de vensterbank achter waar ik een stukje muur heb. Maar, sinds kort heb ik een hobbyruimte en staat het kastje daar onder het raam.

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: bewaring toho - miyuki kralen

Bericht door mailokarenronny » wo 14 sep 2016 20:08

JMHols schreef:Ik heb van alles geprobeerd, naar zweer nu bij de fliptop doosjes, die vind ik ideaal. Mijn man heeft een ladekastje gemaakt waarbij de lades precies de juiste maat hebben voor de doosjes. Het kastje was ook op maat gemaakt voor in de woonkamer, naast de vensterbank achter waar ik een stukje muur heb. Maar, sinds kort heb ik een hobbyruimte en staat het kastje daar onder het raam.

oooh heb je een foto vn dat kastje? en de lades?
dan kan men man dat misschien ook namaken. :-) lijkt me wel interessant.

Gesloten