Hallo,
Ik heb een patroon gekocht om een springketting te maken. Daarop staat dat ik gekleurde nylondraad van 0.35 moet gebruiken. Ik zou graag stevige draad gebruiken, zodat de ketting niet snel stuk gaat. Ik zie verschillende namen: fireline, c-ion,... En dan zijn er ook nog letters die de dikte aangeven, van A tot D. Kortom, er zijn zovele soorten draad dat ik niet weet welke te kopen.
Kunnen jullie me een soort draad aanraden? En weten jullie waar ik deze kan kopen? De gewone nylondraad die ik vind is gewoon doorschijnend, maar het mooie effect van de springketting wordt juist veroorzaakt door de gekleurde draad (ik heb er taupekleurige of grijze nodig).
Vele groeten,
Elise
Welke draad gebruiken voor springketting?
- moedertje
- Bead Designer
- Contacteer:
Re: Welke draad gebruiken voor springketting?
Ik vind alleen elastisch gekleurd nylon. Denk dat ze bij pipoos gekleurd nylon hebben in stukken. Dus niet op een rolletje. Ik heb er in de tijd ook achter gezocht. Ik heb ze dan maar op doorschijnende nylondraad gemaakt. Maar als je het ergens vind laat het maar weten want dan wil ik hem ook nog wel eens maken.
kijk eens bij een vissport zaak. Daar heb ik mooi gekleurd nylon draad gekocht.
Marja
Marja
- xxCheriexx
- Bead Interested
Hoi Elise,
ik gebruik daar nijlondraad 0.35 mm voor van het merk Pracht, die heb je ook in andere kleuren.
grts Gerry
ik gebruik daar nijlondraad 0.35 mm voor van het merk Pracht, die heb je ook in andere kleuren.
grts Gerry
ik gebruik altijd gecoat metaaldraad, metaalkleurig maar ook gekleurd passend bij de kralen.
ik heb nog nooit met nylondraad gewerkt. ga dit maar eens proberen om te kijken of dat ook nog uitmaakt in het eindresultaat.
Berneyes
ik heb nog nooit met nylondraad gewerkt. ga dit maar eens proberen om te kijken of dat ook nog uitmaakt in het eindresultaat.
Berneyes