Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek
Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door bobby/sieuw » za 06 aug 2016 15:44

Hoi,
Heb een vraag over het volgende, kan iemand mij hier een tip in geven?
Laatste weken bezig geweest met beaded chrochet met rocailles 8/0 om dit te leren, dit gaat mij heel goed af.
Het liefst wil ik hierin graag met rocailles in de maat 11/0 verder gaan,klein proefstukje gedaan.
Welk draad kan ik hier het beste voor gebruiken?
En hoe reken ik dit om naar hoeveelheid op rijgen in het programma/ hoeveel kraalrondingen is het in centimeters?
Is de C-lon Micro cord hier ook geschikt voor?,

vriendelijke groetjes Sieuwke

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door mailokarenronny » za 06 aug 2016 15:49

ik werk veel met K.O draad of TOHO draad.

daar ben ik het beste mee.

af en toe werk ik ook met C-lon draad maar die krijg ik niet goed in de draad.

verder kan ikj ou niet echt helpen zelf ook nog beginneling. dus volg ook even mee.

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door bobby/sieuw » za 06 aug 2016 16:07

dankjewel Mailokarenronny,

dankjewel en lief dat je een reactie geeft.
Heb bij de rocailles 8/0 van c-lon een dikkere draad (als pakketje samengesteld) gebruikt, werkt heel goed.
nu een proefstukje gedaan in c-lon micro draad voor rocailles 11/0, het gaat goed. Wil het graag voor de zekerheid weten of dit wel goed komt. Welke dikte draad
Mag nog kraaltjes bestellen en dan kan ik ook gelijk nog draad bij bestellen bij creadream en nog iets bij cabs en kralen (pakketje weg,bijbestellen).

Welke dikte/type ko draad of toho draad gebruik jij, dit is voor mij nieuw.
wachten we samen nog even als er meer tips binnen komen voor de beaded chrochet techniek in rocailles 11/0

hé, bedankt ook alvast voor je advies.
vr.gr. Sieuwke


wachten we nog even af of er nog meer tips binnen komen

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door mailokarenronny » za 06 aug 2016 16:50

ik werk heel veel met de kralen 11/0 15/0 8/0 en 6/0
ik ben nu ook bezig met duo beads.
goh ik gebruik de gewone draad.
ik bestel altijd op www.wirwarkralen.nl is een nederlandse winkel . Heeft ook heel veel in haar winkel.
en daar bestel ik deze draad steeds bij.
welke dikte dat dat is dat weet ik niet zo echt.

ik gebruik deze draad ook voor te weven.
met c-lon kan ik niet goed werken. die draad gaat moeilijk door men naald.
maar die andere heb ik nog niet geprobeerd omdat ik daar ook niet zoveel van ken.

toho draad had ik eens meebesteld omdat dat vele goedkoper is dan die andere draad en daar ben ik best wel van overtuigt dat het goede sterke draad is.

ik bestel heel veel bij wirwar kralen, maxbeads.be ( die heb je ook van .nl )
en de staat is daar steeds goed bij.

voor de rest zal de rest u wel verder kunnen helpen, en ik kan er ook uit leren. :-)

ik ga eens even kijken op de site's welke dikte dat het is.
dit staat er bij TOHO draad.


WirWar Kralen
Algemene Informatie
De Winkel
Workshops
Gratis Artikel
Uitverkoop!
Nieuw 15 Juli!
Nieuw 22 Juli!
Cadeaubonnen
2-Hole Cabochons 6 mm
Acryl Bloemkelkjes
Afwerkmateriaal
Bead Embroidery
Bedels & Hangers
Button Beads
Cabochons
Cup Chain & Chaton Montees
CzechMates
Dagger Beads
Diabolo Beads
Dome Beads
Draad
C-Lon Bead Cord
C-Lon Draad AA
C-Lon Draad D
C-Lon Micro Cord
Elastiek
Fireline
Gecoat Staaldraad
Griffin Parelzijde
KO Draad
Nozue Sonoko Beading Thread
Suede (Imitatie)
Toho One-G
Waxkoord
Dragon Scale Beads
Edelsteen Strengen
Facet Strengen
Fliptopdoosjes, Naalden & Kralenmatjes
Flower Cup Beads 7 x 5 mm
Glas Bicones
Glaskralen Strengen
Glasparel Strengen
Glass Drops 11 x 8 mm
Gumdrops
Khéops® par Puca®
Kumihimo
Lentils
Metalen Kralen
Miniduo Beads
Miyuki Rocailles
O Beads
Piggy Beads
Pinch Beads
Pip Beads
Preciosa Rivoli's
Preciosa Rocailles
Pyramid Beads 2-Hole
Resin Chatons & Rivoli's
Rijgpatronen & Tijdschriften
Rizo Beads
Rose Petals
RounDuo® Beads
Rulla Beads
Silky Beads 2-Hole
Slotjes
Spacers & Kraalkappen
Spikes
Superduo & Twin Beads
Swarovski
Tangen
Thorn Beads
Toho Rocailles
Tri-Beads
Tsjechische Bicones & Facet
Tulip Petals
Twists 6 x 12 mm
Verdelers
Zoetwaterparels
Creaties van Klanten
Algemene Voorwaarden
Contact
Verzendinformatie
Toho One-G

Toho One-G draad bestaat voor 100% uit Nylon. Topkwaliteit rijgdraad dat niet snel rafelt, soepel is en erg sterk is. De draad is 0,15 mm dik en is erg geschikt om te gebruiken in combinatie met de Toho Rocailles. De prijs is €3,95 voor een rolletje van 45 meter. Voor vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

en bij k.o. draad staat er eigenlijk alleen dat het op een rol van 50 meter is.



hier staat wat uitleg dat ik zo gevonden heb op een site. Misschien ben je daar wat mee...

C-Lon Draad AA

C-lon draad is een kunststof garen dat zeer geschikt is voor het rijgen van kleine kraaltjes. Het is soepele draad die niet rafelt, niet uitrekt en erg sterk is. C-Lon AA draad is erg geschikt voor kralen in de maten 15/0 en groter.

C-Lon Bead Cord is erg geschikt voor Micro Macramé, Kumihimo vlechten en haken met kralen. Deze nylon draad is gevlochten uit meerdere draden en is ongeveer 0,45 mm dik.


C-lon draad is een kunststof garen dat zeer geschikt is voor het rijgen van kleine kraaltjes. Het is soepele draad die niet rafelt, niet uitrekt en erg sterk is. C-Lon D draad is erg geschikt voor kralen in de maten 11/0 en groter maar werkt ook prima in combinatie met 15/0 kralen.

C-Lon Micro Cord is erg geschikt voor Micro Macramé, Kumihimo vlechten en haken met kralen. Vanwege de dikte van de draad is deze draad erg geschikt voor het werken met 15/0 en 11/0 rocailles Deze nylon draad is gevlochten uit meerdere draden en is ongeveer 0,12 mm dik

Fireline is hele fijne gevlochten draad met een laagje wax. Deze draad rafelt niet en werkt daardoor erg gemakkelijk! De Fireline werkt perfect met de Toho en Miyuki rocailles, deze draad is alleen bedoeld voor het fijne rijgwerk met rocailles.

Deze draad heeft een grotere rekbaarheid dan vergelijkbare draden (Fireline, Ko Draad, One-G en C-Lon). Hierdoor is de draad extreem geschikt voor het maken van bangles.

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door bobby/sieuw » za 06 aug 2016 19:59

Ik ken Monique en de site van WirWar ook, die adviseert mij altijd C lon draad en Fireline aan en om te gaan werken met Toho, bestel daar alleen swarovski en andere kralen die niet bij creadream zijn.
Bij Creadream adviseren zij mij altijd C Lon D garen (kleine klosjes) voor alles. De D rafelt heel snel.

Gezien dit forum van Creadream is, daar ook de kralen/sieraden paar jaar terug ontdekt, wil ik het graag bij Creadream bestellen, die verkoopt ook verschillende draad merken.
Ben een liefhebber van Miyuki. Ik werk liever niet met 8/0 en 6/0 ivm deze veel te groot vind voor mijzelf voor sieraden.
Werk hoofdzakelijk alleen met 11/0 en 15/0 en andere soort kralen. Indien echt nodig dan alleen 8/0 en 6/0 erbij of om te leren.
Hoe kleiner/fijner

Mijn vraag is meer:
of er een ervaren beaded chrochet ook met rocailles 11/0 werkt en welke dikte draad van C-lon of evt welke dikte KO of Toho draad werken. Voor rocailles 8/0 weet ik de dikte draad wel en voldoet me ontzettend goed van C lon.
Het maakt toch wel uit welke dikte draad je gebruikt bij het beaded chrochet bij de maat rocaille 11/0 of 8/0 te gaan werken.

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door bobby/sieuw » za 06 aug 2016 20:21

HOI Mailokarenronny,
lees al iets, ben al goed bezig.
De Clon micro cord bij het haken van 11/0 en 15/0.
Ben eruit, ga met dit draad verder en zo te zien heb ik wel de juiste dikte genomen.
Heel erg bedankt om me hier nog even naar toe te wijzen.
vr.groetjes Sieuwke

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door bobby/sieuw » za 06 aug 2016 20:30

las ook iets bij je over het weven.
Heb je toen wel de c lon draad D genomen? dit is de de dunste draad. Gaat bij mij wel makkelijk door de kraaltjes heen en mooi strak. Alleen erg oppassen dat je niet door het draad steekt.
Ga voor de zekerheid maandag ook nog even bellen naar creadream over je advies merk draden.

Misschien dat er nog een reactie komt van een ervaren beaded chrochet haakster met rocailles 11/0

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door mailokarenronny » za 06 aug 2016 20:36

ik weef gewoon met toho draad. en k.o draad omdat ik heel veel werk met de kleindere parels.
en deze draad werkt voor mij het beste.

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door bobby/sieuw » za 06 aug 2016 20:56

Super leuk ook met parels te werken.
Ga wel even rondbellen over de toho en ko draad.
Hier lees ik bij het gekopieerde van WirWar dat het alleen geschikt is voor toho kralen.

Gebruik geen Toho kralen vanwege ik zelf de kwaliteit minder vind en werk met Miyuki kralen/liefhebster.
Creadream is goedkoper in Miyuki.
Heb hier 3 verschillende diktes C lon.
Fireline gebruik ik voor rijgen.

De ene is in het ene goedkoper en de ander is in iets anders weer goedkoper.
Verdeel het ook, beetje gelijke verdeling.
Bestel ook heel erg graag bij Cabs en Kralen vanwege de geweldige service........
Maar heb ook nog een paar adressen van groothandels waar niet grote hoeveelheden hoef te bestellen.

vr groetjes Sieuwke

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door mailokarenronny » za 06 aug 2016 21:08

ik werk daar met miyuki kralen ook mee en ik heb daar geen problemen mee...
maar je moet het zelf zien he.
een vriendin van mij weeft met fireline. terwijl ik daar helemaal niet van hou.
het is zo ook wat eigen persoonlijk.
ik ben soms meer content van toho kralen dan van miyuki.
maar dat is ieder persoonlijk dan weer he.

ja je zult nog wel andere antwoorden krijgen. :-) loopt hier wel goed met vragen.

fijne avond ik kruip in men beddebakje.

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door bobby/sieuw » za 06 aug 2016 22:56

dankjewel,
even heel leuk gebabbeld met je.
Hierdoor ben ik wel zeker van dat ik de juiste draad voor nu "de micro cord" gebruik voor rocailles 11/0 en 15/0
Inderdaad, Het is voor iederéén heel persoonlijk waar die het prettigst bij werkt, maar nieuwe tips is altijd welkom en om uit te proberen om zo ook weer wat nieuws uit te proberen en/of verder te leren.
Ga zeker ook een keer je advies van het ko draad uitproberen.
Hé, dankjewel, Slaap lekker en nog een heel fijn weekend.
vr. groetjes Sieuwke

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door JMHols » zo 07 aug 2016 10:13

Ik werk altijd met KO draad, wil niets anders meer. Vind het ideaal draad en het kan meerdere keren door een kraal. Op Pinterest vind je veel over het haken met kralen: https://nl.pinterest.com/search/pins/?q ... et%7Ctyped
Ook ik heb het een en ander aan tips op Pinterest verzameld: https://nl.pinterest.com/pin/278871401899718477/

Beheers je de Duitse taal, dan is [url]http://www.perlenhaekeln.de/forum/[\url] handig. Hier moet je wel eerst een account aanmaken.

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door bobby/sieuw » zo 07 aug 2016 18:16

Hoi JMHols,

Dankjewel en lief ook voor de tips.
Heb inmiddels partij kraaltjes en jullie advies van Ko draad mee besteld bij Creadream.

Beheers de Duitse taal (professor Duitstalig) beter dan de Engelse taal.
Ga zeker naar perlenhaekeln en mij ook aanmelden bij het forum, super bedankt ook hiervoor.

Mijn printerest naam: Bobby Herge
Ga ook proberen je op te zoeken en even te zien bij je tips.

Heb nu de you tube en techniek van Ann Benson gebruikt (die zonder geluid erbij), dit gaat heel goed.
Het begin was ontzettend moeilijk. Het is gelukt.

Heb nu wel iets gemaakt (patroon van printerest, naam van wie?, db beads) in rocailles 8/0 kraalronding 15/0, vanwege de dikte wil ik deze graag met een koord (doorsnee 1cm) verder afwerken. Nu komt het, meerdere malen heen en weer buigen wippen aantal kralen om, denk dat ik nog op zoek ga naar iets van flexibele (nog opzoeken) iets om erin te doen.
Hierdoor opnieuw beginnen.
Hoop dat het lukt om het ook met de 11/0 rocailles te doen.

Mijn vraag is als meer dan voldoende beantwoord. Ontzettend bedankt hiervoor.
Vriendelijke groetjes,
Sieuwke Bijlsma

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door mailokarenronny » zo 07 aug 2016 19:22

je kunt misschien eens een werkje van jou uploaden ?
dat ik ook kan zien wat je maakt. want de uitleg gaat er bij mij niet altijd in. of ik snap er dan weer geen snars van. :-)

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: Beaded chrochet rocailles 11/0 welk draad....?

Bericht door bobby/sieuw » zo 07 aug 2016 20:32

Probeer morgen een paar foto's te verkleinen en als het mag van het Forum Beheer?
bij mijn sieraden zetten of toch nog iets mogelijk is om hier rechtstreeks komt waar ik mee bezig ben. Het is nog niet af.
Dat iemand anders het hierheen kan zetten, kan je een stukje hiervan zien.
Bijlagen
image.jpeg
deze foto laat de holte (doorsnee 1cm) zien. 15kraalronding, tel je 15 kraaltjes. Hier wil ik evt een koord doorheen, verstandiger om een flexibele buisje (waar te koop?) ivm de kraaltjes (bedoel ik de zijkant buitenkant op de andere foto) niet gaan omwippen.
image.jpeg (80.91KiB)10160 keer bekeken
image.jpeg
zo ziet beaded chrochet eruit, gebruikt rocailles maat 8/0. Hier kan je zien dat er nu een paar kraaltjes niet meer goed zit door het heen en weer buigen. Het was eerst allemaal heel erg strak.
image.jpeg (71.87KiB)10160 keer bekeken
Laatst gewijzigd door bobby/sieuw op zo 07 aug 2016 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten