parels rijgen welk draad

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
meikje
Bead Believer
Contacteer:
parels rijgen welk draad

Bericht door meikje » ma 17 jan 2011 18:51

Ik vraag mij als beginnende rijgster af welk draad jullie voorkeur heeft. Ik ben helemaal gek van glasparels en heb net een boek besteld voor allerlei leuke rijgpatronen. Nu maak ik de zeepkettingen en gewone kettingen met gecoated staaldraad en maak ik van memorywire de armbanden, maar voor rijg werk heb ik dus echt ander draad nodig!
Waar gaat jullie voorkeur van draad naar uit en waarom, en waar haal je je draad vandaan. We hebben hier alleen maar pipoos in het centrum en die heeft niet altijd alles wat ik zoek en is nogal aan de prijs, een leuke webwinkel is dus nooit verkeerd!
Nou hoop dat er ervaren rijgsters zijn hier die me een goed advies kunnen/willen geven
Laatst gewijzigd door meikje op ma 17 jan 2011 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Re: parels rijgen welk draag

Bericht door claudy » ma 17 jan 2011 19:09

voor je parels en coated staaldraad kun je prima terecht bij http://www.creadream.nl . Ik rijg alles op nylon coated staaldraad, behalve beadwork.

Succes!
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: parels rijgen welk draag

Bericht door Sandra » ma 17 jan 2011 19:17

Welke draad hangt af van welke techniek maar kort samengevat is het staaldraad voor gewone creaties en rijggaren zoals nymo of c-lon of juist sterke dunne nylon genaamd firewire voor speciaal rijgwerk.

Gesloten