ik ben nu op dit moment aan het rijgen. Totdat ik toch wel gefrustreerd raakte van het feit dat mijn matje voor de zoveelste keer onder mijn handen uitschiet, met als gevolg vallende kralen (erg fijn, rocailles van 11/iets), vliegende kralen, verdwijnende.. afijn. Verder een rijgwerkje in de war en een lange draad die bijna in de knoop raakt.
Question: Hoe rijgen jullie werkjes die je beter/liever niet in je had rijgt? ik werk op een klein matje maar het plakband schiet steeds van tafel. Ik kan geen vast iets monteren.
Iets van een leren lap op een stuk hout ofzo? (nu ik erover nadenk.) Bestaat zoiets of iets met de eigenschappen
- schuift niet (moet er een beetje aan kunnen trekken liefst(ik werk nog steeds aan een koraalketting)
- je kralen rollen niet weg
- je ketting kan je er hier en daar op vastpinnen met bijv. spelden
zoiets?
thanx!!
Werkplek vooral voor rijgen
-
- Bead Starter
Re: Werkplek vooral voor rijgen
Ik heb een kralenmatje op een klein dienblad geplakt (met dubbelzijdig plakband). Bevalt me goed
Dienblad moet (voor mij althans) een lage rand hebben, anders krijg ik last van mijn pols.

Dienblad moet (voor mij althans) een lage rand hebben, anders krijg ik last van mijn pols.
jullie gaan allemaal nu lachen dat weet ik zeker
Ik zat ook steeds zo
heeft eerst mijn man een kralentafel gemaakt voor mij met opstaande rand
nou dat was het dus niet
en toen zei hij wacht op een avond ik heb een idee
hij heeft een plankje gepakt
daar een schroef in gezet boven in
en als je met je ketting begint maak je een lus van je draad en die doe je om de schroef
dus de kralen gaan niet meer door de kamer of dat de andere kant weer op de grond ligt
en je kunt alles gelijk mooi straktrekken
ideaal
probeer maar
Ik zat ook steeds zo
heeft eerst mijn man een kralentafel gemaakt voor mij met opstaande rand
nou dat was het dus niet
en toen zei hij wacht op een avond ik heb een idee
hij heeft een plankje gepakt
daar een schroef in gezet boven in
en als je met je ketting begint maak je een lus van je draad en die doe je om de schroef
dus de kralen gaan niet meer door de kamer of dat de andere kant weer op de grond ligt
en je kunt alles gelijk mooi straktrekken
ideaal
probeer maar
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Iets van kurk of zachtboard?
Pin je je matje erop vast, en je werkje ook, je kan je spelden/punaises naar believen verplaatsen?
Zo'n kant en klaar prikbord (Xenos....) met opstaand randje eromheen?
Ik denk maar hardop hoor, ik werk ampoer met rocailles, mijn rijgwerk doe ik op een schootkusen met matje, en de lampjes hang ik in een mannending met knijpertjes, zwarte gietijzeren voet, loepje (dat alleen maar in de weg zit). Misschien ken je die dingen wel.
Pin je je matje erop vast, en je werkje ook, je kan je spelden/punaises naar believen verplaatsen?
Zo'n kant en klaar prikbord (Xenos....) met opstaand randje eromheen?
Ik denk maar hardop hoor, ik werk ampoer met rocailles, mijn rijgwerk doe ik op een schootkusen met matje, en de lampjes hang ik in een mannending met knijpertjes, zwarte gietijzeren voet, loepje (dat alleen maar in de weg zit). Misschien ken je die dingen wel.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
Bulldog-klemmetje op het eind van draad (je weet wel van die papier-klemmetjes), werkt als een speer.
glass is hot
-
- Bead Starter
dat prikbord ga ik eens prberen