Wie kan mij helpen?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
miran58
Bead Anonymous
Wie kan mij helpen?

Bericht door miran58 » zo 07 jul 2013 12:31

Ik heb laatst een mooie kettingen gekocht en wil deze proberen zelf na te maken, maar nu ben ik dus opzoek naar materiaal. Wie kan mij vertellen hoe deze manier van ketting maken heet en hoe de naam is van de veren die hierbij wordt gebruikt en waar die te verkrijgen zijn. Heb zelf al wel gegoogled, maar als je niet precies weet hoe die veren worden genoemt, dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik doe er even een voorbeeldje bij, zodat het iets duidelijker is. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grtz Miranda
Bijlagen
P1150801.JPG
P1150801.JPG (253.83KiB)2296 keer bekeken

creakaatje
Bead Interested
Contacteer:

Re: Wie kan mij helpen?

Bericht door creakaatje » zo 07 jul 2013 16:51

Je maakt die spiralen door aluminiumdraad of ander metaaldraad rond een stokje te wikkelen ( bijvoorbeeld een sate-prikker :P )

miran58
Bead Anonymous

Bericht door miran58 » ma 08 jul 2013 11:34

creakaatje schreef:Je maakt die spiralen door aluminiumdraad of ander metaaldraad rond een stokje te wikkelen ( bijvoorbeeld een sate-prikker :P )
Maar die spiralen moet je toch ook wel ergens kant en klaar kunnen kopen? Als je ze allemaal zelf wilt maken, moet je eens kijken wat voor werk dat is

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 08 jul 2013 15:27

Ik denk dat het zelf is gemaakt, ben nog niet zoiets tegen gekomen om kant en klaar te kopen. Op http://www.kralen.com/Instructies/Wire/ ... inder/224/ staat uitleg. Op zich valt het dan wel mee qua hoeveelheid tijd.

Gesloten