Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
-
eelkehas
- Bead Addict
-
Contacteer:
tussenringetjes of jumprings
Bericht
door eelkehas » vr 12 mar 2004 15:22
Hallo even een vraagje..
Hoe krijg ik die tussenringetjes goed dicht?? ik heb al van alles geprobeerd.. maar er blijft altijd een opening. en ja als de ketting dan een beetje vervelend wil doen.. floept hij zo los

HEt zelfde heb ik soms bij kettelen... dan willen de oogjes ook niet goed dicht..
Wie heeft er tips?
bedankt alvast!
Groetjes Eelke
-
Victoria
- Bead Professional
-
Contacteer:
Bericht
door Victoria » vr 12 mar 2004 17:10
Hoi,
Ik ben echt een kettelgek

en heb hier nooit last van, maar dit is wat ik doe, ik maak het ringetje eerst iets meer open, zodat ik de tussenstuk er goed om kan doen, dan pak ik een schuine maar platte tang en buig de ring terug.... moeilijk uitleggen maar ok en dan buig ik het nogmaal van onder en boven dicht

snap je hem nog

Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)
-
sharon
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door sharon » vr 12 mar 2004 19:05
Ik doe het inderdaad hetzelfde als victoria, met junprings pak ik vaak twee tangetjes zodat ik ze goed naar elkaar toe buig en dan knijp ik hem goed dicht!
-
eelkehas
- Bead Addict
-
Contacteer:
Bericht
door eelkehas » vr 12 mar 2004 21:30
Ik heb dan van die ringetjes gewoon tussenringetjes... hoe ze ook anders heten

die maak iets open.. doe eraan wat ik eraan wil hebben.. De 2 uiteinden zitten dan nog recht tegenover elkaar.. dan neem ik de platbektang en druk ze weer bij elkaar.. maar er blijft altijd ruimte tussen.. heel iets maar maar het kan net genoeg zijn.. Of moet je ze dan langs elkaar buigen?? want dat is niet mooi.. Ingewikkeld om uit te leggen allemaal zo via typen..
Maar ik snap de manier die jullie uitleggen nog niet helemaal..
Maar toch dank voor de reactie
Wie lukt het om een "dom"iemand zoals mij het uit te leggen!!
Alvast dank!
Groetjes Eelke
-
sharon
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door sharon » vr 12 mar 2004 21:48
Dom iemand dat zal wel mee vallen. Uitleggen is ook altijd moeilijk zo via de berichtjes zonder plaatjes en ik snap vaak ook de helft niet

Inderdaad kan het gebeuren dat je wat ruimte overhoud met die jumpringen, een hele goede tip heb ik dus ook niet voor je, het ringetje is toch wat open geweest en dat zal niet helemaal goed sluiten ben ik bang. Toch krijg ik ze altijd redelijk dicht, maar ik knijp altijd best wel door, dus dat maakt het verschil denk ik!
-
eelkehas
- Bead Addict
-
Contacteer:
Bericht
door eelkehas » vr 12 mar 2004 22:00
Hoihoi,
Als ik iets harder knijp klappen de uiteinden langs elkaar en hou je een ovaal ringetje over
Ik heb het ook al met meedere soorten ringetjes geprobeerd.. want ja de ene is andere kwaliteit dan de andere...
Dan nog een vraagje.. platbek tangen van ketting materialen sites.. zitten daar van die ribbeltjes in?? want ik heb steeds dat je die ribbeltjes terug ziet op de materialen... Dus dan moet ik misschien maar eens ergens 1 echte voor kettingen maken bestellen.. (en miscshien weet iemand ook waar ze het goedkoopste zijn?)
Groetjes maar weer!
-
miekel
- Bead Addict
-
Contacteer:
Bericht
door miekel » vr 12 mar 2004 22:43
Je hebt echt een platbektang nodig zonder ribbels!
De goedkoopste die ik kon vinden was bij
http://www.dekralenwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor 4,25 euro
Groetjes, Annemieke

-
eelkehas
- Bead Addict
-
Contacteer:
Bericht
door eelkehas » za 13 mar 2004 10:19
Hallo Miekel,
dank voor je antwoord.. maar ik ging daar even kijken en er zijn 2 soorten platbek tangen daar.. 1 van 8euro nog wat daar staat echt bij zonder ribbels!! maar uitverkocht.. en 1 van 4,25 maar daar staat niet bij of er ribbels op zitten... maar omdat het bij die andere echt bij staat... denk ik dat deze dan wel met zal zijn... ofnie?
Groetjes Eelke
-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » za 13 mar 2004 10:44
de goedkope platbektang is met ribbels, ik herken het. voordeel van die is wel dat je er ook mee kan knippen. de platbektang van 8,50 kun je ook bij kralen.com kopen, daar kost het alleen 5,50. en die is ook helemaal plat. ik heb zelf het idee dat het platknijpen van knijpkralen daarmee ook eenvoudiger gaat, dan met tangen met ribbels.
-
Ellen
- Bead Monster
Bericht
door Ellen » za 13 mar 2004 10:58
Hoi Eelke,
Wat betreft die ringetjes. Als je ze open maakt, trek je ze iets uit elkaar denk ik, als ik jouw verhaal goed begrijp. Omdat je zegt dat de uiteindes nog precies tegenover elkaar zitten. Maar je kunt ze misschien beter zo openbuigen, dat de uiteindes zijwaarts van elkaar zitten. Volgens mij is dit vast wel ergens beschreven op de site van Sandra. Alleen kan ik het zo gauw niet vinden. Het voordeel hiervan is, dat je de ronde vorm beter behoudt, en ze zijn beter weer te sluiten.
Hoop dat het duidelijk is?

Veel succes er in ieder geval mee!

Groetjes Ellen.
-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » za 13 mar 2004 11:55
ik heb de instructies daarvan nog niet op mijn site staan, hoewel ik daar wel een keer mee bezig was. maar misschien heb je wat aan
http://www.jewelry-tools.com/WJU/techni ... mpcut2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; rechtsonder . je pakt dus met 1 tang de linkerkant vast van het ringetje en met de andere tang de rechterkant. de ene tang trek je naar jezelf, de andere tang duw je van je weg. daardoor gaat ie op een aparte manier open. dan kan je doen wat je wil en vervolgens met 1 tang de ringetje weer plat buigen. snappie?
-
eelkehas
- Bead Addict
-
Contacteer:
Bericht
door eelkehas » za 13 mar 2004 12:53
Ik ga het meteen proberen!! dankjewel voor al je antwoorden!!!
Ik ga meteen aan de slag!!! en proberen.. want ben (vind ik zelf) met een hele leuke ketting bezig.. maar helaas door die ruimte tussen de ringetjes wil het niet vlotten.. ze floepen allemaal door de opening!
Ik ga meteen aan de slag!
Groetjes !!
-
ellytje
- Bead Believer
Bericht
door ellytje » za 13 mar 2004 19:23
het is ook handig om als je het ringetje weer dicht wil buigen, de uiteindes een beetje langs elkaar te buigen. als je ze dan weer tegenover elkaar buigt staat er spanning op waardoor je minder snel weer een opening krijgt.
groetjes Elly
-
eelkehas
- Bead Addict
-
Contacteer:
Bericht
door eelkehas » zo 14 mar 2004 15:12
Jaaa!!! allen bedankt voor jullie antwoorden!! het is gelukt!! ik snap hem nu helemaal!! dank dank
Groetjes Eelke