Ik ben aan het twijfelen om een ringmaat aan te schaffen.
Iets gelijkaardigs als op de 2de foto (in houten koffertje):
http://www.proopsbrothers.com/acatalog/Gauges.html
Nu vind ik het moeilijk als er een ring op maat wordt gemaakt vast te leggen hoe groot die precies moet zijn. Als die af is durf ik die vaak niet helemaal dichtknopen, want als die verkleind of vergroot moet worden, kan ik bijna opnieuw beginnen.
Wie werkt er met zo'n ringmaat en wat zijn jullie bevindingen?
Ringmaat
Groetjes
Lieselot
Lieselot
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Re: Ringmaat
Hoi Lies, misschien heb je hier wat aan om je lengte van je materiaal te berekenen, je neemt de maat op bijv maat 17, neem dan de dikte van je materiaal bijv 1mm dan maak je de som van de maat + je materiaaldikte = 18 die vermenigvuldig je met 3,14 en dan weet je exact hoeveel lengte aan millimeters.
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie
Maar dan moet ik eerst weten welke maat de mensen hebben.
Met die verschillende ringen kan ik hun maat bepalen.
Met die meetstok kan ik de maat van de ring opmeten.
Met die verschillende ringen kan ik hun maat bepalen.
Met die meetstok kan ik de maat van de ring opmeten.
Groetjes
Lieselot
Lieselot
Met zo'n plastic ringmatenbos kun je goed uit de voeten. Die kun je ook in nederland bijvoorbeeld bij sites waar ze zilverkleimateriaal verkopen voor een paar euro kopen. De ringmaat staat dan op het passende plastic ringetje uit de bos. Met de formule die Sanne geeft kun je dan de lengte uitrekenen.
Ik heb van mijn cursus edelsmeden ook wel een tabel voor je waar de maten al zijn uitgerekend uitgaande van verschillende diktes materiaal.
Marja
Ik heb van mijn cursus edelsmeden ook wel een tabel voor je waar de maten al zijn uitgerekend uitgaande van verschillende diktes materiaal.
Marja