Welk materiaal is het best te gebruiken

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Suz
Bead Discoverer
Welk materiaal is het best te gebruiken

Bericht door Suz » do 08 jul 2004 11:59

Hallo allemaal,

ik ben pas sinds kort besmet met het kralen-virus en heb met veel plezier jullie berichten en tips gelezen, waarvoor dank het helpt ons beginners goed op weg! :D
Ik ben met name bezig met het rijgen en dan met veelal kleine kraaltjes, gewoon omdat ik die grote niet zo mooi bij mijzelf vind staan. Nu heb ik van een gekochte ketting met heel bedels er een aantal afgehaald die ik wil gaan gebruiken in mijn kralenkettingen. Ze zijn echter best wel zwaar en ik werk nu met vis/nylondraad, kan ik beter ander materiaal gebruiken?En de bedel rijg ik dus gewoon mee met het oogje hoe voorkom ik dat hij over de kraaltjes schuift?Ik kan natuurlijk twee grote kralen er naast rijgen maar kan het ook anders?
Nou alvast bedankt voor jullie antwoorden en ik blijf het ondertussen vrolijk verder prutsen!!
Groeten,
Suzanne

sabrientje
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door sabrientje » do 08 jul 2004 12:31

Hoi Suzanne,

Allereerst welkom op dit forum.

Zelf werk ik altijd met acculon draad. Dit is een soort ijzerdraad met een nylonlaagje. Het is heel erg stevig en je kunt er goed zwaardere kralen aan hangen. Bedels met een groot gat hang ik vaak eerst aan een ringetje voordat ik ze meerijg. Daardoor schuiven ze ook niet zo snel over de kleine kraaltjes heen. Succes!!

Groetjes Sabrina

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » do 08 jul 2004 18:04

ik ga wel eens knopen in mijn draad :) welkom op dit forum trouwens
ipoingtudut

Patty
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Patty » do 08 jul 2004 18:06

of met knijpkraaltjes.....
Afbeelding Liefs Patty