oorbellen kinderen

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
sofie
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:vr 18 mei 2012 10:45
Locatie:West-Vlaanderen, België
oorbellen kinderen

Bericht door sofie » wo 15 aug 2012 13:27

Hallo,

Ik zou graag enkele oorbellen maken specifiek voor kinderen.
Oorstekertjes met een plakvlakje heb ik al gemaakt. Nu zou ik ook nog enkele hangertjes willen maken.
Ik denk om hiervoor stekertjes met een zilveren bolletjes en een haakje te gebruiken, omdat die redelijk dicht bij het oor hangen.
Heeft er iemand nog tips wat ik nog zou kunnen gebruiken als oorhanger dat redelijk dicht bij het oor hangt?

Ik heb ook acryl kralen, millefiori-kralen en roosjes in allerlei felle kleurtjes die ik wil gebruiken voor de hangertjes. Nog andere leuke ideetjes?

Nog een klein vraagje: bij veel oorstekers is het stekertje zelf wat te lang voor kleine kinderoortjes. Bestaan er kortere stekers, of zijn er andere oplossingen hiervoor?

Bedankt.
groetjes, Sofie

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: oorbellen kinderen

Bericht door Kikkertje » wo 15 aug 2012 21:26

Bij mijn dochtertje van net 6 passen alle oorstekertjes gewoon. Het oorlelletje van een kind is niet zoveel dunner als dat van een volwassene.

Ik maak heel veel kinderoorbellen en ik moet zeggen dat die oorbellen ook het beste verkopen op markten en zo. Ik gebruik vooral gewone oorhaakjes met een klein bedeltje eraan. Vergis je niet dat veel kinderen zelf graag kiezen voor langere, meer volwassen oorbellen en dat het vaak de moeders zijn die bescheiden oorbellen willen voor hun dochters. Het zijn meestal de dochters die winnen. :wink:
Wel doe ik op al die oorhaakjes rubberen stoppertjes. Het is handig, zo blijven ze altijd op de kaartjes zitten en men kan zelf kiezen of ze tijdens het dragen ook gebruikt worden.

Succes!
Groetjes, Marjan

Gesloten