vlieseline vs. stifstuff

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:
vlieseline vs. stifstuff

Bericht door Mar-JoYa » zo 01 mar 2009 14:47

Is het hetzelfde of is er verschil, zie namelijk wel veel prijsverschil, maar als dat ook met de kwaliteit te maken heeft, betaal ik liever meer ;)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
MariekeV
Bead Producer
Berichten:1097
Lid geworden op:di 19 jul 2005 08:37

Re: vlieseline vs. stifstuff

Bericht door MariekeV » zo 01 mar 2009 21:09

Ik haal zelf op de markt een groot stuk vlieseline. Dan strijk ik een laag of 5 op elkaar, dit geeft voor mij hetzelfde effect als stiffstuff. Ik heb nog geen echt duidelijk verschil gemerkt op deze manier met stiffstuff.

Maar misschien dat hier iemand kan reageren die wat meer professioneel ermee werkt.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Re: vlieseline vs. stifstuff

Bericht door sanny » ma 02 mar 2009 00:51

Stiff stuff is inderdaad dikker dan vlieseline. Maar als je meerdere lagen op elkaar strijkt en jij vind het goed werken Marieke, dan zal dat ook wel goed zijn. Ik vraag me dan wel af of je dan nog goedkoop uit bent als je een aantal lagen vlieseline nodig hebt.
Maar inderdaad zou iemand die met beide dingen gewerkt heeft even uitsluitsel moeten geven :wink:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: vlieseline vs. stifstuff

Bericht door Mar-JoYa » do 05 mar 2009 10:35

Dank jullie wel :D Heb het antwoord wel duidelijk ;) Kan denk ik niet uit om lagen op elkaar te plakken en vind het ook te veel gedoe eigenlijk :oops: :mrgreen:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Re: vlieseline vs. stifstuff

Bericht door Saskia » do 05 mar 2009 21:04

Nou heb ik nog nooit met cabs gewerkt, maar wel met vliseline :)
Vliseline bestaat bij betere stofwinkels ook in verschillende diktes.
Micchien dat een dikkere soort geschikter is als lagen op elkaar plakken.

Gebruikersavatar
MariekeV
Bead Producer
Berichten:1097
Lid geworden op:di 19 jul 2005 08:37

Re: vlieseline vs. stifstuff

Bericht door MariekeV » vr 06 mar 2009 09:46

sanny schreef:Ik vraag me dan wel af of je dan nog goedkoop uit bent als je een aantal lagen vlieseline nodig hebt.
Ik haal een pak op de markt voor een euro of 4. Ik strijk ongeveer 5 lagen op elkaar, dan heb ik dezelfde dikte als stiffstuff. Ik kan uit het gestreken stuk zeker 3 A4 vellen halen. In mijn geval is vlieseline dus goedkoper :wink:

Maar ik kan me voorstellen dat je het teveel gedoe vindt Marjo. Is het ook wel een beetje, maar op deze manier kan ik mijn hobby wat beter bekostigen :wink:

Zat er trouwens aan te denken dat er volgens mij ook pas een topic geweest is op SF hierover, misschien daar even de zoekmachine gebruiken?
Laatst gewijzigd door MariekeV op za 09 mei 2009 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Sisca11
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:ma 26 jan 2009 20:26

Re: vlieseline vs. stifstuff

Bericht door Sisca11 » ma 16 mar 2009 22:04

Hallo,

Ik heb hier helemaal geen verstand van maar heb stiff stuff even op het net opgezocht en vroeg me af of je hiervoor geen scheurvlies kunt gebruiken. Dit is veel dikker dan vlieseline.Ik gebruik het voor achter de stof als ik met de machine ga borduren. Je kunt het eventueel van de stof afscheuren als je klaar bent met borduren (je strijkt het niet vast) maar je kunt het ook laten zitten. Het is opzich ook niet zo heel duur. Bij http://borduurwinkel.degast.com" onclick="window.open(this.href);return false; betaal je rond de € 20 voor 200 meter van 20 cm breed. Als iemand het wil uit proberen kan ik wel een stukje opsturen. Maar nogmaals misschien is het helemaal niet wat jullie zoeken. Of in de bus gooien Marjo, dan moet je een een pbtje sturen.

Groetjes,

Sisca

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Re: vlieseline vs. stifstuff

Bericht door sanny » di 17 mar 2009 01:21

MariekeV schreef:
sanny schreef:Ik vraag me dan wel af of je dan nog goedkoop uit bent als je een aantal lagen vlieseline nodig hebt.
Ik haal een pak op de markt voor een euro of 4. Ik strijk ongeveer 5 lagen op elkaar, dan heb ik dezelfde dikte als stiffstuff. Als ik kijk bij Trudy (blackcrow) dan kost een A4 vel €7. Ik kan uit het gestreken stuk zeker 3 A4 vellen halen. In mijn geval is vlieseline dus goedkoper :wink:

Maar ik kan me voorstellen dat je het teveel gedoe vindt Marjo. Is het ook wel een beetje, maar op deze manier kan ik mijn hobby wat beter bekostigen :wink:

Zat er trouwens aan te denken dat er volgens mij ook pas een topic geweest is op SF hierover, misschien daar even de zoekmachine gebruiken?
Ow dat is dan wel duur bij Trudy. Bij mij kost een A4 vel 3,95. http://www.kralenzooi.nl/show_parts.asp?cat2=2029" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dan is het nog goedkoper op jouw manier. :wink:
groetjes Sannie.

Gesloten