Aztec-bandjes: welke maat (magneet)slotjes?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Annemarjo
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:vr 05 jun 2015 23:04
Aztec-bandjes: welke maat (magneet)slotjes?

Bericht door Annemarjo » vr 05 jun 2015 23:15

Onlangs heb ik onder meer diverse soorten Aztec koord 6 mm gekocht. Plus bijbehorende magneetslotjes. Helaas kan ik niet meer achterhalen hoeveel mm het gat is van de door mij bestelde slotjes.

Het probleem is, dat het koord niet goed in de slotjes past: of ik krijg het koord er helemaal niet in, of ik krijg het er wel in, maar dan laat het steeds weer los.
Wat adviseren jullie mij? :roll:
Welke maat (magneet)slotjes kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Aztec-bandjes: welke maat (magneet)slotjes?

Bericht door Vengy » ma 08 jun 2015 12:03

gebruik je ook hasumalith lijm erbij of e6000 nog beter
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Annemarjo
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:vr 05 jun 2015 23:04

Re: Aztec-bandjes: welke maat (magneet)slotjes?

Bericht door Annemarjo » ma 08 jun 2015 20:17

Dank voor je tip. Blijft het bandje dan wel zitten? En zijn beide verkrijgbaar in de shop?

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Aztec-bandjes: welke maat (magneet)slotjes?

Bericht door Vengy » ma 08 jun 2015 23:28

Ja hoor die bandjes blijven dan wel zitten
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Aztec-bandjes: welke maat (magneet)slotjes?

Bericht door Sandra » di 09 jun 2015 08:30

Als het net niet past kan je eventueel 1 van de koordjes beetje schuin afknippen, dan heb je net wat meer ruimte om het wel erin te krijgen. Als het te ruim is heb ik de neiging om toch gewoon te lijmen, misschien heb je iets te weinig lijm of slechte lijm gebruikt? Ikzelf lijm gewoon met deze die ik verkoop http://www.creadream.nl/fevi-kwik-one-d ... digdheden/ die is wel best dun / vloeibaar, dus moet oppassen dat er niet wat uitloopt tijdens het lijmen. Ik kreeg zo pas van iemand de tip dat je ook eventueel lijmpistool kan gebruiken. Die had dat gedaan bij dit soort slot http://www.creadream.nl/magnetisch-slot ... r-slotjes/ waar dus veel in past. Door de lijmpistool is het stevige lijm die niet zomaar wegloopt waardoor slotje mooi schoon blijft.
Misschien weet je nog waar je het gekocht heb, dat je op hun site kijk of de maat erbij staat? Of je probeer het te meten met een liniaal?
Het is vaak ook kwestie van puzzelen hoor, van hoeveel erin past.

Annemarjo
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:vr 05 jun 2015 23:04

Re: Aztec-bandjes: welke maat (magneet)slotjes?

Bericht door Annemarjo » di 09 jun 2015 11:20

Dank. Ik ga aan de slag!

Gesloten