zilverdraad voor wire wrapping

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
singasong
Bead Lover
Berichten:435
Lid geworden op:za 09 mei 2009 13:24
Locatie:Ingen
Contacteer:
zilverdraad voor wire wrapping

Bericht door singasong » zo 01 mei 2011 08:17

Ik zie door de bomen het bos niet meer....

Heb geoefend met 'gewoon' draad maar wil nu toch graag draad bestellen wat ook echt mooi blijft met het dragen van het sieraad.
Welk draad moet ik dan hebben, echt zilver?? en moet ik dan zoeken op 'zilverdraad'?
Ik gebruik het voor het wrappen van een kraal wat dan als bedel gedragen moet gaan worden.

Nu kwam ik o.a. deze tegen http://www.edelsteenkralen.nl/zilverdra ... r-485.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en deze http://www.dezilverwinkel.nl/zilverdraa ... p-100.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en deze http://www.bead925.com/zilverdraad" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar welke dikte is het beste? Ik wil niet te dun draad dat snel verbogen is maar ook niet te dik dat ik m'n vingers zeer doe bij het wrappen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Linkjes met webshops waar ze het juiste draad hebben zijn ook meer dan welkom!

singasong
Bead Lover
Berichten:435
Lid geworden op:za 09 mei 2009 13:24
Locatie:Ingen
Contacteer:

Re: zilverdraad voor wire wrapping

Bericht door singasong » do 05 mei 2011 18:47

Ik ben er inmiddels uit :lol:

Nu een andere vraag...... wat is een leuk boekje waar uitleg wordt over verschillende technieken die er met wire gedaan kunnen worden?

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: zilverdraad voor wire wrapping

Bericht door Algante » do 05 mei 2011 19:42

Afbeelding
Sieraden met draad, Sara Withers
Dit boek is onmisbaar voor iedereen die graag sieraden wil gaan maken. Het bevat alles wat u moet weten over het gebruik van metaaldraad om unieke en opvallende werkstukken te creëren. Leer metaaldraad bewerken om elegante ontwerpen te maken voor oorbellen, ringen, hangers, kettingen, tiara´s en broches aan de hand van geïllustreerde beschrijvingen Combineer metaaldraad met kralen en stenen door het te rijgen of te wrappen voor een complex en sierlijk resultaat Experimenteer met verschillende soorten draad, van kostbare metaaldraad tot elektriciteitsdraad Stapsgewijze uitleg om de basistechnieken en geavanceerde werkwijzen voor metaaldraad onder de knie te krijgen Maak uw eigen kettingen met montageringetjes en gebruik chemicaliën om uw draad een andere afwerking te geven.

Hij is in de meeste winkels te koop voor € 9,95. Zoals bij webwinkels: bol.com, taschenbooks.nl
Echte winkels: Van Stockum, er zit er eentje in Den Haag, Bruna, Ako, maar ik denk dat die ramsj-winkeltjes het ook wel zullen hebben. Of De Slegte.

Of op Marktplaats of zo, daar heb ik hem voor 5 eurootjes vandaan :D echt tof boek.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

singasong
Bead Lover
Berichten:435
Lid geworden op:za 09 mei 2009 13:24
Locatie:Ingen
Contacteer:

Re: zilverdraad voor wire wrapping

Bericht door singasong » za 07 mei 2011 07:17

Bedankt voor de tip! Lijkt me een erg leuk boekje!

Gesloten