Jasseron knippen

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Solly
Bead Discoverer
Contacteer:
Jasseron knippen

Bericht door Solly » do 20 dec 2012 11:54

Hallo iedereen!

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen, ik ben namelijk ZEER nieuw op dit gebied.
Vanmiddag wil ik voor het eerst zelf een armbandje proberen te maken. Na wat rondneuzen op het internet heb ik iets gevonden wat niet al te moeilijk lijkt maar wel lekker een middagje zoet mee ben.

Zoals ik al zei heb ik nooit zo iets gedaan en heb jullie hulp nodig bij een, voor jullie waarschijnlijk heel vanzelfsprekend iets... (schaam schaam) Ik ga straks een rol (zeg je dat zo?) jasseron kopen en een kniptang om dit door te knippen. In mijn buurt heb ik een "Pipoos", welke tang kan ik hier voor het beste nemen? En ik zie ook dat ze setjes hebben die helemaal niet zo duur zijn (wel eens waar klein en misschien van niet zo goede kwaliteit? maar aangezien ik een beginner ben lijkt me dat prima) zou het aan te raden zijn om zo iets te kopen, en zit daar dan een knipschaar bij die door jasseron kan knippen?

Link naar de tangen: https://secure.hobbyhandboek.nl/categor ... subcat=C59" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt voor jullie hulp

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Re: Jasseron knippen

Bericht door SandraM » do 20 dec 2012 12:02

welkom!
Zover ik weet hoef je jasseron helemaal niet door te knippen. Wat ik tot nu toe heb gehad aan jasseron kettingen, zijn dit allemaal losse 'ringetjes' die je open kunt buigen om de ketting langer of korter te maken. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben in de uitleg??

Ingeborg76
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Ingeborg76 » do 20 dec 2012 12:04

Voor het knippen van jasseron gebruik ik een Stanley kniptang (heeft mijn man bij de gamma gekocht) http://www.toolsxl.nl/stanley-handgeree ... 14647.html of een zijkniptang

Een set is handig want je hebt verschillende tangen vaak nodig, advies...neem geen minitangen maar volwassen exemplaren, bij creadream kun je de volgende handige tangen los kopen
-kniptang
-platbektang
-rondbektang
Groetjes Ingeborg

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 20 dec 2012 12:12

Je kan inderdaad de rondbektang IN de jasseron duwen, tang open buigen, dan gaat oogje vanzelf mee open.
Let wel op dat je jasseron heb (in Engels heet het rolo chain, zijn dus ronde cirkels), daar kan je bv jasseron armband mee maken, maar je hebt ook schakelketting, dat is in allerlei vormen. Ook leuk, maar daar kettel je bv bedeltjes aan of voeg je als losse streng toe aan je sieraad. Je kan deze niet mooi aan elkaar bevestigen en dan dus 'jasseronarmband' mee maken.
En let op de prijzen bij pipoos....ik had gisteren 'n klant aan de lijn die daar miyuki rocailles koopt....was iets van 2,- per 5 gram terwijl ik die voor iets van 1,15 per 15 gram verkocht. (Overigens verkopen ze geen miyuki kralen meer (vandaar dat klant bij mij wilde kopen), ik denk dat ik wel kan raden waarom het daar slecht verkocht ;) ).

Ingeborg76
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Ingeborg76 » do 20 dec 2012 12:21

Sandra schreef:En let op de prijzen bij pipoos....ik had gisteren 'n klant aan de lijn die daar miyuki rocailles koopt....was iets van 2,- per 5 gram terwijl ik die voor iets van 1,15 per 15 gram verkocht. (Overigens verkopen ze geen miyuki kralen meer (vandaar dat klant bij mij wilde kopen), ik denk dat ik wel kan raden waarom het daar slecht verkocht ;) ).
klopt voor noodgevallen is Pipoos fijn maar ik schrok gisteren toen ik zag dat 48 simpele oorbelhaakjes € 4,50 kosten....
Groetjes Ingeborg

Solly
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Solly » do 20 dec 2012 13:57

SandraM schreef:welkom!
Zover ik weet hoef je jasseron helemaal niet door te knippen. Wat ik tot nu toe heb gehad aan jasseron kettingen, zijn dit allemaal losse 'ringetjes' die je open kunt buigen om de ketting langer of korter te maken. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben in de uitleg??
Hoi Sandra, Ja hoor ik snap wat je bedoeld. Kon het bij pipoos alleen niet vinden....

Solly
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Solly » do 20 dec 2012 14:02

Ingeborg76 schreef:Voor het knippen van jasseron gebruik ik een Stanley kniptang (heeft mijn man bij de gamma gekocht) http://www.toolsxl.nl/stanley-handgeree ... 14647.html of een zijkniptang

Een set is handig want je hebt verschillende tangen vaak nodig, advies...neem geen minitangen maar volwassen exemplaren, bij creadream kun je de volgende handige tangen los kopen
-kniptang
-platbektang
-rondbektang

Bedankt voor de tip! heb een klein setje bij de pipoos gekocht omdat het in de route lag vanmiddag :wink:

mocht het me niet bevallen dan zal ik je advies zeker opvolgen.

Solly
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Solly » do 20 dec 2012 14:08

Sandra schreef:Je kan inderdaad de rondbektang IN de jasseron duwen, tang open buigen, dan gaat oogje vanzelf mee open.
Let wel op dat je jasseron heb (in Engels heet het rolo chain, zijn dus ronde cirkels), daar kan je bv jasseron armband mee maken, maar je hebt ook schakelketting, dat is in allerlei vormen. Ook leuk, maar daar kettel je bv bedeltjes aan of voeg je als losse streng toe aan je sieraad. Je kan deze niet mooi aan elkaar bevestigen en dan dus 'jasseronarmband' mee maken.
En let op de prijzen bij pipoos....ik had gisteren 'n klant aan de lijn die daar miyuki rocailles koopt....was iets van 2,- per 5 gram terwijl ik die voor iets van 1,15 per 15 gram verkocht. (Overigens verkopen ze geen miyuki kralen meer (vandaar dat klant bij mij wilde kopen), ik denk dat ik wel kan raden waarom het daar slecht verkocht ;) ).
Dankjewel voor je info! Ik heb buiten dit setje niks bij de pipoos gekocht, had namelijk al op wat webshops gekeken en zag inderdaad dat het daar een stuk goedkoper is.
Ik ben nog aan het rond kijken op internet waar ik wat leuke spulletjes kan kopen voor niet al te duur(ben immers een beginner)

Is creadream.nl jou webshop?

Solly
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Solly » do 20 dec 2012 15:55

Heb een armbandje gemaakt van een stukje ketting van een oude haarband, en wat koord(volgens mij is het nep suede) wat ik had liggen.
Erg leuk om te doen!
Al is het koord wat gedraaid... misschien te strak geknoopt....?
Hij was ook veel te groot, heb er met wat moeite en hulp van de tangetjes een rijtje schakelaars uit kunnen halen!

Veel zin om wat echte leuke spulletjes te kopen online!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 20 dec 2012 23:34

Solly schreef:...

Is creadream.nl jou webshop?
Ja, evenals dit forum en http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nog niet zoiets gemaakt maar het zou best kunnen dat het te strak is geknoopt inderdaad, dat het daardoor is gaan draaien.

Gesloten