acculondraad?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
patriciaT
Bead Starter
Contacteer:
acculondraad?

Bericht door patriciaT » vr 25 apr 2003 20:30

iemand die weet wat voor iets acculondraad is? ik zag het bij de kralenwinkel op het net en in verschillende kleurtjes , leek me wel leuk maar voor wat gebruik je dit? is het een soort van nylon, garen of metaal?
ik heb echt geen flauw idee.....wat voel ik me weer stom als beginnertje.....hihi :oops:

groetjessssss

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 25 apr 2003 20:51

geeft niet hoor, acculondraad komt in zoveel verschillende namen voor, ikzelf wist het eerst ook niet.

het wordt acculondraad, staaldraad en tiger tail genoemd. het is hele sterke draad, perfect voor rijgtechnieken zoals zwevend. ook verkrijgbaar in verschillende diktes. dit mailde hennie een keer:
Hennie schreef:Metaaldraad wordt ook wel staaldraad met nylon coating genoemd. Je kan het in verschillende diktes krijgen. Het bestaat uit in elkaar gedraaide draadjes. Hoe dikker de staaldraad hoe meer draadjes zitten er in. Bij dunner staaldraad zit dus minder draad in. Als het draad dunner is loop je meer de kans dat er een knik in komt. Dikker draad kan je makkelijk buigen.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » vr 25 apr 2003 21:57

Hi Patricia,

Ik zelf gebruik 9 van de 10 keer acculondraad, vind het superfijn en stevig. Ook is het makelijk met afwerken (netter) met knijpkralen en kallotjes. De gekleurde acculondraden zijn zeker mooi en lekker makkelijk voor technieken waar je het draad nog bij ziet. Ik zelf raad je echt aan om het een keer te proberen.
Veel liefs,
Marlies

Dani
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Dani » vr 25 apr 2003 22:19

PatriciaT,if it makes you feel any better: Ik had ook geen idee wat dat was,hoor! Ben blij dat jij het gevraagd hebt, zo leren we elke x weer wat bij,toch?
Groetjes Dani

patriciaT
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door patriciaT » za 26 apr 2003 08:25

precies dani ! weer wat geleerd !!

en bedankt voor de antwoorden dames, het is dus wat ik hoopte dat het was, hihi. ga het zeker proberen :lol:

groetjesssss

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » za 26 apr 2003 10:17

Fijn dat je het een keer wil proberen.
Als je dan nog ergens vragen over hebt dan stel ze gerust.

Doei!!
Veel liefs,
Marlies

Gesloten