tangen en reuma

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
tangen en reuma

Bericht door Sandra » do 27 dec 2007 18:49

Ik had een mailtje van een klant met de vraag of er speciale tangen zijn voor mensen die reuma hebben. Heeft er iemand misschien tips?
Het enige dat ikzelf kan bedenken is wat duurdere tangen kopen, die wat beter in de hand valt met zachte stof, maar ja dan moet er nog kracht gezet worden dus weet niet of het de moeite waard is. Misschien is er iemand die hier ervarinig mee heeft en weet waar je geschikte tangen kan vinden? Alvast bedankt voor de tips.

MarjaH
Bead Believer
Berichten:278
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 08:35
Locatie:Zeist

Bericht door MarjaH » do 27 dec 2007 19:28

Hoi,

Ik heb laatst voor mijn verjaardag een (dure) beadalon wirekniptang gekregen en ik moet zeggen die knipt geweldig en haast zonder kracht alles door (ook wire, staal etc) zonder rafels of wat dan ook. Misschien iets voor jouw klant?

Marja

jufsonja
Bead Interested
Berichten:158
Lid geworden op:za 11 jun 2005 12:38

Bericht door jufsonja » vr 28 dec 2007 16:55

Een tijdje geleden heb ik de zebra tangetjes gekocht. Erg aan de prijs maar ze zijn het voor mij dubbel en dwars waard!
Door gewrichtsproblemen is het vor mij ook soms lastig om kracht te zetten of langer te werken. Deze tangetjes hebben een soft grip, beter veermechanisme en werken voor mij prima.
Verder kun je er misschien met verdikkingen een dikker handvat opzetten. Wil ook nog wel eens helpen. Deze kun je krijgen bij o.a. de thuiszorgwinkel.

Hier kun je de zebratangetjes o.a. krijgen:
http://www.kralenonline.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes Sonja

Gesloten