draaislotje vastzetten

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
stampgirl
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:zo 23 nov 2008 20:26
draaislotje vastzetten

Bericht door stampgirl » zo 23 nov 2008 20:41

Wie kan mij vertellen hoe je een draaislotje vastzet aan spangen of waxkoord?
Ik heb vandaag draaislotjes gekocht, maar ben vergeten te vragen hoe je ze vast moet zetten.

Gebruikersavatar
Nessae
Bead Lover
Berichten:493
Lid geworden op:di 21 nov 2006 13:37
Locatie:Breukelen

Re: draaislotje vastzetten

Bericht door Nessae » zo 23 nov 2008 20:49

Kijk eens op kralen.com misschien staat hier een uitleg van ik zou het niet weten!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: draaislotje vastzetten

Bericht door Sandra » zo 23 nov 2008 21:33

ik zou een draaislotje niet gebruiken bij spangen, want de spang draait niet mee. als je spang goed is heb je geen slotje nodig. bij waxkoord zou ik het vastzetten mbv eindkap.

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Re: draaislotje vastzetten

Bericht door eelkehas » vr 28 nov 2008 08:51

Hoi,

Heb je misschien een foto van zon draaislotje.. want je hebt slotjes met oogjes eraan (die gewoon los zit dus kan draaien) die je net als ieder ander slotje bevestigd.. je hebt draaislotjes zonder oogje, gewoon 2 draaidopjes zegmaar met een gaatje dan is het de draad erdoor en een knoopje of knijpkraal er binnenin.
of je hebt draaislotjes die bestaan uit 3 losse delen een draaihulsje en 2 eindjes die eigenlijk aals knijpkraal werken.

je kan wel een spang maken van heel dik staaldraad maar dan wel met zon 3 delen slotjes want dan draait alleen het buisje en niet de stukjes waar de ketting vast zit.

Groetjes Eelke

luna
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:do 30 dec 2010 18:43

Re: draaislotje vastzetten

Bericht door luna » za 01 jan 2011 18:49

Ik zit ook met deze vraag.....
En het antwoord weet ik nog steeds niet!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: draaislotje vastzetten

Bericht door Sandra » za 01 jan 2011 19:01

waar wil je het draaislotje aan vastzetten? Gewoon aan staaldraad? Heb je al naar http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... werken/78/" onclick="window.open(this.href);return false; gekeken?

Gesloten