Hallo allemaal,
Ik was vol enthousiasme begonnen aan een leuk Miyuki project, alleen nu kwam ik een probleem tegen. Ik heb visdraad gekocht van 0.30 wat zo plakkerig aanvoelt, dat lijkt me heerlijk om mee te werken. Het past alleen niet door het oog van mijn beading needle (John James 10)... Ik gebruik ook vaak nymo, maar dat gaat zo rafelen en knopen, bovendien moest ik ongeveer 6 keer door hetzelfde 15/0 kraaltje en toen knapte het kraaltje.... grr
Mijn vraag: met welke maat naald past mijn vislijn 0.30 wel en kan ik nog steeds een aantal keer door een 15/0 kraaltje? Of moet ik dat zowiezo maar vergeten?
beading needle
- Jeanette
- Bead Producer
- Contacteer:
Groetjes Jeanette
Re: beading needle
ik denk dat je dan een probleem gaat krijgen... Of je rijgt zonder naald, maar ik denk dat het beter is als je een 13# naald neemt en de 2LB fireline, dan kun je zeker weten 5-6 keer door een 15/0 seed
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Het beste werkt C-lon of Nymo of fireline. Dat kun je ook met een naald rijgen en als je de dunste versie gebruikt zelfs meerdere keren.
Groetjes Els,
De 15/0 seedbeads heb ik laatst geregen met nymo dikte 0,15mm en een naaldje nr. 10. Wanneer de naald (meestal kopje + draad wat probleem geeft) echt niet meer door het kraaltje gaat, dan neem ik een stukje dun nylondraad wat ik dubbelvouw en als 'naald' gebruik.
Als U werk maakt van Uw hobby.
- Jeanette
- Bead Producer
- Contacteer:
ok, thnx dames. Ik dacht dus dat het visdraad wat ik had hetzelfde is als fireline, maar dat is dus toch niet zo.... Toch maar eens gaan zoeken naar echte fireline dan...
Groetjes Jeanette