elastiekdraad

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
poing
Bead Hysteric
elastiekdraad

Bericht door poing » zo 30 mei 2004 10:37

ik werk erg veel met wire en wire om armbandjes te maken, maar nu zou ik er graag een maken met elastiekdraad, welke soorten zijn er zoal, en waar moet ik op letten??en hoe zorg je ervoor dat de knoop niet open gaat(ik doe het meestal met een druppel nagellak, en jullie??)
ipoingtudut

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » zo 30 mei 2004 11:03

Ik zou even kijken bij de topics die al eerder zijn gestart over elastisch draad.

Zelf heb ik het nog niet gebruikt dus ik kan je helaas geen tips geven...
dat nagellak lijkt me prima trouwens!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » zo 30 mei 2004 11:09

ha, daar had ik nog niet aan gedacht, denk je dat daar al topics over zouden bestaan? even kijken hoor
ipoingtudut

Lady_Violet
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Lady_Violet » zo 30 mei 2004 14:51

Ik doe gewoon lijm op het knoopje.
Groetjes
Lady_Violet

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » ma 31 mei 2004 08:11

Ik heb twee soorten elastiekdraad: ??n met stof rond ('k weet niet hoe je't moet uitleggen, zoiets wat je gebruikt in kledij maar dan v??l dunner natuurlijk) en ??n zonder stof, dus enkel elastiek. die laatste is een beetje doorschijnend. De eerste gebruik ik minder graag, want vooral bij kleine kraaltjes gaat die heel snel rafelen, waardoor je er een stukje af moet knippen om weer verder te kunnen. Bij de andere soort (ik denk 'n soort van siliconenelastiek) is dat helemaal niet het geval, en daarbij kan je de knoopjes ook h??l klein maken. Hierbij gebruik ik helemaal geen lijm of nagellak, en ze zijn nog nooit losgekomen!

Groetjes :D

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » ma 31 mei 2004 20:06

h?, dat soort draad ken ik, maareuh... waar kun je het halen?? en zou het een speciale naam hebben?
ipoingtudut

piep
Bead Discoverer

Bericht door piep » di 01 jun 2004 01:31

Het heet siliconenelastiek, maar in veel winkels staat het als elastisch nylon. Er is een merk, dat heet Magic stretch of stretchmagic. Dat is niet beter of slechter dan merkloos elastiek.

Zie ook de vraag van Anneke, daar staat nog wat uitleg: http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » di 01 jun 2004 12:22

Ik gebruik dan ook elastische nylon en doe een druppeltje lijm op de knoop. Ik vind het superfijn spul.
Veel liefs,
Marlies

Gesloten