Boekenleggers maken
-
- Bead Reader
Hallo,
Sieraden maken heb ik nog nooit gedaan, alleen maar zeepkettingen.
Maar nu wil ik boekenleggers maken. Kan iemand mij helpen of te vertellen
wat ik nodig heb en hoe ik het moet maken?
Ik heb over 2 maanden een familiedag en mij is gevraagd om workshops te geven.
Ik doe al zeepkettingen en wil ook boekenleggers erbij doen.
Wie oh wie heeft tips voor mij?
Alvast bedankt, Groetjes Corey
Sieraden maken heb ik nog nooit gedaan, alleen maar zeepkettingen.
Maar nu wil ik boekenleggers maken. Kan iemand mij helpen of te vertellen
wat ik nodig heb en hoe ik het moet maken?
Ik heb over 2 maanden een familiedag en mij is gevraagd om workshops te geven.
Ik doe al zeepkettingen en wil ook boekenleggers erbij doen.
Wie oh wie heeft tips voor mij?
Alvast bedankt, Groetjes Corey
Re: Boekenleggers maken
Ik heb laatst een boekenlegger gezien die iemand in Spanje had gekocht.
Dat was dun elastiek met daaraan een aantal hele mooie kralen geregen.
Het elastiek zit dan binnenin het boek en over de rug van het boek komen de kralen.
Je moet dan een aantal kralen ongeveer gelijk aan de hoogte van het boek hebben.
Heel simpel, maart het zag er heel leuk uit en de mevrouw die het had gekregen was er heel blij mee.
Dat was dun elastiek met daaraan een aantal hele mooie kralen geregen.
Het elastiek zit dan binnenin het boek en over de rug van het boek komen de kralen.
Je moet dan een aantal kralen ongeveer gelijk aan de hoogte van het boek hebben.
Heel simpel, maart het zag er heel leuk uit en de mevrouw die het had gekregen was er heel blij mee.
-
- Bead Reader
Bedankt voor je reactie maar ik bedoelde eigenlijk de zilver kleurige boekenleggers.
En daar kan je een ketting aanhangen maar welk draad kan je daarvoor gebruiken? Staaldraad, nylondraad? En hoe bevestig je het?
Weet je dat misschien?
Groetjes Corey
En daar kan je een ketting aanhangen maar welk draad kan je daarvoor gebruiken? Staaldraad, nylondraad? En hoe bevestig je het?
Weet je dat misschien?
Groetjes Corey
Je kan een boekenlegger kettelen met kettelstiften, en als laatste dan een nietsstiftje, of een bedeltje aan de laatste kettelstift.
Of gecoat staaldraad gebruiken, en afwerken met een bedeltje onderaan, en dan heb je ook knijpkralen nodig.
Misschien leuk om lintjes erbij te gebruiken?? Er is genoeg mogelijk, maar wat vind jij leuk? Dat is natuurlijk de vraag
.
Groetjes Bianca
Of gecoat staaldraad gebruiken, en afwerken met een bedeltje onderaan, en dan heb je ook knijpkralen nodig.
Misschien leuk om lintjes erbij te gebruiken?? Er is genoeg mogelijk, maar wat vind jij leuk? Dat is natuurlijk de vraag

Groetjes Bianca
Bedoel je soms deze boekenleggers?
Ik doe aan het uiteinde een streng kralen (gemengd) en eventueel wat lintjes.
Gr. Jewel
Ik doe aan het uiteinde een streng kralen (gemengd) en eventueel wat lintjes.
Gr. Jewel
- Bijlagen
-
- Boekenlegger golven zilver 280ct.jpg (28.36KiB)6017 keer bekeken
-
- Boekenlegger klein licht zilver 140ct.jpg (32.88KiB)6019 keer bekeken
-
- Boekenlegger bloemen en vlinders 12,5cm 450ct.jpg (9.57KiB)6017 keer bekeken
- Ingedinge
- Bead Interested
- Contacteer:
Ik haal door het oog een stuk gecoat staaldraad, knijpkraaltje erover klemmen en dan de 2 slierten volrijgen. Onderaan de sliert een knijpkraal, bedeltje en terugsteken door de knijpkraal, klemmen en klaar. Bovenaan kun je nog een lintje doen om het op te leuken.
-
- Bead Reader
Bedankt voor jullie reactie's.
Ja, dat zijn de boekenleggers die ik bedoel.
Maar wat zijn knijpkralen? Ik maak normaal gesproken
geen kettingen of armbanden maar alleen zeepkettingen.
Is dat moeilijk om knijpkralen te gebruiken? Dit is voor een
eenmalige workshop.
Groetjes Corey
Ja, dat zijn de boekenleggers die ik bedoel.
Maar wat zijn knijpkralen? Ik maak normaal gesproken
geen kettingen of armbanden maar alleen zeepkettingen.
Is dat moeilijk om knijpkralen te gebruiken? Dit is voor een
eenmalige workshop.
Groetjes Corey
Een knijpkraal is een klein metalen kraaltje wat je aan het eind van je draad plat knijpt zodat je kralen er niet af vallen.
Dit is eigenlijk alleen van belang als je staaldraad gebruikt, als je waxkoord of lint gebruikt dan heb je dit niet nodig.
Gr. Jewel
Dit is eigenlijk alleen van belang als je staaldraad gebruikt, als je waxkoord of lint gebruikt dan heb je dit niet nodig.
Gr. Jewel
nee hoor, knijpkralen zijn kleine metalen kraaltjes, die je met een tangetje plat kunt knijpen, waardoor je je draad af kunt hechten. Met gecoat staaldraad is dit wel een must, want dat kun je niet zo makkelijk knopen.
Het werkt eigenlijk heel simpel, je rijgt een knijpkraal op de draad, maakt een lusje door het oogje van de boekenlegger, het uiteinde van je draad steek je terug door de knijpkraal, en met een tangetje druk je het knijpkraaltje plat. Hiermee zit het lusje vast, en het overblijvende stukje staaldraad rijg je door de kralen heen. Aan de onderkant precies hetzelfde, alleen kun je dan een ringetje door het lusje halen, met een leuk bedeltje eraan.
Alleen moet je wel zorgen dat je tijdens de workshop een aantal tangetje hebt liggen, die de mensen kunnen gebruiken. Het mooiste werkt een plat tangetje zonder ribbels (platbektang??), anders krijg je de afdrukken in je knijpkraal te zien, en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.
Groetjes Bianca
Het werkt eigenlijk heel simpel, je rijgt een knijpkraal op de draad, maakt een lusje door het oogje van de boekenlegger, het uiteinde van je draad steek je terug door de knijpkraal, en met een tangetje druk je het knijpkraaltje plat. Hiermee zit het lusje vast, en het overblijvende stukje staaldraad rijg je door de kralen heen. Aan de onderkant precies hetzelfde, alleen kun je dan een ringetje door het lusje halen, met een leuk bedeltje eraan.
Alleen moet je wel zorgen dat je tijdens de workshop een aantal tangetje hebt liggen, die de mensen kunnen gebruiken. Het mooiste werkt een plat tangetje zonder ribbels (platbektang??), anders krijg je de afdrukken in je knijpkraal te zien, en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.
Groetjes Bianca
-
- Bead Reader
Goedemorgen DGZ
Bedankt voor de duidelijke uitleg!! Uiteraard de anderen ook maar dit begreep ik gelijk...
En is het dan beter om knijpkralen van 1mm of 2 mm te kopen?
Groetjes Corey
Bedankt voor de duidelijke uitleg!! Uiteraard de anderen ook maar dit begreep ik gelijk...
En is het dan beter om knijpkralen van 1mm of 2 mm te kopen?
Groetjes Corey
-
- Bead Reader
Sorry, Dzg..ik schrijf het iedere keer verkeerd!!
-
- Bead Reader
Nog een vraag.
Bestaan de knijpkralen in kleur? Of is het altijd zilver/aluminium kleur?
Heb ik ook van die verbindingsringen nodig of niet?
Groetjes Corey
Bestaan de knijpkralen in kleur? Of is het altijd zilver/aluminium kleur?
Heb ik ook van die verbindingsringen nodig of niet?
Groetjes Corey
Ik heb ze in het brons, koper en goud.
Zwart bestaat ook.
Gr. jewel
Zwart bestaat ook.
Gr. jewel
Ik zou inderdaad wel zorgen dat je wat ringetjes hebt die je kunt gebruiken.
Bedeltjes draaien vaak net de verkeerde kant op, waardoor je met een ringetje zorgt dat ze 'recht' hangen.
Knijpkralen zijn er in meerdere metaal-kleuren ja, heb nog geen echte 'kleurtjes' kunnen ontdekken eigenlijk. Ik gebruik alleen zilverkleurig.
Bedeltjes draaien vaak net de verkeerde kant op, waardoor je met een ringetje zorgt dat ze 'recht' hangen.
Knijpkralen zijn er in meerdere metaal-kleuren ja, heb nog geen echte 'kleurtjes' kunnen ontdekken eigenlijk. Ik gebruik alleen zilverkleurig.