Welke draad gebruiken voor springketting?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Elise25
Bead Starter
Welke draad gebruiken voor springketting?

Bericht door Elise25 » do 27 dec 2012 17:19

Hallo,

Ik heb een patroon gekocht om een springketting te maken. Daarop staat dat ik gekleurde nylondraad van 0.35 moet gebruiken. Ik zou graag stevige draad gebruiken, zodat de ketting niet snel stuk gaat. Ik zie verschillende namen: fireline, c-ion,... En dan zijn er ook nog letters die de dikte aangeven, van A tot D. Kortom, er zijn zovele soorten draad dat ik niet weet welke te kopen.
Kunnen jullie me een soort draad aanraden? En weten jullie waar ik deze kan kopen? De gewone nylondraad die ik vind is gewoon doorschijnend, maar het mooie effect van de springketting wordt juist veroorzaakt door de gekleurde draad (ik heb er taupekleurige of grijze nodig).

Vele groeten,
Elise

moedertje
Bead Designer
Contacteer:

Re: Welke draad gebruiken voor springketting?

Bericht door moedertje » vr 28 dec 2012 22:27

Ik vind alleen elastisch gekleurd nylon. Denk dat ze bij pipoos gekleurd nylon hebben in stukken. Dus niet op een rolletje. Ik heb er in de tijd ook achter gezocht. Ik heb ze dan maar op doorschijnende nylondraad gemaakt. Maar als je het ergens vind laat het maar weten want dan wil ik hem ook nog wel eens maken.

MarjaH
Bead Believer

Bericht door MarjaH » ma 31 dec 2012 13:41

kijk eens bij een vissport zaak. Daar heb ik mooi gekleurd nylon draad gekocht.

Marja

xxCheriexx
Bead Interested

Bericht door xxCheriexx » ma 31 dec 2012 15:00

Hoi Elise,
ik gebruik daar nijlondraad 0.35 mm voor van het merk Pracht, die heb je ook in andere kleuren.
grts Gerry

berneyes
Bead Reader

Bericht door berneyes » di 01 jan 2013 11:45

ik gebruik altijd gecoat metaaldraad, metaalkleurig maar ook gekleurd passend bij de kralen.
ik heb nog nooit met nylondraad gewerkt. ga dit maar eens proberen om te kijken of dat ook nog uitmaakt in het eindresultaat.

Berneyes

Gesloten