Knoopbord?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:
Knoopbord?

Bericht door katskralen » ma 14 apr 2003 17:22

Hoi allemaal,

Ik heb vrijdag het boekje 'Eigentijds macram?' gekocht. Daarin staat een korte beschrijving hoe je een knoopbord moet maken, maar om eerlijk te zijn is het mij niet helemaal duidelijk. Heeft iemand van jullie een foto van een knoopbord of wat helemaal fantastisch zou zijn van een zelfgemaakt knoopbord? Dat zou me erg vooruit helpen!

Groetjes, Katrien

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » di 15 apr 2003 08:36

Hoi!
Heb werkelijk waar nog nooit van een knoopbord gehoord!
Wat is het eigenlijk...
:oops:

(hoe hoort het eruit te zien? Misschien krijg ik dan idee?n)

groetjes
Marike

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » di 15 apr 2003 11:20

Ik heb dus hetzelfde probleem, ik heb ook geen idee hoe het er hoort uit te zien. Ik zal ff de beschrijving geven die in het boekje staat:

Werken op een knoopbord is makkelijk. Je kan het werk steeds met kopspelden vastzetten. Het knoopbord kan eenvoudig gemaakt worden. Je hebt hiervoor nodig:
- 2 vellen A4-karton, 220 grams
- 1 vel A4-ruitjespapier, 5 mm
- 1 Coluzzle snijmat (112307/4097)
Lijm met boekbinderslijm de 2 vellen karton aan de boven-en onderkant op de Coluzzle snijmat. Lijm aan 1 kant een vel ruitjespapier. In de speldenpatronen is gewerkt op 5 mm-papier. Je kunt de patronen makkelijker overnemen als je 5 mm ruitjes gebruikt.

Maar als ik nu gewoon een 5 mm ruitjes-papier op een prikbord plak, zou dat ook niet lukken?

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 15 apr 2003 11:41

het is gewoon een stomme beschrijving! Ik heb dus ook nog nooit iets gemaakt uit het boekje omdat de beschrijving zoo DUIDELIJK is NOT ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » di 15 apr 2003 11:44

Ok, maar heb je een betere beschrijving? :P :?:

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 15 apr 2003 12:16

nee anders had ik er wel al wat mee gemaakt ;) LOL

groetjes Ria

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » di 15 apr 2003 12:20

Ik waag een poging :wink: :
Heb dus inderdaad wel eens van zo'sn snijmat gehoord en het karton wat je eronder kunt plakken is alleen maar voor de stevigheid. Begrijp alleen niet het nut dat je ook aan de bovenkant zo'n lap karton moet plakken, want dan heb je toch niets meer aan de snijmat?
hmmm...raak wat verward...

Katrien: denk dat je heel logisch denkt door dat papier op een prikbord te doen (eigenlijk heel slim)..

heeee :idea: ...misschien bedoelen ze wel dat die snijmat tussen het karton hoort te zitten (dat snapten we al), maar die snijmat is wat rubberachtig en als je dan de spelden door het mm-papier en het karton heensteekt, dan blijven ze een beetje "hangen" als je met die knoopjesmakerij wat kracht moet zetten. Het karton aan de onderkant is dan om de spelden tegen tehouden, zodat je je niet bezeert of de tafel vernielt.
Bij een prikbord schieten die spelden er misschien dan weer uit...
Do I make sense???

Uitdaging! wie weet nog een verklaring???? :D

groetjes
Marike

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 15 apr 2003 12:37

nou waarom plak je niet ruitjespapier op een dun plaatje triplex en sla je er een paar spijkertjes in waar je ze moet hebben en als je klaar ben trek je de spijkertjes er weer uit?? lijkt mij iets steviger dan snijmat en goedkoper ook wel denk ik want iedereen heeft wel wat hout ergens verstopt in huis ;) tenmminste hier wel!

Toch wel grappig dat we er alleen niet uitkomen maar nu ineens het licht zien schijnen ;) LOL

groetjes Ria

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » di 15 apr 2003 13:45

Ria: kan maar 1 logisch statement maken: je hebt helemaal gelijk...
Helemaal qua kosten

(probeer alleen maar die beschrijving te snappen, aangezien het blijkbaar LOGISCH moet zijn...tja)

trouwens, schiet me te binnen, als die spijkertjes 5 mm uit elkaar horen te staan, is het wel lastig in het hout te krijgen...maar goed, na al dit denkwerk zie ik graag minstens 2 foto's van (gelukte) creaties onder: eigen creaties haha. Ik durf er niet aan te beginnen in elk geval.

Marike

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » di 15 apr 2003 13:46

Bedankt voor het meedenken, ik zie nu ook het :idea: Ik denk dat je idd gelijk hebt Mariken, maar ik ga het idd op een goedkopere manier proberen op te lossen, zoals bv. in hout. Want zo'n prikbord is misschien toch niet stevig genoeg als je kracht moet zetten. En speciaal zo'n Coluzzle-snijmat gaan kopen dat zie ik niet zitten. Het zal zowiezo gedaan zijn voor deze maand, want heb al wat teveel geld opgedaan.
Thx voor de idee?n, als het wat wordt, laat ik het weten.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 15 apr 2003 14:58

nou als je dat ruitjespapier op het hout hebt geplakt is het niet zo moeilijk om die spijkers erin te jassen :0) weet je nog van heel vroeger dat ej op school van die spijkertjes in een plankje moest slaan en dan met draadjes allerlei ingewikkelde patroontjes moest maken?? dat deed je met hele fijne kleine spijkertjes!! (pas op dat je vader of man of vriend je niet snapt als je zijn gereedschap spul doorspit naar piepkleine spijkertjes ;) om de 1 of andere reden zijn ze daar zuinig op ;) hahahahha

maar met het kleine hamertje en kleine spijkertjes moet zo'n bord te maken zijn :) misschien ideetje voor mezelf om volgende week mee te nemen in de sleurhut ;)

groetjes Ria

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » di 15 apr 2003 15:06

hahaha...mannen en spijkertjes
(je hebt trouwens gelijk met die draadjes en die spijkertjes; moet lukken)

Is het nog gelukt met het aanschaffen van die caravan dan???

Marike

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 15 apr 2003 15:29

jaa we hebben een sleurhut gekocht gisteren en donderdag gaan we hem halen en zaterdag gaan we frankrijk onveilig maken ;)
[/url]http://images.kiterider.info/caravan/[url] kan je hem een beetje zien! de kleuren ... in zit ;)[/url]

groetjes Ria

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » di 15 apr 2003 15:50

Ben ook tegen flets op de wereld, helemaal oudroze..brrrr (hoop dat ik nu niemand kwets).
Voor de rest ziet de caravan er strak uit! Lekker neutral. Moet je maar druk aan de slag met paarse kussentjes enzo... vergothicen van een caravan hahahahaha (sorry, fantasie slaat op hol). Zou graaaaag wel nog een "after-foto" zien, zou dat kunnen hihi.

Enne Sandra: sorry dat we nu onder benodigdheden over "kletspraat" hebben. Maar zoals je hierboven ziet, hebben we vandaag hard gewerkt op het forum! :D

groetjes
Marike

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 15 apr 2003 16:52

haha om eerlijk te zijn ben ik geen goede moderator...klets nl meestal vrolijk mee. ;)

Gesloten