wat nodig om te starten met fimoklei?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
bianca78
Bead Starter
wat nodig om te starten met fimoklei?

Bericht door bianca78 » do 04 okt 2007 22:34

Hallo allemaal,

ik lees al enige tijd met jullie mee, en bewonder jullie prachtige creaties. Nu kon ik zelf geen antwoord meer op een vraag vinden en heb dus besloten me aan te melden en het te vragen;
ik zou graag een keer beginnen met het proberen te maken van kralen van fimoklei. nu wil ik aan de goede man in december het boekje fantastisch fimo, kralen en sieraden vragen. maar om het niet alleen bij een boekje te laten (dan kan ik nog niets maken) wil ik ook de klei vragen... maar wat heb ik dan nodig? fimoklei soft en wat nog meer?
heb ik iets tijdens de kerst te doen :wink:

Saskia
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Saskia » do 04 okt 2007 22:43

Ik vindt het super maar heb het jammer genoeg niet in mijn vingers dus ik kan je niks aanraden of adviseren. Er is ook een heel leuk fimo forum misschien kan je daar al een heleboel vinden http://www.dragonmagic.nl/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;

Inekes
Bead Lover
Contacteer:

tips

Bericht door Inekes » vr 05 okt 2007 08:09

Om te beginnen zou ik een aantal pakketjes Fimo soft nemen. Ga uit van gangbare kleuren, vergeet vooral wit niet. Denk aan wit, zwart, blauw, rood, groen, geel en tussenkleuren als roze, paars en wat je mooi vindt.
Als je ermee begint, is een pastamachine nog niet nodig. Wat wel handig is als gereedschap is een onderlegger (bijv. harde placemat, gladde tegel), stokjes (prikkers, naalden, breipennen), scherp mesje (afbreekmesje werkt prima), roller (kan deegroller zijn, maar een glazen pot zonder etiket of een stuk PVC (afvoer)buis is prima te gebruiken. Huishoudfolie is ook handig.
Met deze dingen kun je gaan starten en eens kijken hoe het werkt en wat je ervan vindt. Veel plezier!

Ineke
The only interesting answers are those which destroy the questions

Ilsy81
Bead Dreamer

Bericht door Ilsy81 » vr 05 okt 2007 16:34

hee! Leuk, nog een beginner :D

Er zijn een paar leuke boekjes op de markt, je kan eens bij de bieb kijken.
Zelf heb ik "sieraden van fimo" van Mathilde Brun (op bol.com) is een inkijkexemplaar.

Je kan het ook proberen met een startsetje fimo (6 kleine/halve pakjes die in een setje zitten, bij pipoos. Die zitten in een plastic doosje en er zit een boekje bij met voorbeelden van fimo-sleutelhangers, maar je kan het setje ook prima voor iets anders gebruiken :)

En verder sites als:
http://www.fimosieraden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; (daar staan wat lessen op)
en natuurlijk http://www.dragonmagic.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar verkopen ze ook leuke lessen.

Veel succes, en ik ben benieuwd naar je creaties :D [/u]
Groetjes, Ilsy
Al sinds heeeel klein kralenfan, maar pas sinds kort fimo-kralen-fan....
Afbeelding

bianca78
Bead Starter

Bericht door bianca78 » za 06 okt 2007 14:24

ik kan niet wachten om te beginnen ... denk dat ik niet meer wacht tot de sint :wink: heb er wel redelijke zin in... ben er alleen nog niet overuit wat ik nu zal aanschaffen aan boekje, en waar ik de fimo vandaan haal. ben niet in de mogelijkheid tot het halen in een winkel.

fimophilo
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door fimophilo » za 13 okt 2007 20:02

Als je nu alvast wilt beginnen, dan kun je voor de decembermaand misschien een pastamachine vragen. Die hoeven niet zo duur te zijn, en dan kun je echt lekker aan de slag met je nieuwe hobby.

Mocht je er aan de hand van een boekje niet uitkomen, of andere tips willen die niet in een boekje staan, dan kun je bij mij een workshop volgen. Er zijn wat workshops betreft diverse mogelijkheden.
Mijn echte site is nog in de maak, maar je kunt alvast op mijn space kijken om een indruk te krijgen.

Succes ermee, en ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te wachten tot december om er mee te beginnen. :wink:

Groetjes Philo

Harmonyke
Bead Fan

Bericht door Harmonyke » zo 14 okt 2007 11:05

Zou je zo'n fimo startpakketje ook ergens kunnen krijgen in België. Wil het namelijk zelf kopen en kado doen aan mijn babysitkindje. Kunnen we gezellig samen eens iets maken

Ilsy81
Bead Dreamer

Bericht door Ilsy81 » zo 14 okt 2007 11:06

Heeft de Veritas niet zoiets?
(ik haal altijd speciaal de Libelle in Belgie, want die hebben altijd van die leuke creatief-bladen. En die adverteren vaak met de Veritas)
Groetjes, Ilsy
Afbeelding

Ilsy81
Bead Dreamer

Bericht door Ilsy81 » zo 14 okt 2007 11:18

En de pipoos....
Als je googled op Pipoos Belgie vindt je alle adressen, wijnegem, gent, sint-niklaas.

Hopelijk heb je er iets aan?
Groetjes, Ilsy
Afbeelding

veha
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door veha » zo 14 okt 2007 18:53

Bij de banier kan je ze ook vinden, die zijn er ook in de meeste grote steden, meer info op http://www.debanier.be

groetjes,
Veerle

Gesloten