elastisch draad

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
danielle
Bead Dreamer
Contacteer:
elastisch draad

Bericht door danielle » za 12 apr 2003 15:26

Hallo,

Ik ben op zoek naar elastisch draad. Ik bedoel niet elastisch nylondraad. Dat vind ik iets te dik. http://www.pro-art.nl/kralen/index.php? ... lect_type=" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb gisteren een armbandje kado gekregen met elastisch draad erin verwerkt. Het lijkt gewoon draad (beetje wittig),
plattig, dun, maar is wel heel sterk en elastisch. Dit draad wil ik dus graag :wink: , maar ik heb geen idee hoe het heet. :roll: :D
Groetjes, Danielle

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » za 12 apr 2003 18:05

Zulk draad heb ik ook, ik heb het toen gehaald bij een winkel waar ze allerlei klusbenodigdheden hadden. Ik weet ook niet wat het daar deed :wink: .
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 12 apr 2003 19:41

volgens mij is het katoenelastiek...het lijkt dan in ieder geval op gewone garen zeg maar, niet zoals nylon maar meer van stof. het is lekker elastisch, nadeel vind ik wel dat de einde vaak gaat rafelen wat onhandig is tijdens het rijgen. maar volgens mij moet het katoenelastiek zijn waar je het over heb.

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 13 apr 2003 09:25

Oplossing voor het rafelen: ik haal altijd de stof die er om heen zit eraf en zo houd je alleen het elastiekje over :).

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » wo 07 mei 2003 13:46

Ik heb toevallig vandaag nieuwe rolletjes gekocht, het is inderdaad wittig. Het is elastiek en daar zit dan dun nog wat stof om heen. Perfect om armbandjes mee te rijgen!
Als je misschien wat er van wil hebben, ze kosten €1,25 per stuk. Ik weet niet hoeveel meter er op zo'n rolletje zit, maar wel vrij veel, misschien 20 meter ofzo?

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » wo 07 mei 2003 15:55

Hoi Stephanie,

Toevallig heb ik pas ook een dunnere soort elastisch draad gekocht. Heb er alleen nog geen tijd voor gehad om het te gebruiken. Mijn voorraad is nu aardig op peil. Maar bedankt voor je aanbod. Jij veel plezier ermee :wink:.
Groetjes, Danielle

Victoria
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Victoria » wo 10 mar 2004 15:29

ff nog een vraag hierover....

- waar kun je deze elastiek kopen :?:
- en hoe werk je het af :?:

Ik wil het namelijk gebruiken voor een horloge bandje :wink:
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » wo 10 mar 2004 15:42

Ik heb zulk elastiek gekocht bij een winkel met naaigournituren enzo...

Hoe je het afwerkt....geen idee! had er dezelfde bedoeling mee! :wink:
Laatst gewijzigd door patricia op wo 10 mar 2004 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » wo 10 mar 2004 15:56

Haha, ik maak er gewoon zo'n lelijk wit knoopje in en gebruik het als armbandjes voor mezelf, niet voor de verkoop ;). En soms voor in m'n haar :D.

Victoria
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Victoria » wo 10 mar 2004 17:38

Ik wil het wel voor de verkoop :cry: dus vandaar dat ik het vraag :lol: Misschien dat 1 van de andere dames het wel mooi afwerken :wink: Ik hoop het :lol: :wink:
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

wend
Bead Starter

Bericht door wend » wo 10 mar 2004 23:07

Misschien gewoon een kalotje en een klein kraaltje gebruiken. Draad door kalotje, dan door klein kraaltje, elastiek vastknopen aan klein kraaltje en kalotje dichtknijpen met kraaltje en knoopje erin. En dan misschien nog met een druppeltje lijm erin.

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 16 mar 2004 15:26

Ik neem meestal als ik dit soort elastiek gebruik een aantal grotere kralen in het patroon en dan trek ik na afloop de knoop (soms met een beetje lijm op het knoopje) in een kraal even laten drogen.. en klaar!
Maar met knijpkalotjes.. kan vast ook.

Let wel op de kwaliteit!! ik heb een tijdje terug ook een rolletje gekocht.. enthousiast aan het rijgen gegaan en toen ik een heleboel armbandjes klaar had.. en ik wil ze even om doen om te passen.. knapt het elastiek.. in het draad..(dus het draad was er nog maar het elastiek wat er in zat was op verschillende plekken geknapt..) dus als het een klosje zonder plastik is wat je in de winkel ziet liggen.. effe stukkie loshalen en een paar keer rekken... !!

En op de markt bij een kraam met naaispulletjes of gewoon een handwerk enz winkel is het te koop! wit zwart roze enz..
GRoetjes Eelke

Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » di 16 mar 2004 15:40

Wat ook kan gebeuren is dat na een paar keer dragen het elastiek uitrekt.
Ik had voor m'n zus een armband gemaakt met dat elastiek en na eentijdje hing hij dus bijna om d'r elleboog.

Gesloten