friendly plastic

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
mariska
Bead Starter
Contacteer:
friendly plastic

Bericht door mariska » za 12 apr 2003 11:55

In het boek "Zelf Juwelen Maken" van Jo Moody gebruikt ze friendly plastic, weet iemand waar ik dat kan kopen? Ik woon in Amsterdam.

SayaGadis
Bead Believer

Bericht door SayaGadis » za 20 sep 2003 20:11

Ik zie toevallig deze oude topic en ik zoek ook friendly plastic. In het nieuwe boek 'Kralen maken' van Mary Maguire wordt dit materiaal ook gebruikt en het lijkt me erg leuk het eens uit te proberen. Bij de Pipoos bij ons in Roermond hadden ze er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Iemand een idee waar je dit kan krijgen ??

Groetjes Karin :wink:

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » za 20 sep 2003 20:22

Als ik het me goed herinner dan weet Conny (Conny Cakir) het, volgens mij vertelde ze me er op de kralenmeeting iets over.

Esther
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 21 sep 2003 08:46

ik denk sowieso dat het een engelse merk is ofzo, want 'kralen maken' is vertaald uit het engels en 'zelf juwelen maken' denk ik ook. ik mail dit anders wel naar conny trouwens, aangezien zij volgens mij niet iedere topic leest.

Fleur
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Fleur » zo 21 sep 2003 09:40

Ik heb even in google gezocht naar friendly plastic en ik kwam op de volgende site:

http://www.snd.nl/shop/enter.html?targe ... astic.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tadaaaaaaaa allerlei kleurtjes.... :wink: Maar wat is het eigenlijk precies :roll: :wink:
Afbeelding Groetjes Marije

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » zo 21 sep 2003 09:41

Paar maanden geleden heb ik alles van iemand over gekocht die een jaar of 10 geleden cursussen gaf in het maken van sieraden.
Hier zat ook friendly plastic bij. Maar ik heb het nog nooit in de winkel zien liggen. Misschien is het iets wat toen "in" was en nu moeilijk of niet meer te krijgen in Nederland. Ik ben het in ieder geval nergens tegen gekomen. Ik zal eens proberen of het wat is, heb het eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.

Fleur
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Fleur » zo 21 sep 2003 09:46

Ik heb hier nog een andere site gevonden, maar dan een Engelse:

http://www.allaboutcrafts.co.uk/acatalo ... ic__7.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze hebben hier wel heel erg veel ;-)
Afbeelding Groetjes Marije

m@rlies

Bericht door m@rlies » zo 21 sep 2003 20:38

In assen is er een hobby winkel die friendly plastic verkoopt, maar of je in de buurt woont?

mariska
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door mariska » ma 22 sep 2003 17:20

Leuk om te zien dat er nog reacties op mijn vraag zijn gekomen.
Ik had die nederlandse website ook gevonden, maar die heeft niet veel keus. ach ja, mischien kom ik het nog een keer tegen :roll:

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » ma 22 sep 2003 17:23

Hi allemaal,
ik weet nog dat ik vroeger weleens dingen maakte met een soort plastic waar je dan op kon tekenen & een figuurtje uit kon knippen. Nou kwam ik laatst op een site & zag ik ineens de naam van dat spul staan. Volgens mij heet het Krimpie-Dinkie. En is het zoiets als Friendly Plastic. Geen idee of het ergens te koop is hier in Nederland?
knuffel Marieke

Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » ma 22 sep 2003 18:32

Krimpie Dinkie kun je gewoon bij Pipoo's kopen, maar volgens mij is het anders dan friendly plastic.
Bij Krimpie Dinkie kun je figuurtjes tekenen en inkleuren en deze vervolgens in de oven gooien, waardoor het gaat krimpen. Je kunt er speldjes en hangertjes mee maken.

SayaGadis
Bead Believer

Bericht door SayaGadis » ma 22 sep 2003 18:39

Ja en Krimpie Dinkie is gewoon wit spul, friendly plastic heb je in alle kleuren.......Maar ik denk dat ik die plastic even laat voor wat het is want ik heb iets nieuws HOTS gezien !! :D Kijk maar eens op http://www.silver-clay.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt mij een super spulletje !! Alleen duur duur duur, je hebt er n speciale oven voor nodig enzo, maar erg hot !
Anyway misschien kom ik die plastic nog wel eens tegen als ik het niet verwacht....hihi

Groetjes allemaal ! :wink:

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » ma 22 sep 2003 20:03

Krimpie dinkie bestaat dat nog! Jeeetje, dat is zeker al 20 jaar oud. Ik heb dat als kind ook wel eens gebruikt. Je kunt dan wel met kleuren werken hoor. Het wordt een beetje transparant. Met stiften was dat geloof ik... :lol: Ik weet nog dat ik daar een banaantje van had gemaakt, mijn vader had er een gaatje in gemaakt ik had um aan een kettinktje gehangen, hahaha!!!

SayaGadis
Bead Believer

Bericht door SayaGadis » ma 22 sep 2003 21:01

Haha ik heb er altijd kerstballen (wel platte dan...) van gemaakt !

~love~
Bead Dreamer

Bericht door ~love~ » ma 22 sep 2003 22:02

Hihi Krimpie dinkie volgens mij hebben wij hier thuis
nog wat liggen.
Ik weet nog dat we dat wel is op een kinderfeestje deden
en dan kwam ik helemaal trots thuis met mijn broche of iets :D

Over friendly plastic kan ik helaas niks vertellen.

groetjes Judith

Gesloten