kralenboor???

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Johan87
Bead Starter
Berichten:95
Lid geworden op:di 10 okt 2006 15:43
Locatie:Wenen
kralenboor???

Bericht door Johan87 » wo 02 mei 2007 19:05

Hey iedereen,

ik heb al een paar keer het probleem gehad dat het gaatje in een van de parels te klein was. Nu zit ik te denken of er zo niks bestaat om gaatjes groter te maken, of misschien zelfs gaatjes te maken in steentjes die er geen hebben. Ik weet dat het met één of andere boor wel zal gaan, maar ik wilde gewoon eens vragen hier of er mensen zijn die zo'n boor gebruiken. En dan zijn er ook nog de gebruikelijke vragen zoals: waar koop je zoiest best? Hoeveel kost zo'n ding ongeveer? En ga zo maar door... 'k Zou het leuk vinden als jullie je ervaringen met zo'n boor hier even kort zouden willen neerzetten zodat ik er een beetje wijzer van kan worden. Alvast bedankt!!

Groetjes,

johan

Gebruikersavatar
Joska
Bead Believer
Berichten:265
Lid geworden op:vr 02 jan 2004 08:25
Locatie:Hoevelaken
Contacteer:

Bericht door Joska » wo 02 mei 2007 20:07

Hai Johan volgens mij is hier een topic over geweest, zo'n ding heet een kralenruimer (geloof ik, al dacht ik eerst dat er een stofzuiger bedoeld werd lachen1 lachen1 lachen1 ). Even zoeken.....
Blijf jezelf, er zijn al genoeg anderen!

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 02 mei 2007 20:08

beadreamer wordt het ook genoemd
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 02 mei 2007 21:20

Bedoel je niet een dremel?
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
poppymieke
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:di 15 aug 2006 20:23
Locatie:deurne
Contacteer:

Bericht door poppymieke » wo 02 mei 2007 22:09

Ik heb bij sannie van kralenzooi zo'n beadreamer gekocht en ben er heel erg tevreden mee. Dat is eigenlijk een puntig vijltje.
Als je het voorzichtig gebruikt, werkt het erg goed. Ik dacht wel dat ze bij haar uitverkocht waren, maar misschien heeft ze ze terug op voorraad ?

Ik heb er al verschillende soorten gezien : een simpele handvat met vijl, 1 met verwisselbare stukken en er zijn er zelfs electrische. Daravan zal de prijs afhangen hé.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 02 mei 2007 22:26

Sansiera heeft ook een heel mooi setje vijltjes. Niet goedkoop, maar met verschillende opzetstukjes. Erg handig.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
fimophilo
Bead Starter
Berichten:91
Lid geworden op:ma 20 mar 2006 09:39
Locatie:goirle
Contacteer:

Bericht door fimophilo » wo 09 mei 2007 21:14

Kralenplaneet heeft een setje van beadalon. Ik geloof 20,00 of 25,00 euro. Lijkt me wel een goede. Je kunt er gaten tot 5 mm mee maken of mee groter maken. Eentje heeft diamantpoeder of zo. Ik wacht nog het goede moment af, hij staat in elk geval op mijn verlanglijstje. Maar hij doet dus meer dan alleen de troep in het gaatje eruit halen. Maar heeft iemand ervaring met die van Beadalon?

Groetjes Philo
Een dag geen kralen maken, is een dag niet leven.

Johan87
Bead Starter
Berichten:95
Lid geworden op:di 10 okt 2006 15:43
Locatie:Wenen

Bericht door Johan87 » do 10 mei 2007 13:43

dank je wel iedereen.
Ik denk dat ik ga gaan voor de boor van baedalon. 'k Moet nog wel even wachten want deze maand heb ik genoeg uitgaven te doen zodat de hobby er een beetje overschiet.
Van mij mag hier een slotje op.

Groetjes,

johan

Gesloten