Kralenweefraam

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:
Kralenweefraam

Bericht door Kraaltjes » wo 23 jun 2004 13:08

Hallo iedereen

Zoals je wel al leest heb ik een vraag over kralenweefraam. Ik heb namelijk laast een Hobbyblad gekocht en daar stond zo ding in. Toen mijn vader dat zag zei hij dat hij er best wel een voor mij wou maken. Alleen wil hij weten hoe dat ding presies werkt.
Wie heeft hier ervaring mee of heeft er zelf ook een gemaakt ?

Deze zou ik ga willen:
Afbeelding

En deze is van de crea-art (meschien wat makkelijker om te maken):
Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 23 jun 2004 13:24

het gaat erom dat je zelf de draad strak kan spannen. kijk daarvoor maar vooral goed naar de onderste foto. voor de rest is er niet echt een eis aan volgens mij. ik weet van karine dat zij gewoon weeft op schoenendoos, oftewel je kan van iets heel eenvoudigs een prima weefraam maken. ;)

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » wo 23 jun 2004 13:28

Weet iemand eigenlijk hoe duur zo'n ding in de winkel is? Mijn moeder vond de ketting die geweefd is uit het boekje van Trend Creatief zo mooi dat ik er wel eentje zou krijgen van haar... mits ze niet te duur zouden zijn. Weet iemand dat?
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » wo 23 jun 2004 13:28

Kun je dan het goed strak houden met karton? Het lijkt namelijk wel of je het moet aandraaien op de onderste foto.
Bij de crea-art staat op de site dat ie 8.25 is.

Sannie
Bead Interested

Bericht door Sannie » wo 23 jun 2004 14:23

Ik heb de onderste bij ons in de plaatselijke knutselwinkel ook voor ongeveer 8 euro gekocht. En deze bevalt prima :D

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 23 jun 2004 14:41

goedkoper dan 8.25 heb ik het zelf nog niet gezien. verder dacht ikzelf niet dat je het zomaar mooi strak kan weven op een schoenendoos, maar ik heb tijdens een swap een keer een armband van karine gekregen en het leek mooi strak geweefd. :)

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » wo 23 jun 2004 14:43

8 euro zal mijn moeder hoop ik niet te duur vinden... een andere vraag is het moeilijk? Ik heb het nog nooit gedaan!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 23 jun 2004 15:01

nee hoor, weven is heel eenvoudig. wel is het best veel werk. je kan verder instructies vinden op kralen.com.

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » wo 23 jun 2004 15:20

Dank je! Ik zal eens kijken en het uitprinten!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Sannie
Bead Interested

Bericht door Sannie » wo 23 jun 2004 20:50

Ik weef nu al weer een tijdje en het is er leuk om te doen, het is niet moeilijk en gaat vrij snel!
Het gaat het beste met de kralen van het merk Stenboden, deze zijn namelijk heeel constant van vorm en daardoor word je werkje mooi recht.
Succes 8) Sannie

Lady_Violet
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Lady_Violet » do 24 jun 2004 09:59

Ik heb in de tijd in een speelgoedwinkel een plastic weefgetouw gekocht. je kan er ook de draad mee opspannen en het werkt perfect. Ik heb het nog geen 5 euro betaald denkik (en er zatten plastic kraaltjes bij).
Groetjes
Lady_Violet

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » do 24 jun 2004 17:08

Lady_Violet schreef:Ik heb in de tijd in een speelgoedwinkel een plastic weefgetouw gekocht. je kan er ook de draad mee opspannen en het werkt perfect. Ik heb het nog geen 5 euro betaald denkik (en er zatten plastic kraaltjes bij).
Zullen die nog te koop zijn denk je ? Want ik geloof dat ik wel weet welke je bedoelt. Alleen kun je daar een armband meemaken ? Want de gene die ik denk dat je bedoeld was wel breed maar niet echt lang

Lady_Violet
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Lady_Violet » vr 25 jun 2004 17:44

Kraaltjes schreef:
Lady_Violet schreef:Ik heb in de tijd in een speelgoedwinkel een plastic weefgetouw gekocht. je kan er ook de draad mee opspannen en het werkt perfect. Ik heb het nog geen 5 euro betaald denkik (en er zatten plastic kraaltjes bij).
Zullen die nog te koop zijn denk je ? Want ik geloof dat ik wel weet welke je bedoelt. Alleen kun je daar een armband meemaken ? Want de gene die ik denk dat je bedoeld was wel breed maar niet echt lang
Ik weet het niet, maar ik denk van wel vermits het gewoon speelgoed is en dus niet een van een bepaalde actie ofzo.
Het is idd erg breed en niet zo lang. Ik heb zelf nog niet geprobeerd om een ketting te weven -> heb er gewoon het geduld niet voor. maar ik denk wel dat je 1 kant kan losmaken en dan oprollen (begrijp je zo'n beetje wat ik bedoel).
Groetjes
Lady_Violet

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » vr 25 jun 2004 18:30

Ergens onder tips of iets staat een bericht dat je het ook met een stuk karton kan doen en daar dan inkepingen in kan maken. Ik heb dat gedaan en werkte goed! Misschien een idee als je het een keer wilt proberen... gebruik de zoekfunctie even.
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

weefraam

Bericht door Fairy » za 03 jul 2004 16:12

Ik weef zelf met de bovenste. Gaat prima!. Voorwaarde vind ik dat je goed met je "stuur"hand onder je weefwerk kunt. Heb die uit de speelgoedwinkel in huis gehad en vond het helemaal niets. Die was dus te plat. Wat ik zo zie op de onderste foto is dat die ook nogal plat is. Ik raad je echt die bovenste aan!
Laatst gewijzigd door Fairy op zo 04 jul 2004 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Lieve groet van Fairy

Gesloten