Hallo allemaal
Ik wil voor het eerst een poging doen met rocailles
gisteren kwam ik tot ondekking dat ik de verkeerde naalden en draad heb
hier mijn vraag
1 als ik nylon draad gebruik wat is dan de dunste maat die ik kan kopen
2 welke naalden gebruik ik voor de 11/0 kraaltjes
en als ik het mis hiermee heb
aub vertel me dan wat ik moet kopen want ik wil zo graag verder
Ik zie hier zulke mooie dingen voorbij gaan
alvast bedankt allemaal
Margaret
draad
Re: draad
Meestal kan je het beste met sterke rijggaren werken...dat is soepeler dan nylondraad. Volgens mij moet je nylondraad alleen gebruiken als het patroon stevigheid nodig heb.
Ik persoonlijk gebruik nymo b of d...Bij sommige technnieken maakt het niet uit, bij sommige technieken heb je b nodig, bv omdat je erg vaak door de kralen moet rijgen of dat het extra soepel moet zijn.
Qua naalden heb je allerlei soorten, zolang het maar dun genoeg is om door de kralen heen te kunnen en de rijggaren er wel in past. Je kan zowel naalden als garen bij http://www.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bestellen.
Even denken welke tips me nog meer te binnen schieten:
- thread heaven of bijenwax kan handig zijn voor de draad, dat zorgt ervoor dat het minder snel rafelt en dat je minder snel naald per ongeluk door de draad steek.
- een lapje van soort leer of bepaalde stof (weet niet hoe het heet...) kan handig zijn om de kralen op te leggen, dan pik je het lekker makkelijk op met de naald.
- van die driehoekjes zijn handig om de kralen vervolgens weer op te pikken van het lapje en terug te gooien in het zakje.
Dat zijn de belangrijkte hulpmiddelen / benodigdheden die ikzelf gebruik...
Met welk techniek ga je trouwens beginnen?
Als je nog niet weet wat kan je eventueel netting armband doen of bv peyote stitch....het patroon moet je steeds herhalen, dus dan is het minder puzzelen hoe het moet en kan je je meteen goed concentreren op netjes strak rijgen.
Ik persoonlijk gebruik nymo b of d...Bij sommige technnieken maakt het niet uit, bij sommige technieken heb je b nodig, bv omdat je erg vaak door de kralen moet rijgen of dat het extra soepel moet zijn.
Qua naalden heb je allerlei soorten, zolang het maar dun genoeg is om door de kralen heen te kunnen en de rijggaren er wel in past. Je kan zowel naalden als garen bij http://www.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bestellen.
Even denken welke tips me nog meer te binnen schieten:
- thread heaven of bijenwax kan handig zijn voor de draad, dat zorgt ervoor dat het minder snel rafelt en dat je minder snel naald per ongeluk door de draad steek.
- een lapje van soort leer of bepaalde stof (weet niet hoe het heet...) kan handig zijn om de kralen op te leggen, dan pik je het lekker makkelijk op met de naald.
- van die driehoekjes zijn handig om de kralen vervolgens weer op te pikken van het lapje en terug te gooien in het zakje.
Dat zijn de belangrijkte hulpmiddelen / benodigdheden die ikzelf gebruik...
Met welk techniek ga je trouwens beginnen?
Wat ook handig is, is een draaddoorhaler, die "Willemientjes" ( zo heten ze toch?)
die trok ik zo kapot en nu heb ik er één die is wat duurder (4,50) maar werkt perfect,
niks geen gemier meer om de draad door de naald heen te prutsen.
die trok ik zo kapot en nu heb ik er één die is wat duurder (4,50) maar werkt perfect,
niks geen gemier meer om de draad door de naald heen te prutsen.
~Groetjes Margriet~
Weet je
Ik ben helemaal verliefd geworden op die kleine kraaltjes
En helemaal sinds jij zo verschikkelijk mooie kleuren en verschillende heb staan op je site
Ik heb nog wel iets maar lang niet zo mooi
en ik heb alvast die emerald kleur bij je besteld en die zijn erg mooi toen ik ze zag
Ik denk dat ik met Peyote Stitch ga beginnen en vooral die tube kettingen vind ik erg mooi
Ook wat voorbeelden van patroontjes opgezocht
Als ik er 1 af heb laat ik het zien
Maar eerst even oefenen
dank jullie wel voor de hulp
groetjes Margaret
Ik ben helemaal verliefd geworden op die kleine kraaltjes
En helemaal sinds jij zo verschikkelijk mooie kleuren en verschillende heb staan op je site
Ik heb nog wel iets maar lang niet zo mooi
en ik heb alvast die emerald kleur bij je besteld en die zijn erg mooi toen ik ze zag
Ik denk dat ik met Peyote Stitch ga beginnen en vooral die tube kettingen vind ik erg mooi
Ook wat voorbeelden van patroontjes opgezocht
Als ik er 1 af heb laat ik het zien
Maar eerst even oefenen
dank jullie wel voor de hulp
groetjes Margaret