cabochon sieraden maken.

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:
cabochon sieraden maken.

Bericht door Zina » zo 18 sep 2011 20:28

Heey meiden!

Ik zie hier veel prachtige cabochon armbanden en sieraden langs komen.
Petje af, echt prachtig!

Ik zou het ook zo graag eens willen proberen.
Ik heb al wat site's bezocht als blackcrow, zeepjesenzo e.d,
en heb een toturial gelezen hoe het moet.

Nou heb ik nog wel een aantal vraagjes.
Wat is lacy's stiff stuff nou eigenlijk? In de hobbyshops en naaiwinkels hadden ze er nog nooit van gehoord, maar ik kon ook niet echt uitleggen wat het was.

En heb je perse koperen armbanden nodig? Of kan het ook met metaal of plastic.

Wat voor soort leer heb je nodig? Want ik heb hier nog wel een lap liggen wat van een leren jas is geweest. Het is dun en soepel leer.

En wat is ultra suede? Ik weet wat suede is maar ik snap de ultra niet. :oops:

Waar kan ik leuke boeken vinden over het maken van deze sieraden?

Hebben jullie wat tips voor een eerste creatie?
Wat moet je bijvoorbeeld niet doen en wat juist wel.
Welke materialen raden jullie aan of juist af.
ect.
Alvast heel erg bedankt! :D
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: cabochon sieraden maken.

Bericht door sanegdokter » ma 19 sep 2011 07:06

Ik zou zo zeggen, koop een kant en klaar pakketje bij mij, ik stel het pakketje naar jouw kleurenwens samen en je hoeft niet te zoeken naar allerlei losse materialen; http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/zeep ... venbuspost" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens kan je uiteraard ook alle spulletjes los bij mij kopen, Mocht je nog vragen hebben mail me dan even. Succes! :D
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: cabochon sieraden maken.

Bericht door Jewel » ma 19 sep 2011 08:42

Je kan ook eens op mijn blog kijken: http://mirlady.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar staan 2 tuts ( armbanden en ringen van beadembroidery, in de rechterkolom te vinden )
Die 2 samen geven je eigenlijk alle info voor een eerste start.
Binnenkort zijn er ook bij mij enkele volledige pakketjes te bestellen. Daar ben ik momenteel mee bezig om ze maken. Dat is sporadisch dat ik dat doe ( heb geen winkel en doe verder niets aan verkoop) en dat doe ik alleen maar als men er naar vraagt en/of als ik iets bijzonders heb en dat heb ik nu :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: cabochon sieraden maken.

Bericht door Zina » ma 19 sep 2011 13:44

Heel erg bedankt dames!

Jewel, Ik heb de tuts gezien, ze zijn geweldig! Ook de vlindervleugels vind ik erg mooi! :(L) Erg bedankt!

Sanegdokter, Ik ga even kijken wat ik graag wil maken, heb namelijk 3 kleine cabochons daar wil ik nog grote bijdoen, maar moet even zien welke kleur het moet worden.
Ik kom binnekort even bij je shoppen!
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: cabochon sieraden maken.

Bericht door Moon » ma 19 sep 2011 13:45

Zina schreef:Nou heb ik nog wel een aantal vraagjes.
Wat is lacy's stiff stuff nou eigenlijk? In de hobbyshops en naaiwinkels hadden ze er nog nooit van gehoord, maar ik kon ook niet echt uitleggen wat het was.

Naar mijn weten is het ook niet in de gewone hobbyshops en naaiwinkels te koop. Moeilijk om zo uit te leggen, maar het is een stevig materiaal om de cab en kralen op te bevestigen/naaien, maar toch nog buigzaam om daarna op een armband te plakken.

En heb je perse koperen armbanden nodig? Of kan het ook met metaal of plastic.
Nee je hebt niet persé een koperen armband nodig. Er zijn ook mensen die het zonder de binnenarmband afwerken, dan krijg je een soepelere armband. Je kan het ook met metaal proberen, maar wel stevig metaal anders krijg je er misschien knikken in die je niet wilt. Met plastic zou je het ook best kunnen proberen. Lijkt me ook wel een leuk idee.

Wat voor soort leer heb je nodig? Want ik heb hier nog wel een lap liggen wat van een leren jas is geweest. Het is dun en soepel leer.
Zolang je er makkelijk een naald doorheen kunt halen, kun je het gebruiken.

En wat is ultra suede? Ik weet wat suede is maar ik snap de ultra niet. :oops:
Dat is geen echt suede, maar synthetisch. Het werkt prettig en je kunt het ook gebruiken als afwerking voor de armband.

Waar kan ik leuke boeken vinden over het maken van deze sieraden?
Bij bol.com en ook via bookdepository.co.uk. De boeken die ik kan aanraden: Beading with cabochons van Jamie Cloud Eakin en The Art of Bead Embroidery van Sherry Serafini

Hebben jullie wat tips voor een eerste creatie?
Wat moet je bijvoorbeeld niet doen en wat juist wel.
Welke materialen raden jullie aan of juist af.
Als je nog nooit geborduurd hebt met kraaltjes, dan kun je misschien eerst een cabhanger maken. Dat kun je ook doen met als ondergrond leer (i.p.v. stiff stuff).

ect.
Alvast heel erg bedankt! :D
Succes!
Groetjes van Monica

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: cabochon sieraden maken.

Bericht door Moon » ma 19 sep 2011 13:48

Oh ja vergeet ik nog te zeggen. Black Crow heeft ook een beadworkforum (maar dat had je misschien al gevonden) en daar kun je ook veel informatie op vinden.
Groetjes van Monica

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: cabochon sieraden maken.

Bericht door Zina » ma 19 sep 2011 22:55

Bedankt voor je reactie monica! Ik ga meteen even op bol.com kijken!
Ik had het beadworkforum nog niet gevonden, dus dat ga ik ook even bekijken.

Heel erg bedankt, ook voor het antwoord op al mijn vragen, je hebt me weer een stukje verder opweg geholpen! :-DD
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
eMKa
Bead Fan
Berichten:375
Lid geworden op:wo 14 okt 2009 20:26
Locatie:Enschede
Contacteer:

Re: cabochon sieraden maken.

Bericht door eMKa » vr 30 sep 2011 22:42

Leuke vragen (en antwoorden)! Ik ben afgelopen zomer ook voor het eerst aan een cabochon armband begonnen (bijna af nu) en nu wil ik nog even op een van de vragen reageren:
Moon schreef:
Zina schreef: Waar kan ik leuke boeken vinden over het maken van deze sieraden?
Bij bol.com en ook via bookdepository.co.uk. De boeken die ik kan aanraden: Beading with cabochons van Jamie Cloud Eakin en The Art of Bead Embroidery van Sherry Serafini
Succes!
Ik ben namelijk van de zomer ook op zoek geweest naar een leuk boek hierover en met behulp van dit forum kwam ik bij "Beading with cabochons" van Jamie Cloud Eakin terecht. Maar eigenlijk vind ik dit boek tegenvallen. Het gaat vooral over het maken hangers van cabochons en er staat eigenlijk maar een techniek in om de cabochons te omranden. De technieken die dit boek geeft zijn allemaal variaties op dezelfde techniek en dan eigenlijk alleen maar voor de afwerking van de buitenste rand. Ook vind ik de voorbeelden allemaal erg ouderwets aandoen. Bij de galerie aan het einde van het boek staan wat uitgebreidere projecten, maar hier staat geen uitleg of tips bij.
Maar goed, dat is mijn mening :?

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: cabochon sieraden maken.

Bericht door Zina » di 11 okt 2011 18:07

Ok bedankt voor de tip! :)

Heb je zelf nog andere boeken die je wel goed vind?

groetjes Zina
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
eMKa
Bead Fan
Berichten:375
Lid geworden op:wo 14 okt 2009 20:26
Locatie:Enschede
Contacteer:

Re: cabochon sieraden maken.

Bericht door eMKa » za 11 feb 2012 16:36

Sorry voor de laatste reactie, maar was dit hele topic alweer vergeten...

Ik weet geen andere boeken, heb er ook eigenlijk niet verder naar gezocht. Het vervelende vind ik ook dat je de boeken op internet moet bestellen en niet even in een winkel kan doorbladeren. In Enschede heb ik in ieder geval geen (boeken of kralen) winkel gevonden waar ze deze boeken verkopen.

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: cabochon sieraden maken.

Bericht door sanegdokter » ma 13 feb 2012 09:23

Soms kan je een boek ''inkijken'' op amazon.com. Ik bestel meestal bij bookdepository maar kijk ze dan eerst in op amazon.com. [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: cabochon sieraden maken.

Bericht door Krista » ma 13 feb 2012 13:20

sanegdokter schreef:Soms kan je een boek ''inkijken'' op amazon.com. Ik bestel meestal bij bookdepository maar kijk ze dan eerst in op amazon.com. Afbeelding
Thankxx for the tip!
glass is hot

Gesloten