chainmaille

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
floliste
Bead Discoverer
Berichten:40
Lid geworden op:za 28 feb 2015 15:42
chainmaille

Bericht door floliste » di 28 apr 2015 08:57

Weet er iemand waar ik de materialen voor chainmaille aan een schappelijke prijs kan kopen? Waar ik ze tot nu toe heb gekocht, ik vind die prijs veel te hoog voor wat het is, er zijn weinig sites die ze aanbieden, dus kunnen ze zoveel vragen als ze willen.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: chainmaille

Bericht door Sandra » di 28 apr 2015 16:32

Je kan bij veel technieken ook gewone open ringen gebruiken. Bij sommige moet de maat heel precies zijn maar er zijn ook technieken waarbij het wel met bijvoorbeeld 6 en 8 km ringetjes goed gaat. Ik verkoop de gewone ook op www.creadream.nl

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: chainmaille

Bericht door estherwijma » di 28 apr 2015 17:15

Ik weet niet of je deze site al had gevonden:

http://www.jacomaro.nl/
Groetjes Esther

floliste
Bead Discoverer
Berichten:40
Lid geworden op:za 28 feb 2015 15:42

Re: chainmaille

Bericht door floliste » wo 29 apr 2015 09:56

estherwijma schreef:Ik weet niet of je deze site al had gevonden:

http://www.jacomaro.nl/
Is nog heel duur vind ik, the queen ring is iets goedkoper denk ik

floliste
Bead Discoverer
Berichten:40
Lid geworden op:za 28 feb 2015 15:42

Re: chainmaille

Bericht door floliste » wo 29 apr 2015 09:57

Sandra schreef:Je kan bij veel technieken ook gewone open ringen gebruiken. Bij sommige moet de maat heel precies zijn maar er zijn ook technieken waarbij het wel met bijvoorbeeld 6 en 8 km ringetjes goed gaat. Ik verkoop de gewone ook op http://www.creadream.nl
Jammer dat het dan erg beperkt is in kleur, en de rubberen ringetjes moet ik dan ergens anders bestellen, want die gebruik ik ook. Tip : webwinkeltje een beetje uitbreiden? :)

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: chainmaille

Bericht door Vengy » wo 29 apr 2015 12:30

Een beetje uitbreiden, Sandra is al zo veelzijdig en je kan nooit alles in je assortiment houden. Dan heb je een tien etage flat nodig om je voorraad kwijt te kunnen met al dat kleine spul.
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

floliste
Bead Discoverer
Berichten:40
Lid geworden op:za 28 feb 2015 15:42

Re: chainmaille

Bericht door floliste » wo 29 apr 2015 12:48

Vengy schreef:Een beetje uitbreiden, Sandra is al zo veelzijdig en je kan nooit alles in je assortiment houden. Dan heb je een tien etage flat nodig om je voorraad kwijt te kunnen met al dat kleine spul.
Ja, das waar

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: chainmaille

Bericht door SeaBeads » wo 29 apr 2015 21:08

Je kan je ringen ook zelf maken. Daar heb ik wel tutorials over gezien.

Groet van Karin.

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: chainmaille

Bericht door Vengy » do 30 apr 2015 13:12

SeaBeads schreef:Je kan je ringen ook zelf maken. Daar heb ik wel tutorials over gezien.

Groet van Karin.
Dat heb ik weleens geprobeerd maar vond t niet zo makkelijk en mooi werd t ook niet bij mij :?
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

MarjaH
Bead Believer
Berichten:278
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 08:35
Locatie:Zeist

Re: chainmaille

Bericht door MarjaH » vr 01 mei 2015 08:10

Ik maak wel zelf ringetjes van echt zilver: spiraal draaien om mandrel of rond stokje en dan doorzagen met goudsmidzaagje. Best veel werk. Knippen gaan ook met goed tangetje dan is het minder werk maar minder mooi.

Voor ringetjes van ander materiaal vind ik het werk niet in verhouding staan tot kosten van kant en klaar

Marja

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Re: chainmaille

Bericht door violetmoon_17 » vr 15 mei 2015 18:25

Welke ringen heb je nodig?
Aluminium, brons, koper, rvs

bij wie koop je ze nu? In nederland heb je voor chain maille eigenlijk 2 grotere met redelijke prijzen webshops

the queen ring en malien.nl

Zover ik weet zitten ze redelijk dichtbij The Ring Lord met hun prijzen, vooral als je de invoerrechten en de verzendkosten die ze moeten betalen in acht neemt.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

floliste
Bead Discoverer
Berichten:40
Lid geworden op:za 28 feb 2015 15:42

Re: chainmaille

Bericht door floliste » ma 18 mei 2015 13:22

Ik heb ze bij jacomaro gekocht, is wel best prijzig, the ring lord lijkt me al iets goedkoper, maar eigenlijk nog te duur als je veel van dat gerief wil gebruiken. En zelf maken is ook geen optie, is veel te omslachtig en tijdrovend. Ik gebruik momenteel de aluminium ringen, en de rubberen ringen.

Gesloten