Kwaliteit kettelstiften
Ha meiden,
Het valt mij op dat er erg veel verschil is in kwaliteit van kettelstiften. Ik heb nu bij een aantal verschillende winkels/internetshops gekocht, maar ik heb nog steeds niet ?de perfecte? kettelstift gevonden. Ik vind ze allemaal zo zacht, zo makkelijk buigbaar. Met ??n vinger buig je hem helemaal om. Heel irritant, ik krijg heel snel kronkels in. Het maffe is dat ik ook nietstiften heb die wel van hele goeie kwaliteit zijn (waarbij je goed kracht moet zetten om te knippen). Deze koop ik dan in dezelfde winkel, hoe kunnen ze dan toch zo verschillen qua stevigheid. Herkennen jullie dit of ben ik erg kieskeurig? En hebben jullie kettelstiften die je aanbeveelt, van een bepaalde shop of waar je op let? Ze zijn er toch niet in verschillende diktes, of wel?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
(bovenstaande heb ik ook soms met ringen: ik heb er een aantal, daar heb je nog geen eens een tang nodig om ze te openen, je doet het zo met je handen, zo slap/dun zijn ze!)
Het valt mij op dat er erg veel verschil is in kwaliteit van kettelstiften. Ik heb nu bij een aantal verschillende winkels/internetshops gekocht, maar ik heb nog steeds niet ?de perfecte? kettelstift gevonden. Ik vind ze allemaal zo zacht, zo makkelijk buigbaar. Met ??n vinger buig je hem helemaal om. Heel irritant, ik krijg heel snel kronkels in. Het maffe is dat ik ook nietstiften heb die wel van hele goeie kwaliteit zijn (waarbij je goed kracht moet zetten om te knippen). Deze koop ik dan in dezelfde winkel, hoe kunnen ze dan toch zo verschillen qua stevigheid. Herkennen jullie dit of ben ik erg kieskeurig? En hebben jullie kettelstiften die je aanbeveelt, van een bepaalde shop of waar je op let? Ze zijn er toch niet in verschillende diktes, of wel?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
(bovenstaande heb ik ook soms met ringen: ik heb er een aantal, daar heb je nog geen eens een tang nodig om ze te openen, je doet het zo met je handen, zo slap/dun zijn ze!)
byeeeee
ik heb inderdaad gemerkt dat er weleens verschillen zijn, maar ik persoonlijk vind juist de slappe fijner.
je kan er evt opletten of er opmerkingen staan bij een internetshop. bij kralen.com zijn de zilveren en lichtzilveren stevig en de andere slap, dat staat ook bij opmerkingen. wel moet ik zeggen dat we zo pas nieuwe stiften van de leverancier hebben gekregen en dat nu ineens sommige zilveren stiften toch weer slapper zijn geworden.
je kan er evt opletten of er opmerkingen staan bij een internetshop. bij kralen.com zijn de zilveren en lichtzilveren stevig en de andere slap, dat staat ook bij opmerkingen. wel moet ik zeggen dat we zo pas nieuwe stiften van de leverancier hebben gekregen en dat nu ineens sommige zilveren stiften toch weer slapper zijn geworden.
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Zowel kettelstiften als nietstiften zijn er in verschillende diktes. Ik geloof 4mm, 6mm, 8mm, 1cm en 1,2 cm, maar dat weet ik niet zeker.
Als ik kettel dan gebruik ik altijd draad van 8mm, dus ik probeer mijn nietstiften ook altijd in 8 mm te krijgen. Die maat bevalt mij het beste. Dunner draad buigt erg snel, dus de oogjes buigen ook snel open waardoor je sieraad los gaat.
Als ik kettel dan gebruik ik altijd draad van 8mm, dus ik probeer mijn nietstiften ook altijd in 8 mm te krijgen. Die maat bevalt mij het beste. Dunner draad buigt erg snel, dus de oogjes buigen ook snel open waardoor je sieraad los gaat.
- Bead Monster
- Contacteer:
Gewoon van dat ijzerdraad dat opgerold is.
Ik gebruik dat om mee te kettelen, nietstiften kan je (volgens mij) niet zelf maken dus die koop ik, en die gebruik ik voor hangers. Maar het gewone kettelen doe ik dus van dat ijzerdraad.
Ik weet niet zeker of Sandra het verkoopt, maar bijna iedere kralenwinkel heeft het. Meestal alleen in goud en zilver, soms ook koper en brons.
Ik gebruik dat om mee te kettelen, nietstiften kan je (volgens mij) niet zelf maken dus die koop ik, en die gebruik ik voor hangers. Maar het gewone kettelen doe ik dus van dat ijzerdraad.
Ik weet niet zeker of Sandra het verkoopt, maar bijna iedere kralenwinkel heeft het. Meestal alleen in goud en zilver, soms ook koper en brons.
Hoi EsterEsther schreef:Zowel kettelstiften als nietstiften zijn er in verschillende diktes. Ik geloof 4mm, 6mm, 8mm, 1cm en 1,2 cm, maar dat weet ik niet zeker.
Kettelstiften met dikte 8 mm en 1 cm???? Da's wel erg dik of niet. Of bedoel je niet 0,8 mm en 1 mm? Lijkt me logischer; mijn pink is 1 cm dik. Wordt wel een zware ketting anders, haha.
byeeeee
- Magic-Woman
- Bead Dreamer
Ik gebruik ook ketteldraad van 0,8 mm die van 0,66 mm vind ik persoonlijk wat te slap. Degene de ik gebruik is van het merk Le Suh. En ook nietstiften koop ik kant en kaar, je kunt wel een plat stukje aan je kettel buigen, maar een echte "spijker" aan het eind van een nietstift vind ik toch mooier.
Liefs, Petra
Just bead it!

Just bead it!

- Bead Monster
- Contacteer:
-
eelkehas
- Bead Addict
- Contacteer:
Ik vind ook dat er veel verschil in zit.. ik had b.v. silverplated ringetjes van de zelfde dikte als gewone platina kleur en die silverplated kan je met je vingers uit elkaar buigen! heel makkeljk en die andere moet je moeite doen met een tang..
Maargoed gewoon even op zoek
en je vind die ide voor jou het beste zijn wel een keer
Groetjes Eelke
Maargoed gewoon even op zoek
en je vind die ide voor jou het beste zijn wel een keer
Groetjes Eelke
- Naomi
- Bead Producer
- Contacteer:
Tja, elk metaal heeft zo zijn eigenschappen. Waarschijnlijk is de ene legering wat sterker dan de andere. Ik had pas geleden 100 nietstiften (redelijk dunne volgens mij 0,6mm) van de paarse zakjes. Dat zijn de enige waar ik ook de kleine swarovskikraaltjes op kan doen, dus dat vind ik wel fijn. Maar die dingen zijn zo stevig/hard dat mijn ketteltangetje bij het oogje buigen gewoon verdraaid. En mijn swarovski kraaltje barst
. Toch koop ik steeds die weer. Heb nu een sterker tangetje. Want ik vertrouw erop dat de kettingen dan ook steviger blijven zitten als ik dit gebruik. Bovendien heb ik er 100 voor nog geen 2 euro, dus dat is erg goedkoop.
liefs,
Naomi
Naomi
Pee,Pee schreef:Ik gebruik ook ketteldraad van 0,8 mm die van 0,66 mm vind ik persoonlijk wat te slap. Degene de ik gebruik is van het merk Le Suh. En ook nietstiften koop ik kant en kaar, je kunt wel een plat stukje aan je kettel buigen, maar een echte "spijker" aan het eind van een nietstift vind ik toch mooier.
waar koop je dat merk dan? Ik heb al her en der gekeken maar zie hte nergens. Ik zag op de site hier ook verwijzingen naar draad in blauw en paarse zakjes?! Heb je een adrestip voor me??
byeeeee
Renata, ik zag het vanmiddag bij Pipoos in Breda liggen. Het zijn die blauw/paarse zakjes. Heb alleen niet gekeken wat het kost. Ik heb het zelf via Creata.renata schreef:Pee,Pee schreef:Ik gebruik ook ketteldraad van 0,8 mm die van 0,66 mm vind ik persoonlijk wat te slap. Degene de ik gebruik is van het merk Le Suh. En ook nietstiften koop ik kant en kaar, je kunt wel een plat stukje aan je kettel buigen, maar een echte "spijker" aan het eind van een nietstift vind ik toch mooier.
waar koop je dat merk dan? Ik heb al her en der gekeken maar zie hte nergens. Ik zag op de site hier ook verwijzingen naar draad in blauw en paarse zakjes?! Heb je een adrestip voor me??
Groetjes, Zus
Ik heb het gekocht in Roosendaal bij de Kasteelen... maar volgens mij moet het ook wel ergens anders te koop zijn. Het is een plastic zakje met een geel label aan de bovenkant... de letters Le Suh zijn in het rood en blauw als ik me niet vergis....renata schreef:Pee,Pee schreef:Ik gebruik ook ketteldraad van 0,8 mm die van 0,66 mm vind ik persoonlijk wat te slap. Degene de ik gebruik is van het merk Le Suh. En ook nietstiften koop ik kant en kaar, je kunt wel een plat stukje aan je kettel buigen, maar een echte "spijker" aan het eind van een nietstift vind ik toch mooier.
Liefs, Petra
Just bead it!

Just bead it!

Groetjes Marije