Tangen beadsmith of ander merk van goede kwaliteit

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Elise25
Bead Starter
Berichten:74
Lid geworden op:zo 17 jun 2012 12:46
Tangen beadsmith of ander merk van goede kwaliteit

Bericht door Elise25 » di 10 jul 2012 18:34

Edit: Inmiddels heb van iemand een goed merk van tangen gekregen, nl. Beadsmith. Deze tangen zien er erg goed uit op foto. Jammer genoeg weet ik niet waar ik ze kan kopen. Het enige verkooppunt dat ik ken is Zahia, maar die verkopen het enkel in een set van 70 euro. De meeste tangetjes in deze set van 8 tangen heb ik niet nodig. Vandaar mijn vraag: kennen jullie een verkooppunt van dit merk?
Ik heb online heel wat Amerikaanse sites gevonden waar ik dit merk kan kopen, maar de verzendingskosten zijn zo hoog dat ik dan beter het setje van 8 koop en ik koop ook niet graag iets bij een onbekende Amerikaanse webshop.


Mijn oorspronkelijk bericht:

Hallo,

Ik heb in een kralenwinkeltje de nodige tangetjes gekocht om juwelen mee te maken. De meeste tangen doen hun werk, maar over de rondbektang ben ik niet tevreden. Het grootste probleem is dat ze de zilverdraad en nietstiften beschadigt. De 2 staafjes/bekjes komen ook niet overeen, maar zitten scheef over elkaar wanneer ik de tang toeplooi. En de staafjes zijn ook vrij dik, waardoor ik geen echt klein oogje kan maken (vooral voor oorbellen vind ik dit een probleem).

Daarom mijn vraag: waar vind ik een goede tang, die de draad niet beschadigt en waarmee ik fijne oogjes kan maken?

Gesloten