metaaldraad die niet verkleurt

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
metaaldraad die niet verkleurt

Bericht door Sandra » wo 23 jun 2004 12:22

ik kreeg de volgende vraag gemaild, waar ikzelf helaas ook niet echt een antwoord op heb:
Hallo,

Ik ben een frequente bezoeker van jouw site, maar zit toch met een vraagje:
Wanneer ik zilverkleurige metaaldraad gebruik om te haken, wordt die na een tijdje mat en zelfs bruin.
Hoe is de juiste benaming van de draad die ik best gebruik om dit te voorkomen? Want in de winkels waar ik ga, kunnen ze me er geen antwoord op geven.

Bedankt!

Groetjes,
Anja
ikzelf heb het idee dat de zilverkleurige wire van het merk 'wire & wire' niet zomaar verkleurt, bij mij is dat in ieder geval nog niet gebeurd. maar hoe het zit met de verschillen van de draad die wel / niet verkleuren weet ik helaas niet. hopelijk iemand anders wel?

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » wo 23 jun 2004 13:24

Is het dan niet handiger om gcoat staaldraad te nemen? Daar zit een laagje plastic over en kan dat niet gebeuren,. Het haakt alleen niet zo fijn lijkt me. Maar ik dacht dat sommige mensen hier op het forum dat al gebruikt hadden.
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » wo 23 jun 2004 13:47

Ik heb idd (al heel lang geleden) een gehaakte ketting gekocht van gecoat staaldraad en deze is nog steeds mooi, wel een paar hangertjes zijn wat donkerder verkleurd maar het draad is nog steeds mooi!!

Gebruikersavatar
Christina
Bead Believer
Berichten:273
Lid geworden op:vr 25 apr 2003 15:39
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Christina » wo 23 jun 2004 20:39

Ja als het echte metaal ''zilverdraad ''is ...{ koper met een zilverlaag} ..op ten duur word het dof en lelijk... Wire heeft een verflaag en verschillende diktes waar je goed mee kan werken .{.ben van plan om dat ook te proberen} ..en staaldraad gecoat heb je nu in vele kleuren alleen lijkt het me lastig haken...laatst gewoon met katoen gedaan.. :wink:
Liefs Christina
Love For Beads
Afbeelding

Gesloten