verkeerde draad gekocht denk ik...

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
lies kraal
Bead Anonymous
verkeerde draad gekocht denk ik...

Bericht door lies kraal » do 19 nov 2009 17:13

IK baal enorm want ik heb net 20 meter zilverdraad gekocht op internet om kettingen te rijgen voor kleine glaskraaltjes en parels.Ik kan het alleen niet gebruiken omdat de ketting niet mooi valt.Wat voor draad moet ik gebruiken .Ik heb nu een beetje internetbestelvrees gekregen.
kan iemand mij een goed advies geven??????? :-((

dank van lies kraal

Hannelies
Bead Fanatic
Contacteer:

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door Hannelies » do 19 nov 2009 17:30

Ik begrijp het niet helemaal. Zilverdraad? Wat voor draad is dat dan? Buigbaar of gewoon zoals staaldraad? Het laatste is geschikt voor kleine en grote kralen. Maar hoezo valt het niet goed? Zitten er knikken in of krult het om of wat? Staaldraad hoort gewoon te hangen zeg maar, kan niet goed of fout vallen..

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: verkeerde draad gekocht denk ik...

Bericht door Sandra » do 19 nov 2009 18:03

Deze 2 berichten waren bij een topic die hier niets mee te maken had, ik heb het daarom gesplitst.
Ik denk net als Hannelies dat je per ongeluk verkeerde draad heb besteld, wat bv buigbaar is.

lies kraal
Bead Anonymous

Bericht door lies kraal » do 19 nov 2009 19:50

Ik heb zeker verkeerd draad gekocht maar welk draad heb ik dan wel nodig.Dit draad blijft enorm krullen.
Ik hoorde iets van ebulondraad is dat hetzelfde als gecoated staaldraad?Welk draad gebruiken jullie voor een ketting van kleine glaskraaltjes???????????

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en waar koop ik het?????????? :byebye
Alvast bedankt,

Lies kraal

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 19 nov 2009 19:53

Op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; kun je veel uitleg vinden over soorten draad en wanneer je welke nodig heb. ;) Staaldraad, ook wel acculondraad of staaldraad met nyloncoating genoemd, wordt het meest gebruikt. Dit is stevige draad, niet buigbaar maar ook niet krullend. Dit wordt gebruikt voor eenvoudige rijgtechnieken. Ga je echter speciaal rijgwerk doen met kleine kraaltjes dan heb je rijggaren of nylondraad nodig, maar dat verschild weer per techniek. Dit forum is een onderdeel van http://www.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en bij CreaDream kun je veel soorten draad kopen, waaronder dus staaldraad.

Gesloten