lijmslierten

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
renata
Bead Believer
lijmslierten

Bericht door renata » do 15 apr 2004 19:21

Hoi allemaal

Net begonnen met een ketting met plakstenen en kastjes. Ik gebruik hiervoor de lijm uit die zwart/witte/roze tube genaamd Hasulith, j ziet deze wel vaker bij kralenhops. Alleen ik vind hem niet fijn want hij geeft zovel slierten. Als ik een klein beetje druk om de plaksteen (of kastje) te voorzien van wat lijm, komt er meteen zo'n draad/sliert/spinneweb aan lijm mee. Best jammer want dat gaat dus over mijn kastje of steentje heen.

Ik zit nu ook te twijfelen of dit de lijm is die ik destijds bij een workshop heb gebruikt. Ik denk het haast niet, want dat probleem had ik niet. Bovendie is de opening nu ook best groot.

iemad tips ???

groeten Renata

m@rlies

Bericht door m@rlies » do 15 apr 2004 19:34

Hallo Renata,

Ik heb zelf ook die lijm gebruikt en vind hem absoluut niet ideaal, de steentjes laten ook snel los.
wat ik nu gebruik is 2 componenten lijm, het is maar 5 a 10 minuten bruikbaar, en het opdrogen duurt wat langer maar daarna zit het muurvast, misschien kun je dat proberen? Ook hier krijg je weleens sliertjes mee, maar ik denk dat je dat bij alle lijm hebt, als je er vaak mee bezig bent krijg je er wel een handigheid in dat dat niet meer gebeurd.

Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » do 15 apr 2004 22:28

Hoi Renata,

kijk eens bij de eerdere topics hierover, dan vind je genoeg tips.

Ik plak nooit direct met de tube. Ik doe een beetje op een gripzakje en verwerk dat met een sateprikker. Dan heb je geen last van draden. Als de lijm op het gripzakje uiteindelijk droog is, trek je de restjes er zo vanaf en kan je het zakje weer gebruiken. (dit zegt dus ook wel iets over deze lijm gebruiken met plastic! Waarschijnlijk werkt dat dus niet zo goed)
liefs,

Naomi

Gesloten