splitringtang

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Lian
splitringtang

Bericht door Lian » ma 12 okt 2009 11:26

Wie van jullie heeft ervaring met een splitringtang?
Ik zit nu nog altijd met een mesje de ringetjes open te maken en dat gaat ten kosten van mn nagels.Dus als deze tang wel handig in gebruik is,dan zal ik deze ook aanschaffen.

Dorret
Bead Dreamer

Re: splitringtang

Bericht door Dorret » ma 12 okt 2009 11:30

Ik heb een splitring tang en mijn ervaring is dat de wat grotere ringetjes daar heel makkelijk mee open gaan maar de kleinere blijft een beetje een probleem het lukt wel maar met moeite :-((
Groetjes Dorret

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: splitringtang

Bericht door Sandra » ma 12 okt 2009 13:20

Ikzelf merk wel verschil. Je hebt soms dat de splitringen beetje stevig tegen elkaar zijn, alsof het beetje vast zit, dan moet je nog wat kracht zetten denk ik. Wat ik doe is met de splitringtang redelijk vlakbij het begin open maken, dan dus de bedel of slotje erin proberen te duwen. Ik duw dan bv vanaf de linkerkant van de tang het slotje en hou met mijn vinger aan de rechterkant de splitring op zelfde plek, zodat je die niet wegduwt. Beetje lastig uit te leggen....maar zijn dus van die trucjes waarmee het heel makkelijk gaat.

Gesloten